Helsingin Sanomat on tutkinut kirkon työntekijöiden rikoksia. Ne pitäisi käsitellä tuomiokapituleissa. Lehden mukaan tuomiokapitulit eivät tiedä 80 prosentista kirkon työntekijöiden rikoksia, vaikka kaikki kirkon työntekijöiden oikeudessa todetut rikokset pitää käsitellä tuomiokapituleissa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006610762.html
Jaana Hallamaa luonnehti maanantain Hesarissa korruptioksi. Arkkipiispa Luoma pyysi rikostuomion saaneita itse ilmoittautumaan tuomiokapituliin.
Lutriaisen kirkon työntekijöiden rikokset
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei korppi korpin silmää...
Minua kiinnostaisi, onko eroa niinä, joutuuko liberaali pappi konservatiivista pappia herkemmin konservatiivisen piispan johtaman tuomiokapitulin rankaisemaksi.
Jja päinvastoin.Vilkaisin paperilehdestä artikkelia, joka on maksumuurin takana. Rattijuopumuksia oli, ja kavalluksiakin. Rattiuoppouden voi katsoa olevan ihmisten teologisestikin kallisarvoisen hengen ylenkatsomista. Papin auktoriteettia kunnioittavien kavaltaminen on hävytöntä ja yksiselitteisen rikollista.
Kumma kun tuomiokapitulit eivät kysele kirkon viranhaltijoiden rikostapausten perään.jjeeves kirjoitti:
Vilkaisin paperilehdestä artikkelia, joka on maksumuurin takana. Rattijuopumuksia oli, ja kavalluksiakin. Rattiuoppouden voi katsoa olevan ihmisten teologisestikin kallisarvoisen hengen ylenkatsomista. Papin auktoriteettia kunnioittavien kavaltaminen on hävytöntä ja yksiselitteisen rikollista.
Kumma kun tuomiokapitulit eivät kysele kirkon viranhaltijoiden rikostapausten perään.Rattijuopumuksia oli eniten, joku kännisen yliajo, mummelin rahojen kavallus ja muuta pientä.
Papit sortui rikoksiin vain viidesosan siitä, mitä rivikansalaiset (tuomarit 1/7)
Juttuja tuli tuomiokapituleiden tietoon useita, mutta usein asia painettiin villaisella.
Poikkeuksena sateenkaariparin vihkineet papit, joista lähes kaikki sai varoituksen eli viimeinen varoitus ennen potkuja.
Minua ei kummeksuta se, ettei rattijuopumustuomion saaneet papit saaneet enää lisäsanktioita (varoituksia, huomautuksia, määräaikaisia virasta erottamisia tms) tuomiokapitulista. Ainoastaan kiinnostaisi tietää, että onko rangaistuksissa eroa sillä, onko rikkeen tehnyt liberaali pappi vai konservatiivinen pappi, kun tuomion antava tuomiokapituli on konservatiivin/liberaalin piispan ohjauksessa.
- Anonyymi
kasteen armo on niin kauhean laajaa,.
- Anonyymi
Miten helvetissä näin paljon täysiä konnia voi olla kirkon palkkalistoilla, ja kirkollisveron maksajat senkun vain kiittävät ja pokkaavat, jo on aikoihin eletty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154