Kärsiikö esittää asiallisen kysymyksen mönkijöiden omistajille,että MIKSI ja MIHIN TARKOITUKSEEN teillä on yleensä mönkijä? Muutin Kaustiselta vuonna -75,ja tietääkseni niitä ei ollut koko kylässä yhtään kappaletta- miten silloin yleensä pärjättiin? Ymmärrän toki,että se on verraton apuväline esim. Lapissa poronhoitoalueella,ja monessa turismista elantonsa saavassa yrityksessä,MUTTA kun niillä ajelee nykyään lähinnä alaikäiset "herrantertut" jo esim. Turun ja Helsingin kaduilla?!?!?!MIKSI?!
MÖNKIJÖIDEN TARPEELLISUUS YLENSÄÄKIN?!
14
114
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kätevä kulkuneuvo ja tehokas työkalu.
- Anonyymi
Se on kätevä esim. karjataloudessa jos on laajoja laidunalueita. Sillä voi kierrellä tarkastamassa ja kunnostamassa aitoja ja käydä katsomassa onko elikoilla kaikki hyvin. Pelloilta voi etsiä ja kerätä hukkakauraa mönkijällä liikkuen. Metsätalouden puolella voi vaikka kuskata taimia istutusalueelle. Mutta ihan oikeassa olet siinä että se on monilla ihan hupiajelua varten oleva turhake. Kalliskin vielä kuin mikä. Mönkijän hinnalla saa jo jonkinlaisen käytetyn traktorin. Toki traktori ei sovellu mönkijän hommiin, mutta ei toisaalta mönkijäkään oikein traktorin hommiin.
- Anonyymi
Ei hupiajelu ole turhaa. Se on hupia.
- Anonyymi
Meillä käytössä esim. puutavaran ja rakennusjätteiden kuljetuksessa tai vaikkapa veneen siirrossa lyhyellä matkalla pihapiirissä. Ketterämpi ja pienikokoisempi kuin traktori, mikä helpottaa ja nopeuttaa tekemistä, rupeamat kun ovat usein pienimuotoisia (eli tehdään pikku osissa isompaa urakkaa maatilan ulkopuolella tehtävän päivätyön päälle). Sitten kun on se isompi puusavotta tai muu, niin traktori otetaan käyttöön.
- Anonyymi
Polttopuun kuskaaminen kotiin koska kottikärryllä on vähän haasteellista kilometrin päästä tuoda.
toivottavasti kirjoituksen aloittajalla tulis hyvä mieli jos jostain kumman syystä saisit nää laitteet muilta pois vaika et itse siitä hyötyisi. - Anonyymi
Kiitos asiallisista ,ja tietoa lisäävistä vastauksistanne yhtä lukuunottamatta (vastauksesta päätellen hän kuuluu juuri niihin "herranterttuihin",joille useimmiten näkyy sattuvan ja tapahtuvan)?! Entä te muut ,ajatteko,tai annatteko muiden ajaa mönkijällänne/-jöillänne yleisillä teillä ns. "huvikseen".?
- Anonyymi
Ihanko olet tosissasi? Miten helvetissä se on sulta pois että minä ajan mönkijällä myös huvikseni? Ja niin tekee sadat muutkin. Ja kotoa en ole saanut kuin 100 metriä etumatkaa. Ihan omilla tienesteillä olen mönkiäni ostanut.
- Anonyymi
En ole ikinä omistanut Mönkijää. Jos joku haluaa huvikseen ajaa ihan ok. Jokainen saa ajaa huvikseen toiset pyörällä, moottoripyörällä, moottoriveneellä, tandemilla, huvijahdilla, limusiinillä....Ei huvi ajelut ole kielletty..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä omistanut Mönkijää. Jos joku haluaa huvikseen ajaa ihan ok. Jokainen saa ajaa huvikseen toiset pyörällä, moottoripyörällä, moottoriveneellä, tandemilla, huvijahdilla, limusiinillä....Ei huvi ajelut ole kielletty..
Sitten kun kiireiltäsi ehdit,niin tutustuppas onnettomuustilastoihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanko olet tosissasi? Miten helvetissä se on sulta pois että minä ajan mönkijällä myös huvikseni? Ja niin tekee sadat muutkin. Ja kotoa en ole saanut kuin 100 metriä etumatkaa. Ihan omilla tienesteillä olen mönkiäni ostanut.
Sitten kun kiireiltäsi ehdit,niin tutustuppas onnettomuustilastoihin! Ei se ole minulta pois,jos k...pää kuolee,mutta kun niiden k...päiden takia mm. nousee vakuutusmaksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun kiireiltäsi ehdit,niin tutustuppas onnettomuustilastoihin! Ei se ole minulta pois,jos k...pää kuolee,mutta kun niiden k...päiden takia mm. nousee vakuutusmaksut.
Sun kelakorvaus ei mun ajeluista pienene äyriäkään. Eikä töissä käyvien vakuutusmaksut nouse. 30v on tullut ajeltua erilaisilla laitteilla, ja senttiäkään ei ole vakuutuskorvauksia tarvinnut nostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän terävä kaveri olet. Meinaat että kaikki moottoripyöräilijät, mönkijäkuskit, huviveneilijät yms. Ovat kusipäitä??? Sulla ei mahda olla kuin rämisevä polkupyörä, ja kavereita 0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän terävä kaveri olet. Meinaat että kaikki moottoripyöräilijät, mönkijäkuskit, huviveneilijät yms. Ovat kusipäitä??? Sulla ei mahda olla kuin rämisevä polkupyörä, ja kavereita 0.
Juuri niiden kusipäiden takia vakuutusmaksut nousee . Toki myös normaaleiden onnettomuudet nostaa vakuutusmaksuja mutta näppynaamojen törttyilyt olisi kasvatuksella vältettävissä. Valitettavasti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niiden kusipäiden takia vakuutusmaksut nousee . Toki myös normaaleiden onnettomuudet nostaa vakuutusmaksuja mutta näppynaamojen törttyilyt olisi kasvatuksella vältettävissä. Valitettavasti !
Vai että onnettomuudet on kasvatuksella estettävissä😂 sulla ei taatusti ole omia lapsia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707