Vinkit kanin hoidon lapsille

Anonyymi

Eli oon 10v lapsi jolla on siis kani ja mä haluisin vinkkei miten mä voisin mahdollisimman hyvin ja ku suurin osa on aikuisii nii voitteko antaa vinkkejä muille lapsille jotka ehkä lukee tätä ja mulle että miten voi mahollisimman hyvin hoitaa mä tiiän jo perus asiat mutta mä haluan että mun kani on onnellinen koska oon ihan hirveen eläin rakas ja mä rakastan mun kania❤️❤️

6

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kanit syövät pääosin heinää, tykkäävät syödä siä ja pissiä samalla. Ei siemeniä/pähkinöitä jps pellettiä niin heinästä tehtyä. Tuoretta ruokaa menee myös salaattia, vihanndksia, porkkanaa vähän omenaa jpslus ei liian usein. Kanot pitää rokottaa rhd ja myksomatoosi tauteja vastaan. Kanit ei tykkää pölystä tai vedosta voivat sairastua sen takia.

• Anonyymi

Kanien kynnet täytyy leikata säännöllisin väliajoin joten se on hyvä totuttaa siihen pennusta asti. Joillakin kaneila saattaa hampaat kasvaa väärin ja niitä saattaa myös joutua lyhentelemään, jos itse ei uskalla eläinlääkärit ja jotkut lemikkiliikkeet leikkaa maksusta.

• Anonyymi

ihan ekana, kani ei kuulu häkkiin! kani tarvitsee paljon liikuntaa ja tilaa, joten kannattaa tehdä kanille iso aitaus tai sitten pitää vapaana koko huoneessa tai talossa. tietenkin sitten vasta kun on oppinut sisäsiistiksi.
      kanit ei yleensä tykkää olla sylissä. kannattaa odottaa että kani tulee itse syliin, eli mene vaikka makaamaan tai istumaan maahan parin herkkupalan kanssa, niin kani varmasti tulee luoksesi!
      siinä oli nyt jotain :) tärkeintä on ettei kania lukitse häkkiin.

• Anonyymi

suosittelen myös lukemaan blogeja kaneista ja katsomaan vaikka youtube videoita kaneista!

• Anonyymi

Kaikki edellä olevat kommentit ovat tärkeitä ja hyviä, ota vinkit talteen!

Kanilla olisi hyvä olla sallittavaa jyrsittävää, esimerkiksi omenapuun oksia.

• Anonyymi

tai vaikka kaupasta ostettuja heinäporkkanoita tai tämän tapaisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe