Ensimmäistä kertaa riidassa en alistu ja en lähde miehen syytöksiin niin heti menee todella rumaksi. Uhkailee ettei hoida lapsia ja lähtee pois jotta lapset jäävät minun vastuulle vaikka töihin pitäisi päästä. Keksii aina jonkun syyn miksi olen tämän ansainnut ja syyttelee vain minua. Mitä voin itse tehdä? Jätänkö töihin menemättä? Mistä saan rahaa? Voiko johonkin ottaa yhteyttä? Todellakin aion erota nyt mutta kyllähän tämä ahdistaa kun tahallaan hankaloittaa ja pienet lapset. Vaikka kuinka sovussa yrittäisin olla niin tahallaan tekee siitä hankalaa haukkumalla ja alistamalla ja uhkailee ja kiristää.
Riitaisa ero
6
1582
Vastaukset
- Anonyymi
Ero vaan heti niin pääset paskasta miehestä eroon
- Anonyymi
Ero vaan vireille. Yhteys sosiaalityöntekijää/lastenvalvojaan. Lapsille päivähoitopaikka. Asunto hakuseen.
- Anonyymi
Hommaa itsellesi asunto. Pienten lasten äitinä saat kyllä parissa päivässä vuokra-asunnon kaupungilta. Sitten ero vireille. Oikeusaputoimistossa voi tehdä omaisuuden osituksen ja lastenvalvojan luona sopimus huoltajuudesta. Jos miehellä on päihdeongelma, vakava mielenterveysongelma tai muuta uhkaa, ettei hän hoida lapsianne, niin se kannattaa tuoda esille lastenvalvojan luona. Jos on uhkailusta todistusaineistoa esim. tekstareita, kuvakaappauksia niin ne on hyvää aineistoa todisteeksi. Jos hoidat lapsia kotona, niin jollei nyt ole kyse ihan alle 1-v ikäisestä, niin töihin/opiskelemaan vaan ja lapset kunnalliseen päivähoitoon, niin toimit hyvänä esimerkkinä lapsillesi, että kyllä vaan sieltä suosta voi nousta ylös eikä tarvitse jäädä huonoon suhteeseen.
- Anonyymi
Henkinen väkivaltakin on väkivaltaa. Miehellä kuulostaa olevan tässä tilanteessa kova yritys kontrolloida sinua keinolla millä hyvänsä.
Onneksi apua ja neuvoja on saatavilla. Meillä täällä suomessa on vaikka mitä ihania, auttavia tahoja. Naisten linjalta saa apua miehille vaikeissa tilanteissa, Miesten linjalta miehille. Tarvittaessa voit päästä esimerkiksi turvakotiin. Naisten linjalla on esimerkiksi nettikirjepalvelu, voisit kirjoittaa sinne, tai sitten soittaa heidän puhelinpäivystykseensä.
Aloita sillä, että kerrot tilanteestasi jossain, jollekulle joka voi ohjata sinua eteenpäin ja auttaa, oli se sitten Naisten linjan tai vaikkapa Nollalinjan päivystäjä tai vaikkapa terveydenhoitaja. Sinä et ole yksin ja aina on joku, joka voi auttaa. Vaikka nyt tuntuisi epätoivoiselta, hommat lähtevät yksi kerrallaan ratkeamaan kun pääset pois tilanteesta, jossa joudut koko ajan keskittymään vain selviytymiseen.
Tässä sinulle hyödyllisiä linkkejä:
Nettiturvakoti: https://nettiturvakoti.fi/
Naisten linja: https://www.naistenlinja.fi/palvelut/ - Anonyymi
Minkä taakseen jättää sen estään löytää.
Luuli muuan ex kyykyttävänsä. Tuli korona ja vei työt. Taisi tulla yllätyksenä ja käydä kyykytykselle paskaisesti? - Anonyymi
Kuten tuossa jo sanottiinkin. Kannattaa ottaa paikkakunnan lastenvalvojaan yhteyttä. Lapset saat kyllä pienellä viiveellä hoitoon ja vuorotyöntekijöille löytyy omat hoitopaikkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151471- 981390
- 1191285
- 691260
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258987- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917