Blue Ocean OY

Anonyymi

Pahoittelen, että avaan keskustelun firman nimellä. En ole missään tekemisissä ko. lafkan kanssa enkä ole ainakaan vielä käyttänyt heidän palvelujaan. Itsellä ei ole oikein aikaa lähteä säätämään yksityisten kanssa ja finanssitilanne ei salli uuden ostamista.

Asiaan. Onko kokemuksia Blue Ocean firmasta.
1) On luonnollista, että hinta on korkeampi kuin yksityisellä mutta miten paljon tästä ilosta joutuu maksamaan? Eli miten paljon kalliimpi vastaava vene on firmalla vs. nettiveneessä
2) Saako firman kautta ostaessa mitään ylimääräistä etua vs. yksityinen (takuu tms.)?
3) Onko hinnoissa tinkivaraa vai pitääkö varautua maksamaan pyydetty hinta (vrt. kohta 1, yksityisellä saa yleensä n.10% pois, joskus enemmänkin)
4) Onko ns. "Homma toiminut". Vene ollut kuvatunlainen, yhteydenpito ollut ripeää ja asiallista, maksutapahtuma ollut "vähäsäätöinen" jne.

Ylipäätään, kaikki kokemukset kiinnostavat!

20

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välittäjän intressi on saada nopeasti ja paljon kauppaa. Parhaiten tämä onnistuu kun pääsee myymään laatutavaraa käypään tai mieluummin edulliseen hintaan. Välittäjän kanssa asiointi on tämän johdosta helppoa kun ollaan tosimielellä liikkeellä.

      • Anonyymi

        Näin itsekin mietin... Eli vähän sama periaate kuin asuntokaupassa. Helpompaa välittäjän kanssa. Volyymi korvaa halvemman hinnan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin itsekin mietin... Eli vähän sama periaate kuin asuntokaupassa. Helpompaa välittäjän kanssa. Volyymi korvaa halvemman hinnan?

        Eihän välittäjälle hinnalla ole väliä, pääasia on kauppojen toteutuminen. Provikka heiluu kymppejä tai satasia, ei maksa vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän välittäjälle hinnalla ole väliä, pääasia on kauppojen toteutuminen. Provikka heiluu kymppejä tai satasia, ei maksa vaivaa.

        Ehkä kuitenkin sen verran on hinnalla välittäjällekin väliä, että mahdollisimman halpa menee nopeammin kaupaksi ja provikat napsahtaa siten vähemmällä vaivalla ja nopeammin tilille.


    • Anonyymi

      Oma, joskin vajaan 100ke moottorivene tällä hetkellä välittäjällä myynnissä. Hinnoiteltu markkinan mukaan, eli kohtuullisesti, ja kauppahinnassa pieni tinkivara, välittäjälle maksan reilu 6% toteutuneesta. Aktiivista myyntiä hoidettu muutama viikko, sisältäen yhdet kelluvat messutkin, vene välittäjän laiturissa. Se, miksi valitsin välittäjän vs. omamyynti, oli ostajan kynnyksen madallus, jonkunmoinen takuu ostajalle, helppous, valmis edullinen rahoitus ja kohtuu korvaus välittäjälle.

      • Anonyymi

        Jos saa kysyä, miten paljon olet jättänyt tinkivaraa. Jos et halua sanoa tarkkoja lukuja, joku suuntaa-antava prosentti olisi kiva. Tästä saisi vähän osviittaa, mitä kannattaa itse tarjota.

        Ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistetaan nyt... Blue Ocean ei itse omista noita veneitä (ei ole tullut vaihdon mukana tms.), vaan toimii puhtaasti meklarina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa kysyä, miten paljon olet jättänyt tinkivaraa. Jos et halua sanoa tarkkoja lukuja, joku suuntaa-antava prosentti olisi kiva. Tästä saisi vähän osviittaa, mitä kannattaa itse tarjota.

        Ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistetaan nyt... Blue Ocean ei itse omista noita veneitä (ei ole tullut vaihdon mukana tms.), vaan toimii puhtaasti meklarina?

        Blue Ocean tai mikään muukaan veneliike ei omista veneitä. Tai saattaa ne joskus ottaa puoli-ilmaiseksi jonkun vaihdossa. Siis ajatuksella, että hyvityshinnan saa pomminvarmasti kahdessa viikossa.

        Veneliikkeiltä ostetussa veneessä ei ole alkuunkaan samaa turvaa kuin autoliikkeestä ostetussa autossa tai välittäjän kautta ostetussa asunnossa. Ostamalla suoraan yksityiseltä säästää välityspalkkion eikä menetä oikein mitään. Omistaja tietysti myös tuntee veneensä paremmin kuin välittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa kysyä, miten paljon olet jättänyt tinkivaraa. Jos et halua sanoa tarkkoja lukuja, joku suuntaa-antava prosentti olisi kiva. Tästä saisi vähän osviittaa, mitä kannattaa itse tarjota.

        Ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistetaan nyt... Blue Ocean ei itse omista noita veneitä (ei ole tullut vaihdon mukana tms.), vaan toimii puhtaasti meklarina?

        Kyllä meklari on vastuussa valehtelusta. Jos he eivät kerro esim., että purjeet on revenneet, niin kyllä se vastuu jää myyjälle ja välittäjälle. Riippunee yksityiskohdista, kumman vastuu on suurempi. Olen ostanut Blue Oceanista varusteita. Homma toimi hienosti ja vaikuttivat ammattitaitoisilta ja luoteettavilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meklari on vastuussa valehtelusta. Jos he eivät kerro esim., että purjeet on revenneet, niin kyllä se vastuu jää myyjälle ja välittäjälle. Riippunee yksityiskohdista, kumman vastuu on suurempi. Olen ostanut Blue Oceanista varusteita. Homma toimi hienosti ja vaikuttivat ammattitaitoisilta ja luoteettavilta.

        Joo muttei mistään muusta. Eli moottorin hajoaminen tms. menee ostajan piikkiin 100%, toisin kuin autokaupassa.


      • Välittäjällä on laiturissa monia isoja veneitä myynnissä, ja se on huiman hieno mahdollisuus päästä helpolla niitä vertailemaan ja katsomaan. Mutta eikö nämä omistajat sitten enää käytä näitä veneitään ollenkaan, kun niitä voi makuuttaa siellä myynnissä? Sitä olen ihmetellyt, ei kaikki voi olla kuolinpesien, vanhuksien yms. käytöstä yli jääneitä veneitä.
        Ja sitten ilmeisesti osa veneistä vaan käväisee myynnissä ja kauppa käy?


      • Anonyymi
        SRD kirjoitti:

        Välittäjällä on laiturissa monia isoja veneitä myynnissä, ja se on huiman hieno mahdollisuus päästä helpolla niitä vertailemaan ja katsomaan. Mutta eikö nämä omistajat sitten enää käytä näitä veneitään ollenkaan, kun niitä voi makuuttaa siellä myynnissä? Sitä olen ihmetellyt, ei kaikki voi olla kuolinpesien, vanhuksien yms. käytöstä yli jääneitä veneitä.
        Ja sitten ilmeisesti osa veneistä vaan käväisee myynnissä ja kauppa käy?

        Oma veneeni on välittäjän laiturissa myynnissä siksi, kun ei itsellä ole sille juurikaan käyttöä. Uusi reilusti pienempi on aktiivisessa käytössä, mutta vanha siis toistaiseksi myymättä, eli kyllä näitä veneitä pidetään siellä välittäjällä muutenkin kuin vanhusten tai perikuntien toimesta.


    • Anonyymi

      Takuu näiden välittäjien puolesta on sama perävalotakuu kuin kuluttajien välisessä kaupassa. Yleensä hinnat ovat ihan fiksuja eli nopeeta kauppaa priorisoidaan toisin kuin itse venettä myyvät. Välistä vetävät sen 5-10 %.

    • Anonyymi

      Öö, 20 prosssan komissio, mutta eipä tarvise itte ponnistella.

    • Anonyymi

      Rohkeesti tinkaamaan, veneellä ei ole oikeaa absoluuttista hintaa ja jos myyjä oikeasti myymässä löydätte pienellä väännölä oikean hinnan.

      Markkinat ovat ostajien, mutta myyjä luonnollisesti joko hylkä tai hyväksyy ja usein miten vasta tarjouksen antaa, joten siltä pohjalta...

    • Anonyymi

      Välitysliikkeen pitäisi kertoa tarjouksista veneen myyjälle, vaikkei pitäisi niitä hyvinä. Välittäjän palkkio perustuu usein kauppaan. Kaupan syntyminen on silloin tärkeämpää kuin hinta, vaikka palkkio riippuisikin myyntihinnasta.

      Välittäjä vastaa siitä, että puhuu totta. Myyjä voi tietenkin kertoa myös välittäjälle palturia, mutta silloin välittäjä on ostajan puolella koska voi vahvistaa valheet.
      Välittäjä edustaa samaan aikaan sekä ostajaa että myjää, vaikka saisikin palkkion vain toiselta.

    • Anonyymi

      Ok, nyt pari kommenttia tarkemman taustatyön jälkeen. Lyhyesti sanottuna, en ole vaikuttunut...
      1) Luulisi ammattilaisen osaavan ottaa hyviä kuvia veneestä. Ei taideräpsäisyjä vaan selkeitä kuvia, jotka näyttävät veneen.
      2) Pohjapiirros olisi kiva. Se olisi vielä kivempi, mikäli se olisi synkissä kuvien kanssa (kuva 1 otettu tästä kohtaa jne.)
      3) "Veneessä on korjattavaa". Fair enough, vanha vene on vanha vene enkä voi syyttää ketään muuta siitä, että pelimerkit ei riitä uuden ostamiseen. Mutta mitä korjattavaa? Repsottava lista on eri asia kuin kone, jossa on vedet ja öljyt yhdessä... Kysymällä saa tietenkin lisätietoja, mutta vertaillessa lukuisia veneitä ärsyttää, jos joutuu jokaiseen soittamaan erikseen. "Tosiostaja soittaa" - no ei soita, tosiostaja ei tee bisnestä idioottien kanssa.

      Ihan perusasioita ja pielessä...

      Nämä ovat yleisiä virheitä yksityisellä, mutta miten ammattilainen voi tehdä noin heikkoa jälkeä?

      • Anonyymi

        Ihmisiä nekin ovat...

        Mielestäni kaiken perusta on oma, tutun tai maksettun tarkastaja ymmärrys ja tietämys veneistä kokonaisuutena ja hyvä tsekkauslista, kun venettä tarkastetaan.

        Pitä olla mukana sopivat asustet, valoa, yleismittari, muovi vasara yms. Värkit joilla voi todeta monen moista. Lisäksi parin tunnin koe ajoa ja vielä tämän jälkeen tarkistus koneesta akseliljnjaan ja peräsimeen.

        Vene pitää myös nähdä ylhällä vedestä...


    • Anonyymi

      Kokemus kyseisen yrityksen välittäjästä, joka jätti tietoisesti olennaisen veneen historiaan liittyvän seikan kertomatta, vaikka tätä erikseen oli kysytty. Myös välittäjän kautta hankituissa veneissä lähtökohtaisesti puheet ovat puheita ja vain omat havainnot ja omaan lukuun tehdyt havainnot ja taustatiedot lasketaan.

      • Anonyymi

        Kompaan, itsellä sama kokemus. Välittäjä välitti omistajan kertomaa potaskaa huolloista, mutta käry kävi useastakin asiasta liittyen koneen huoltoihin, jotka vähääkään tietoinen maallikko humasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kompaan, itsellä sama kokemus. Välittäjä välitti omistajan kertomaa potaskaa huolloista, mutta käry kävi useastakin asiasta liittyen koneen huoltoihin, jotka vähääkään tietoinen maallikko humasi.

        Sama tarina ko firman Espoossa toimivan välittäjän kanssa. Ilmeisesti ihan vaan laiskuuttaan jätti kertomatta asioita, joista pian jäi kiinni. Veneen myyjälle välittäjä helpottaa hommaa mutta ostajalle pahimmillaan iso riski kun ei pääse itse haastattelemaan veneen omistajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe