Jeesus puhui kamelista
ja neulansilmästä.
Ja opetuslapset olivat ihmeissään:
"Kuka sitten voi pelastua"
Jeesuksen vastaus oli tyrmäävä:
"ihmisille se on mahdotonta"
Onneksi Jeesus jatkoi vastaustaan:
"Jumalalle on kaikki mahdollista"
Jumala pelasti meidät
lähettämällä ainokaisen Poikansa
Vapahtajaksi.
"Teille on syntynyt Vapahtaja,
joka on Kristus, Herra"
Vain Jeesus voi pelastaa meidät.
"tällä on katoamaton pappeus,
sentähden
että hän pysyy iankaikkisesti,
jonka tähden hän myös
voi täydellisesti pelastaa ne,
jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat,
koska hän aina elää
rukoillakseen heidän puolestansa"
Siis me emme millään tavoin
voi pelastaa itseämme,
vaan meidät pelastetaan.
"Mutta kun Jumalan,
meidän vapahtajamme,
hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
pelasti hän meidät,
ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,
vaan laupeutensa mukaan
uudestisyntymisen peson
ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
Jeesus on niin täydellinen Pelastaja,
ettei yksikään, joka on pannut
uskonsa eli luottamuksensa Häneen,
ikinä huku.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Jeesus on niin Hyvä Paimen,
ettei Hän hukkaa yhtäkään lammastaan.
"he eivät ikinä huku"
Jeesus on Pelastus
141
207
Vastaukset
- Anonyymi
Jokainen
Joka uskoo Jeesukseen sellaisena kuin Jeesus ON
On oleva IKUINEN elämä.
" Jos ette usko Minua siksi
Kuka Minä olen
Te KUOLETTE
SYNTEIHINNE"
Jokainen ihminen ei pelastu Helvetin Kuolemaan joutumasta
Vaan usko Jeesukseen pelastaa.
CommandohauisJumala kyllä haluaisi,
että kaikki ihmiset pelastuisivat
ja tulisivat tuntemaan Totuuden
eli ainokaisen Poikansa,
jonka lähetti Pelastajaksi.
"Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten,
että maailma hänen kauttansa pelastuisi."
Uskomalla Poikaan, me pelastumme.
"Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut
Jumalan ainokaisen Pojan nimeen"
Näin on Isä tahtonut.
"Sillä Minun Isäni tahto on se,
että jokaisella,
joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä"
Me emme siis pelastu tekojen kautta.
Vaan yksin armosta ja uskon kautta
Kristuksessa Jeesuksessa
me olemme pelastetut.
"Jumala, joka on laupeudesta rikas,
suuren rakkautensa tähden,
jolla Hän on meitä rakastanut,
on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme,
eläviksi Kristuksen kanssa
- armosta te olette pelastetut –
ja yhdessä Hänen kanssaan herättänyt
ja yhdessä Hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin
Kristuksessa Jeesuksessa,
osoittaakseen tulevina maailmanaikoina
armonsa ylenpalttista runsautta,
hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Pelastuminen tekojen kautta on uskontoa.
Uskonto ei pelasta.
Jeesus pelastaa.- Anonyymi
“Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan” uskova ei usko Jeesuksen lähettäjään.
Jeesuksen lähettäjä ei ole “Pyhä Kolmiyhteinen Jumala”.
Jeesus Kristus: “Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.” (Joh 5:24)
“Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta siksi mitä Jeesus itse sanoo olevansa.
Jeesus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
” Jos ette usko Minua siksi
Kuka Minä olen
Te KUOLETTE
SYNTEIHINNE" - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jumala kyllä haluaisi,
että kaikki ihmiset pelastuisivat
ja tulisivat tuntemaan Totuuden
eli ainokaisen Poikansa,
jonka lähetti Pelastajaksi.
"Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten,
että maailma hänen kauttansa pelastuisi."
Uskomalla Poikaan, me pelastumme.
"Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut
Jumalan ainokaisen Pojan nimeen"
Näin on Isä tahtonut.
"Sillä Minun Isäni tahto on se,
että jokaisella,
joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä"
Me emme siis pelastu tekojen kautta.
Vaan yksin armosta ja uskon kautta
Kristuksessa Jeesuksessa
me olemme pelastetut.
"Jumala, joka on laupeudesta rikas,
suuren rakkautensa tähden,
jolla Hän on meitä rakastanut,
on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme,
eläviksi Kristuksen kanssa
- armosta te olette pelastetut –
ja yhdessä Hänen kanssaan herättänyt
ja yhdessä Hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin
Kristuksessa Jeesuksessa,
osoittaakseen tulevina maailmanaikoina
armonsa ylenpalttista runsautta,
hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Pelastuminen tekojen kautta on uskontoa.
Uskonto ei pelasta.
Jeesus pelastaa.Eikös se näin ole, että pelastuminen tekojen kautta on uskontoa.
Ja kadotukseen joutuminen tekojen kautta on uskontoa.
Armo kattaa kaiken, kun jeesustelee ja kyntää vain vakoa. Anonyymi kirjoitti:
Eikös se näin ole, että pelastuminen tekojen kautta on uskontoa.
Ja kadotukseen joutuminen tekojen kautta on uskontoa.
Armo kattaa kaiken, kun jeesustelee ja kyntää vain vakoa.Lainaat viestiäni,
jossa lainasin Raamatusta
muun muassa tämän kohdan:
"olimme kuolleet rikoksiimme"
Siis me olemme erossa Jumalasta
nimenomaan tekemiemme syntien tähden.
Ja meitä kohtaa ikuinen ero Jumalasta,
jos emme anna Jeesuksen pelastaa itseämme.
Ja sitten kun Jeesus on meidät pelastanut,
niin meillä on etuoikeus kyntää vakoa.
Siis tarttua auraan.
Mutta tämä ei ole pelastuksen edellytys.
Se on pelastuksen seuraus.
Kukaan aikalainen ei huomannut tuota kristinuskon sankaria hänen elinaikanaan, väitetyistä ihmeteoista huolimatta.
Otat jo hirvittävän riskin tuollaiseen selvästi ihmisen luomaan epäjumalaan uskomalla, mutta se lisäksi mainostat tuota epäjumaluskoa muillekin.
Mitä vastaat jos oikea jumala onkin olemassa ja kysyy sinulta epäjumalan palvomisen syytä?- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Minä tunnen Hänet,
johon minä uskon.Etkä tunne !
Etkä edes Usko !
Koko touhusi on sinun omaa uskotteluasi vain !
Siis kirjanoppineisuutta vailla Jumalan synnyttämää Elävää Uskoa !
Sinun "uskosi" on siis saman kaltaista, kuin jos joku uskoisi jolulupukkiin ! Anonyymi kirjoitti:
Etkä tunne !
Etkä edes Usko !
Koko touhusi on sinun omaa uskotteluasi vain !
Siis kirjanoppineisuutta vailla Jumalan synnyttämää Elävää Uskoa !
Sinun "uskosi" on siis saman kaltaista, kuin jos joku uskoisi jolulupukkiin !Samanlaista se on kuin sinunkin uskosi, epäjumaluskoa.
kalamos kirjoitti:
Minä tunnen Hänet,
johon minä uskon.Et tunne, se epäjumalasi jonka luulet tuntevasi olisi asettunut aivoihisi Levantissa ja sitä kutsuisit allahiksi heikkouttasi. Sama heikkoutesi ajaisi sinut saarnaamaan allahin siunausta itsemurhapommittajille.
- Anonyymi
Mars Jane Fonda -videoiden pariin, aerobicin historian väikkäri on kesken!
- Anonyymi
Jos kerran Jeesus ei hukkaa yhtään lammasta, SINUN OPPISI MUKAAN, niin miksi Sana sanoo näin:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja - Anonyymi
Nämä kalamoksen kirjoitukset ovat täynnä virheitä ja Raamatun vastaisia opetuksia !
On kyse siis tästä:
Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.Jaaha.
No otetaan uusiksi.
Kaikki suoraan Raamatusta:
Teille on syntynyt Vapahtaja,
joka on Kristus, Herra.
Tällä on katoamaton pappeus,
sentähden
jonka tähden hän myös
koska hän aina elää
rukoillakseen heidän puolestansa.
Kun Jumalan,
meidän vapahtajamme,
pelasti hän meidät,
vaan laupeutensa mukaan
uudestisyntymisen peson
ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
He eivät ikinä huku.
____________- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jaaha.
No otetaan uusiksi.
Kaikki suoraan Raamatusta:
Teille on syntynyt Vapahtaja,
joka on Kristus, Herra.
Tällä on katoamaton pappeus,
sentähden
jonka tähden hän myös
koska hän aina elää
rukoillakseen heidän puolestansa.
Kun Jumalan,
meidän vapahtajamme,
pelasti hän meidät,
vaan laupeutensa mukaan
uudestisyntymisen peson
ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
He eivät ikinä huku.
____________Uskova voi luopua uskostaan. Ja ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Kerran pelastettu, aina pelastettu-oppi on raamatunvastainen.
Anonyymi kirjoitti:
Uskova voi luopua uskostaan. Ja ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Kerran pelastettu, aina pelastettu-oppi on raamatunvastainen.
Ei tuo ollut mitään oppia.
Se oli Jumalan Sana.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Se oli Jumalan Sana.Tämä ei ollut Jumalan Sanaa, vaan sinun omaa tulkintaasi vain !!!
" He eivät ikinä huku. "
Tämä YHÄKIN vain sotii tätä selvää Sanaa vastaan:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ollut Jumalan Sanaa, vaan sinun omaa tulkintaasi vain !!!
" He eivät ikinä huku. "
Tämä YHÄKIN vain sotii tätä selvää Sanaa vastaan:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppejaKyllä tuo on Jumalan Sana.
Jeesus itse lausui ne
puhuessaan niistä,
jotka ovat Hänen lampaitaan.
Siis kun Sinä nyt olet Jeesuksen lammas,
niin Jeesuksen lupaus on,
että Sinä et ikinä joudu hukkaan.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Kyllä tuo on Jumalan Sana.
Jeesus itse lausui ne
puhuessaan niistä,
jotka ovat Hänen lampaitaan.
Siis kun Sinä nyt olet Jeesuksen lammas,
niin Jeesuksen lupaus on,
että Sinä et ikinä joudu hukkaan.Voi tuota sinun sokeuttasi Kalamos !!!
Sinun on PAKKO sovittaa tämä Sana eli TOTUUS omaan oppiisi:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Raamatun opetukset ovat KOKONAISUUS, eikä yhden jakeen oppi ole monesti KOKO Totuus !!!
Joten oppisi ja tulkintasi on pielessä, kun se ei sovi tuohon toiseen selvääkin selvempään opetukseen !!! - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Se oli Jumalan Sana.Juuri näin!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tuota sinun sokeuttasi Kalamos !!!
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Raamatun opetukset ovat KOKONAISUUS, eikä yhden jakeen oppi ole monesti KOKO Totuus !!!
Joten oppisi ja tulkintasi on pielessä, kun se ei sovi tuohon toiseen selvääkin selvempään opetukseen !!!Sinähän sitä riivaajien oppia julistat, koska asetut selkeää Jumalan sanaa vastaan!!! Sinä, eikä kukaan muu!! Riivaajien oppi on JUURI TUOTA, joka asettuu vastustaman Jeesuksen selkeää sanoma vastaan!!! Ja SE ON VALLANNUT sinunlaistesi pääkopassa ja kirjoituksissa ja puheissa MELKEIN KOKO MAAILMAN!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sitä riivaajien oppia julistat, koska asetut selkeää Jumalan sanaa vastaan!!! Sinä, eikä kukaan muu!! Riivaajien oppi on JUURI TUOTA, joka asettuu vastustaman Jeesuksen selkeää sanoma vastaan!!! Ja SE ON VALLANNUT sinunlaistesi pääkopassa ja kirjoituksissa ja puheissa MELKEIN KOKO MAAILMAN!
- GF -Onneksi olkoon !
Tuomitsit juuri itse itsesi, kun asetut tätä selkeää Jumalan Sanaa vastaan:
- Anonyymi
Jeesus oli siis todella itseriittoinen narsisti.
- Anonyymi
Joh.3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh.5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Room.14:10 Mutta sinä minkätähden sinä tuomitset veljesi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidän asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kun hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13
- Anonyymi
Et usko tuota höpinää itsekään, toivottavasti.
- Anonyymi
Jeesuksen olisi kannattanut puhua vain siitä kamelin silmästä jonka tunsi parhaiten.
- Anonyymi
>> Jeesuksen olisi kannattanut puhua vain siitä kamelin silmästä jonka tunsi parhaiten. <<
Jeesus puhui neulansilmästä ja kamelista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jeesuksen olisi kannattanut puhua vain siitä kamelin silmästä jonka tunsi parhaiten. <<
Jeesus puhui neulansilmästä ja kamelista.Niinpä. Mutta osaako kameli pujottaa langan neulansilmään. No eipä tietenkään.
Mutta neulan voi työntää vaikka kamelin sinne... siis silmään.
On niitä viisaita neitsyitä ja on tyhmiä ....pelastus on silloin varma kun on uskossa viimeiseen henkäykseen saakka ja sitä ennen koko matka on kilvoittelua hyvän palkinnon saamiseksi ,kuten urheilu vertaus.
Kilvoittelu ei ole sama kuin lain teot vaan sitä Hengessä tehtävää hyvää kilvoitusta ,missä tutkimme itseämme ja pohdimme suhteessa Kristukseen ja itseemme ja kaikkiin.
Se lie tuttua jokaiselle uskovalle.
Koetusta tulee myös meidän osaksi eli kannattaa varautua jos on päässyt tähän saakka helpolla ja siitäkin on lupaus raamatussa eli koetus.
Monet puhdistamalla puhdistetaan .
Monet tulevat luopumaan uskosta kun riivaajat on täysillä liikenteessä sillä kaikkia taloja ei ole perustettu vankalle pohjalle eikä ne huonot koetusta kestä vaan sortuu ja menee virran vietävänä..- Anonyymi
Neidot tarkoittavat niitä, jotka tunnustavat olevansa uskossa Jeesukseen ja sanovat hänelle "Herra, Herra".
Viisaat heistä ovat tehneet parannuksen ja lopettaneet lain rikkomisen Pyhän Hengen voimalla, joten he pääsivät Karitsan häihin, mutta heitä on hyvin vähän. Room 8:13: Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Tyhmät kristityt eivät tehneet parannusta laittomuudesta, joten heidät jätettiin oven taakse, ja heitä on valtaosa kristityistä. Room 8:7: Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Tyhmät sanovat uskovansa Jeesukseen, mutta heidän uskonsa on kuollut, koska heillä ei ollut lain tekoja. Kaikki helluntailaisuutta noudattavat uskovat ovat tyhmiä neitsyitä, koska he eivät noudata Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunne heitä.
Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:21-23]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
---
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis: MAAILMAN. KOKO maailman. Ei pelkästään uskovia, vaan MAAILMAN. Tätä ja vain tätä on tosi EVANKELIUMI.
Riivaajien oppeja julistavat nimenomaan NE, JOTKA asettavat yllä olevan ainoan oikean evankeliumin kyseenalaiseksi. Ja teitä sitten tosiaankin on joka lähtöön: on enemmän ja vähemmän lakihenkistä ja/tai juutalaista ja/tai homofoobikkoa ja/tai ties mitä, mutta KAIKKIA TEITÄ yhdistää yksi asia: te väitätte, että Paavali EI TARKOITA, MITÄ SANOO, kun hän kirjoittaa:
Jumala oli Kristuksessa JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA, piste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis: MAAILMAN. KOKO maailman. Ei pelkästään uskovia, vaan MAAILMAN. Tätä ja vain tätä on tosi EVANKELIUMI.
Riivaajien oppeja julistavat nimenomaan NE, JOTKA asettavat yllä olevan ainoan oikean evankeliumin kyseenalaiseksi. Ja teitä sitten tosiaankin on joka lähtöön: on enemmän ja vähemmän lakihenkistä ja/tai juutalaista ja/tai homofoobikkoa ja/tai ties mitä, mutta KAIKKIA TEITÄ yhdistää yksi asia: te väitätte, että Paavali EI TARKOITA, MITÄ SANOO, kun hän kirjoittaa:
Jumala oli Kristuksessa JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA, piste.Taas näitä "kaikki pelastuu" harhaopin nielleitä !
Mihin TAAS katosivat kaikki lukuisat kadotuksesta kertovat Raamatunpaikat ???
Mihin te ne KAIKKI hukkasitte ??? Anonyymi kirjoitti:
Neidot tarkoittavat niitä, jotka tunnustavat olevansa uskossa Jeesukseen ja sanovat hänelle "Herra, Herra".
Viisaat heistä ovat tehneet parannuksen ja lopettaneet lain rikkomisen Pyhän Hengen voimalla, joten he pääsivät Karitsan häihin, mutta heitä on hyvin vähän. Room 8:13: Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Tyhmät kristityt eivät tehneet parannusta laittomuudesta, joten heidät jätettiin oven taakse, ja heitä on valtaosa kristityistä. Room 8:7: Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Tyhmät sanovat uskovansa Jeesukseen, mutta heidän uskonsa on kuollut, koska heillä ei ollut lain tekoja. Kaikki helluntailaisuutta noudattavat uskovat ovat tyhmiä neitsyitä, koska he eivät noudata Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunne heitä.
Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:21-23]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
---
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Ei helluntai porukan mollaaminen auta yhtään.
Kyseessä on kaksi joukkoa ja vain toiset ovat uudestisyntyneet ja heillä on öljyä eli Henkeä lampuissa ja toisilla ei ole ja lähtevät lopussa etsimään.
Se on vertauksen ydin.
Kristuksen oma on täytynyt syntyä ylhäältä uudesti eli on saanut Pyhyyden Hengen ja uskova vaeltaa Pyhyyden Hengessä ja näin myös ohjauksessa opissa tiedossa suojeluksessa jne jne.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ei helluntai porukan mollaaminen auta yhtään.
Kyseessä on kaksi joukkoa ja vain toiset ovat uudestisyntyneet ja heillä on öljyä eli Henkeä lampuissa ja toisilla ei ole ja lähtevät lopussa etsimään.
Se on vertauksen ydin.
Kristuksen oma on täytynyt syntyä ylhäältä uudesti eli on saanut Pyhyyden Hengen ja uskova vaeltaa Pyhyyden Hengessä ja näin myös ohjauksessa opissa tiedossa suojeluksessa jne jne.Helluntailaiset eivät ole Kristuksessa. Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja, jotka tekevät ihmeitä, mutta eksyttävät seurakunnan kadotukseen. Monet helluntailaiset seuraavat laittomuuden ihmistä Antikristusta ja saava vääriä profetioita. Yksikään helluntailaisuutta noudattava ei ole uudestisyntynyt.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
Matt 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
---
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ei helluntai porukan mollaaminen auta yhtään.
Se on vertauksen ydin.
Kristuksen oma on täytynyt syntyä ylhäältä uudesti eli on saanut Pyhyyden Hengen ja uskova vaeltaa Pyhyyden Hengessä ja näin myös ohjauksessa opissa tiedossa suojeluksessa jne jne.Monet helluntailaiset seuraavat laittomuuden ihmistä Antikristusta ja saavat vääriä profetioita.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät ole Kristuksessa. Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja, jotka tekevät ihmeitä, mutta eksyttävät seurakunnan kadotukseen. Monet helluntailaiset seuraavat laittomuuden ihmistä Antikristusta ja saava vääriä profetioita. Yksikään helluntailaisuutta noudattava ei ole uudestisyntynyt.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
Matt 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
---
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Helluntalaisissa on elävässä uskossa olevia niinkuin muuallakin..ei se nimi tai järjestelmä tai kirkko pelasta vaan usko Jeesukseen ja Hänessä pysyminen loppuun saakka.
Siitä on kaikessa kysymys ,että pysyykö ihminen itse Kristuksessa .- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Helluntalaisissa on elävässä uskossa olevia niinkuin muuallakin..ei se nimi tai järjestelmä tai kirkko pelasta vaan usko Jeesukseen ja Hänessä pysyminen loppuun saakka.
Siitä on kaikessa kysymys ,että pysyykö ihminen itse Kristuksessa .>>Helluntalaisissa on elävässä uskossa olevia<<
Helluntailaisuutta noudattavat ovat eksyneitä, joissa on paljon laittomuutta ja vierasta tulta. Yksikään helluntailaisuutta noudattava ei pelastu. Siitä on tehtävä parannus, jos haluaa pelastua Jeesuksessa Kristuksessa.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
- Anonyymi
Kalamos puhuu asiaa.
Mitä Paavali kirjoittaa Jumalan armolahjasta, Jeesuksesta Kristuksesta?
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut.
Missä kohtaa Paavali mainitsee synnintunnon edellytyksenä Jumalan armon saamiselle? Millä tavoin ilmaukset heikko, jumalaton, syntinen ja Jumalan vihollinen ilmaisevat synnintuntoa ja katumusta? Kun ihminen on VIELÄ heikko, jumalaton, syntinen ja Jumalan vihollinen, onko hän silloin "Jumalan puoleeen katumuksessa ja synnintunnossa kääntynyt" ihminen? Ovatko JUMALATTOMUUS JA JUMALAN VIHOLLISUUS synonyymejä katumiselle ja synnintunnolle? Tarkoittavatko nuo neljä ilmausta suurin piirtein SAMAA?
Sisällissodan aikana Kajaanissa valkoiset olivat teloittamaisillaan kiinni otettujen punaisten joukosta kolme henkilöä. Koska tuomitut olivat perheellisiä miehiä, astui punaisten rivistä esiin kolme poikamiestä, jotka ilmoittivat, että he voivat asettua tuomittujen tilalle, koska nämä olivat perheellisiä miehiä. Valkoisten upseeri suostui ehdotukseen, ja poikamiehet ammuttiin. Kun nyt nämä kolme poikamiestä ammuttiin, kolme perheellistä miestä säästyivät. Voisi kai sanoa, että poikamieskolmikko kuoli "oikeaan aikaan" kolmen perheellisen edestä.
Paavali kirjoittaa:
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Eli: kuoliko Kristus edestämme siinä vaiheessa, kun osasimme oikealla tavalla katua syntisyyttämme ja pahuuttamme ja pyytää Jumalalta syntejämme anteeksi? Vai tulimmeko me "oikeaan aikaan" tapahtuneen kuoleman ansiosta SOVITETUIKSI peräti siinä vaiheessa, kun me emme olisi voineet vähempää piitata koko Jumalasta ja synti- ja syntisyyskysymyksestä? Mitä kirjoittaa Paavali?
Jos me SILLOIN, kun vielä olimme Jumalan VIHOLLISIA, tulimme SOVIETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta...
Kun kolme poikestä kaatui kuolleena maahan, valkoisten upseeri olisi osoittanut joko täydellistä ymmärtämättömyyttä tai patologista sikamaisuutta poikamiehille antamaansa lupausta kohtaan, jos hän olisi mennyt teloituksen jälkeen asettamaan henkensä säästäneille perheellisille miehille VIELÄ LISÄEHTOJA, jotta nämä voisivat säilyttää henkensä.
Te alamoksen ojentajat olette tällaisia ymmärtämättömiä tai sikoja.
Jos jopa kammottavan sekasortoisena ja kuohuvana vuonna 1918 valkoisten upseeri kykeni pitämään kolmelle VIHOLLISELLE antamansa lupauksen, kuinka te kykenette tekemään opillanne jumalastanne niin irvokkaan mielipuolen sekopään, että hän pitää OMAN POIKANSA KUOLEMAA paljon halvempiarvoisena kuin valkoinen upseeri piti kolmen vihollisensa kuolemaa? Ettekö te näe, kuinka saatanallisen irvokas teidän oppinne on?- Anonyymi
Selvitä nyt sinä ITSE ensin se, mitä kalamos oikeasti opettaa ja mihin hän uskoo !
Niin siten sinun ei tarvitse antaa vääriä todistuksia lähimmäisistäsi !
Niin ja Kalamos siis kieltää yhä tämän selvääkin selvemmän Sanan:
Tähän on jatkoakin:
Heprealaiskirje 6
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
---------------
Voi tuota sinun sokeuttasi Kalamos !!!
Joten oppisi ja tulkintasi on pielessä, kun se ei sovi tuohon toiseen selvääkin selvempään opetukseen !!!
------------------------------- - Anonyymi
Kyllä minun näkemykseni sopii hyvin siihen toiseen !
Mutta sinun ja kalamoksen ei sovi noihin Raamatun kohtiin !
Herra ei siis hylkää lastaan !!!
Mutta lapsi voi hyljätä Herran !!!
Siis Paavali kirjoittaa uskovan kohdalla KIHLAUKSESTA, ja häät ovat vasta myöhemmin !
Kihlauksen voi uskova purkaa luopumalla uskostaan, ennen Karitsan häitä !
Mutta Herra itse on luvannut olla sitä purkamatta !
Mutta kun te ette tunne kirjoituksia, niin siksi te eksytte !
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa - Anonyymi
Niin ja näihin sinun "pahvi" nimittelyihisi sanon sen verran, että:
Pyhä Henkiö vain ihan Herrako sinua kehoittaa nimittelemään ja herjaamaan ?
Onko se Herran mielen mukaista toimintaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun näkemykseni sopii hyvin siihen toiseen !
Mutta sinun ja kalamoksen ei sovi noihin Raamatun kohtiin !
Herra ei siis hylkää lastaan !!!
Mutta lapsi voi hyljätä Herran !!!
Siis Paavali kirjoittaa uskovan kohdalla KIHLAUKSESTA, ja häät ovat vasta myöhemmin !
Kihlauksen voi uskova purkaa luopumalla uskostaan, ennen Karitsan häitä !
Mutta Herra itse on luvannut olla sitä purkamatta !
Mutta kun te ette tunne kirjoituksia, niin siksi te eksytte !
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaaOlet tyypillinen nykyfariseus. Annat kuvakielisille Raamatun ilmaisuille kirjaimellisen merkityksen ja kirjaimellisille ilmauksille kuvakielisen merkityksen. Sinun ajatusmaailmassasi on niin kieroon kasvanut, että siinä kirjain tekee eläväksi ja henki kuolettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tyypillinen nykyfariseus. Annat kuvakielisille Raamatun ilmaisuille kirjaimellisen merkityksen ja kirjaimellisille ilmauksille kuvakielisen merkityksen. Sinun ajatusmaailmassasi on niin kieroon kasvanut, että siinä kirjain tekee eläväksi ja henki kuolettaa.
Tässä sinulle selvää tekstiä:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä sinulle selvää tekstiä:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.No lopeta sitten se riiteleminen ja epäjärjestyksen aiheuttaminen ja paha meno! Lakkaa julistamasta sielullista harhaoppiasi, senkin valkeaksi kalkittu hauta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lopeta sitten se riiteleminen ja epäjärjestyksen aiheuttaminen ja paha meno! Lakkaa julistamasta sielullista harhaoppiasi, senkin valkeaksi kalkittu hauta!
Minä olen oikeasti uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joten miksi levität vääriä todistuksia lähimmäisestäsi ?
Sinä tulet vastaamaan näistä sanoistasi Herralle, ennemmin tai myöhemmin !
Joten ei hyvin mene sinulla ! Se on totta ,että Jumala on antanut kaikille siis kaikille pelastuksen sovituksen ,mutta se on varma ,että kaikki ei todellakaan pelastu .
Se on aivan taivahan tosi ,että niin on .Usko ei ole jokamiehen ja maailmassa on paljon saatanan omia lapsia ,jotka kiroavat Jeesusta ja kristittyjä.
Suoraan tekevät pahuuden saatanallisia tekoja uskovia vastaan.
Tämmöinen on Totuus maailmasta ja taivaasta.
Joka ei ymmärrä Totuutta sanoo ,että kaikki pelastuu ja se on valhe ja vaarallinen siitä puhuvalle myös.
Elämme lopunaikaa ja vaarallisia harhaoppeja tulee lisää ja yksi pahimmista saatanan opeista on ...Kerran pelastettu aina pelastettu.......se on sitä perkeleen parhainta lipevää ,millä eksyttää kristittyjä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen oikeasti uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joten miksi levität vääriä todistuksia lähimmäisestäsi ?
Joten ei hyvin mene sinulla !Mitä sitten vaikka oletkin uudestisyntynyt? Sinun oppisi on harhaoppia yhtä kaikki! Ja mikä ihmeen Herra SINÄ kuvittelet olevasi?!
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Se on totta ,että Jumala on antanut kaikille siis kaikille pelastuksen sovituksen ,mutta se on varma ,että kaikki ei todellakaan pelastu .
Se on aivan taivahan tosi ,että niin on .Usko ei ole jokamiehen ja maailmassa on paljon saatanan omia lapsia ,jotka kiroavat Jeesusta ja kristittyjä.
Suoraan tekevät pahuuden saatanallisia tekoja uskovia vastaan.
Tämmöinen on Totuus maailmasta ja taivaasta.
Joka ei ymmärrä Totuutta sanoo ,että kaikki pelastuu ja se on valhe ja vaarallinen siitä puhuvalle myös.
Elämme lopunaikaa ja vaarallisia harhaoppeja tulee lisää ja yksi pahimmista saatanan opeista on ...Kerran pelastettu aina pelastettu.......se on sitä perkeleen parhainta lipevää ,millä eksyttää kristittyjä.Sinä nimenomaan julistat sitä harhaoppia, josta UT:ssa varoitetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä nimenomaan julistat sitä harhaoppia, josta UT:ssa varoitetaan.
Kerro vaan kohta ,missä kohtaa on harhaoppia.Haluan oikein mielelläni kuulla.
Huomaan ,ettei sinulla ole pienintäkään ymmärrystä raamatun tekstistä ja kuka pelastuu uudessa liitossa.
Käy harrastamaan vaikka nenänkaivuuta tai jotain ni olet parhaimmillasi ,etkä voi mennä pieleen.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Huomaan ,ettei sinulla ole pienintäkään ymmärrystä raamatun tekstistä ja kuka pelastuu uudessa liitossa.
Käy harrastamaan vaikka nenänkaivuuta tai jotain ni olet parhaimmillasi ,etkä voi mennä pieleen.Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka on oma parodiansa? "MrHyvis"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jos edes tajuaisit, kuinka naurettava jo tuo silkka nimimerkkisi on, vetäytyisit muutamaksi vuodeksi yksinäisyyteen ja opettelisit hieman itsetuntemusta tuon moukkamaisuutesi sijaan. :D :D :D
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Käy harrastamaan vaikka nenänkaivuuta tai jotain ni olet parhaimmillasi ,etkä voi mennä pieleen.Ja huomatko törppö, että siinä on neljä suoraa lainausta Raamatusta. Opettele ressukka lukemaan.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka on oma parodiansa? "MrHyvis"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jos edes tajuaisit, kuinka naurettava jo tuo silkka nimimerkkisi on, vetäytyisit muutamaksi vuodeksi yksinäisyyteen ja opettelisit hieman itsetuntemusta tuon moukkamaisuutesi sijaan. :D :D :D
Olipa hauskaa..taisit ihan nyt laittaa kaiken sen peliin ,mitä löytyy.
Anonyymi kirjoitti:
Ja huomatko törppö, että siinä on neljä suoraa lainausta Raamatusta. Opettele ressukka lukemaan.
Sinäet tajua raamattua ,vaikka joku viittoilisikun sen sinulle.
Kerron tämän ,koska tiedän.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Olipa hauskaa..taisit ihan nyt laittaa kaiken sen peliin ,mitä löytyy.
Se OLI hauskaa, sinä OLET oma parodiasi. :D :D :D
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kerron tämän ,koska tiedän.Oletko sinä maistissa, kun et osaa edes kirjoittaa oikein kunnolla?
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kerron tämän ,koska tiedän.Vakavammin sanottuna (ja sori noista tölväisyistä, ne olivat mauttomia ja ala-arvoisia): millä perusteella sinä kumoat Paavalin opin kaikkien pelastumisesta? Miksi ne jakeet, joilla sen katsot kumoavasi, ovat painavampia kuin ne kymmenet jakeet Raamatussa, joissa luvataan pelastus kaikille erottelematta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakavammin sanottuna (ja sori noista tölväisyistä, ne olivat mauttomia ja ala-arvoisia): millä perusteella sinä kumoat Paavalin opin kaikkien pelastumisesta? Miksi ne jakeet, joilla sen katsot kumoavasi, ovat painavampia kuin ne kymmenet jakeet Raamatussa, joissa luvataan pelastus kaikille erottelematta?
Vastaan tästä vierestä !
Miten sinä itse selität kaikki kadotuksesta kertovat Raamatunpaikat ?
Miksi Sana sanoo jopa näin:
Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Käsitätkö meren hiekan osasten määrän ?
Vain jäännös !
Eikö herää mitään ajatusta ?
Siis KAIKILLE on pelastus tarjolla, mutta kaikki eivät siitä välitä / sitä halua !
Jumala ei siis ole ketään sulkenut ulos pelastuksen mahdollisuudelta !
Mutta kaikki eivät silti pelastu !
Monien ihmisten vastahankoisuus tulee tässä ilmi:
Johanneksen ilmestys 9
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.
13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat.
!!!
20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
!!!
Siis mikään ei saanut noita ottamaan pelastusta vastaan !!!
Tässä vielä jatkoa...
Johanneksen ilmestys 16
2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
4 Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
7 Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan tästä vierestä !
Miten sinä itse selität kaikki kadotuksesta kertovat Raamatunpaikat ?
Miksi Sana sanoo jopa näin:
Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Käsitätkö meren hiekan osasten määrän ?
Vain jäännös !
Eikö herää mitään ajatusta ?
Siis KAIKILLE on pelastus tarjolla, mutta kaikki eivät siitä välitä / sitä halua !
Jumala ei siis ole ketään sulkenut ulos pelastuksen mahdollisuudelta !
Mutta kaikki eivät silti pelastu !
Monien ihmisten vastahankoisuus tulee tässä ilmi:
Johanneksen ilmestys 9
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.
13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat.
!!!
20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
!!!
Siis mikään ei saanut noita ottamaan pelastusta vastaan !!!
Tässä vielä jatkoa...
Johanneksen ilmestys 16
2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
4 Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
7 Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.Asia on yksinkertainen: sinä kumoat noilla uhkaavilta vaikuttavilla jakeillasi, joissa tosin YHDESSÄKÄÄN ei puhuta mitään iankaikkisesta rangaistuksesta, täysin suorasanaiset kaikkien pelastumisesta puhuvat jakeet, ja minä toimin päinvastoin.
Sinä toimit huterin perustein, minä en. Paavalin sanomassa ei ole mitään epäselvää.
(Vastasin, vaikka tämä ketjunpätkä ei kuulunut sulle lainkaan). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on yksinkertainen: sinä kumoat noilla uhkaavilta vaikuttavilla jakeillasi, joissa tosin YHDESSÄKÄÄN ei puhuta mitään iankaikkisesta rangaistuksesta, täysin suorasanaiset kaikkien pelastumisesta puhuvat jakeet, ja minä toimin päinvastoin.
Sinä toimit huterin perustein, minä en. Paavalin sanomassa ei ole mitään epäselvää.
(Vastasin, vaikka tämä ketjunpätkä ei kuulunut sulle lainkaan)."Uhkaavat sanasi"
Mitä ihmettä ?
Eihän niissä mitään uhkaavaa ole, niissä vain kerrotaan se, mitä tapahtuu ja miten uskosta osattomat tulevat toimimaan lopun ajassa !
Eikä varsinkaan uskovalle, niissä ole yhtään mitään uhkaavaa, kun eihän uskovan tarvitse mitään pelätä !
Tässä lisää Jeesuksen omia sanoja:
Markus 9
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
!!!
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
!!!
Paavalin opetusta:
2. Tessalonikalaiskirje 1
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
9 Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä:
9 Who shall be punished with everlasting destruction from the presence of the Lord, and from the glory of his power;
Siis EVERLASTING, mitä se siis tarkoittaa ?
" Aionios " = iäinen /iankaikkinen !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uhkaavat sanasi"
Mitä ihmettä ?
Eihän niissä mitään uhkaavaa ole, niissä vain kerrotaan se, mitä tapahtuu ja miten uskosta osattomat tulevat toimimaan lopun ajassa !
Eikä varsinkaan uskovalle, niissä ole yhtään mitään uhkaavaa, kun eihän uskovan tarvitse mitään pelätä !
Markus 9
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
!!!
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
!!!
Paavalin opetusta:
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
9 Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä:
9 Who shall be punished with everlasting destruction from the presence of the Lord, and from the glory of his power;
" Aionios " = iäinen /iankaikkinen !!!HÖPÖHÖPÖHÖPÖHÖPÖ!
Aionios EI tarkoita iankaikkista. Sen kantasana on aeon, joka on AIKAKAUSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uhkaavat sanasi"
Mitä ihmettä ?
Markus 9
!!!
!!!
Paavalin opetusta:
" Aionios " = iäinen /iankaikkinen !!!Ja jos alat siteerata toista, siteeraa oikein.
"Uhkaavat sanasi"
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Anonyymi kirjoitti:
Vakavammin sanottuna (ja sori noista tölväisyistä, ne olivat mauttomia ja ala-arvoisia): millä perusteella sinä kumoat Paavalin opin kaikkien pelastumisesta? Miksi ne jakeet, joilla sen katsot kumoavasi, ovat painavampia kuin ne kymmenet jakeet Raamatussa, joissa luvataan pelastus kaikille erottelematta?
Pelastus ja sovitus on tehty ja valmiina koko maailmalle.
Mutta kaikki ihmiset ei ota Jeesusta vastaan ja avaa ovea Hänelle.
Kaikki ei siis pelastu ,kuten ei myöskään kaikki ,jotka luulevat olevansa uskossa.
Tiedän tämän ,että on paljon kristittyjä jo nyt ,joilla ei ole minkäänlaista tuntoa tai kokemusta Jeesuksesta ja kuten Jeesus sanoo ,että.....Minun lampaani tuntevat ääneni.
Jeesus ilmoittaa itsensä Hengessä..puheena..selvinä ajatuksina...näkyinä ..profetioina..yms yms ja Hengen kautta ja paljon on vääryydessä eläviä ,jotka vain sanoo ,että armo riittää ja sehän ei riitä.
Homot lesbot yms yms ja jatkavat hyvillä mielin perversioitaan ja ovat niin kristillisiä eikä minkäänlaista SYNNIN tuntoa.
Mennään ja näytellään ja luullaan olevan kristittyjä ,mutta kuten raamattu sanoo......Kristus sanoo puolelle joukolle....en tunne teitä ja ovi nenän edestä kiinni.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Pelastus ja sovitus on tehty ja valmiina koko maailmalle.
Mutta kaikki ihmiset ei ota Jeesusta vastaan ja avaa ovea Hänelle.
Kaikki ei siis pelastu ,kuten ei myöskään kaikki ,jotka luulevat olevansa uskossa.
Tiedän tämän ,että on paljon kristittyjä jo nyt ,joilla ei ole minkäänlaista tuntoa tai kokemusta Jeesuksesta ja kuten Jeesus sanoo ,että.....Minun lampaani tuntevat ääneni.
Jeesus ilmoittaa itsensä Hengessä..puheena..selvinä ajatuksina...näkyinä ..profetioina..yms yms ja Hengen kautta ja paljon on vääryydessä eläviä ,jotka vain sanoo ,että armo riittää ja sehän ei riitä.
Homot lesbot yms yms ja jatkavat hyvillä mielin perversioitaan ja ovat niin kristillisiä eikä minkäänlaista SYNNIN tuntoa.
Mennään ja näytellään ja luullaan olevan kristittyjä ,mutta kuten raamattu sanoo......Kristus sanoo puolelle joukolle....en tunne teitä ja ovi nenän edestä kiinni.Älä vetoa Jeesuksen vertauksiin. Vertausten idea on nimenomaan siinä, että ne EIVÄT EDUSTA TODELLISUUTTA. Et kai sinä kuvittele, että Jeesus maailman lopulla muuttaa sinut määkiväksi lampaaksi?
On varmasti totta tuo, mitä sanot eri ihmisten nykytilasta.
Mutta Paavalipa sanoaa: "Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Etkä sinä saa koko elämäsi aikana tehtyä tyhjäksi seuraavia jakeita:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."
"Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen YLISTÄMÄN Jumalaa."
Nykykristillisys lukee Raamattua seuraavasti:
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu JOILLEKUILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi.
Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös MUUTAMAT tehdään eläviksi Kristuksessa.
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän MUUTAMIA armahtaisi.
Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että JOTKUT ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi MUUTAMILLE ihmisille.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti PIENEN OSAN MAAILMASTA itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin JOITAKUITA ihmisiä täydellisenä Kristuksessa
Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän MUUTAMIA HARVOJA IHMISIÄ tyköni.
--koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän MUUTAMILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä pelasta; sillä en minä ole tullut pelastamaan koko maailmaa, vaan tuomitsemaan enemmistön siitä.
Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa MUUTAMIEN IHMISTEN Vapahtajaksi.
Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että AIVAN KAIKKI hukkuvat, vaan että JOITAKUITA tulee parannukseen.
Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös MUUTAMIEN HARVOJEN MUIDEN syntien.
Sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että ANIHARVOJEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja NOIDEN ANIHARVOJEN pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa MUUTAMAT, hänen kauttaan MUUTAMAT HARVAT sekä maan päällä että taivaissa.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on MUUTAMIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Anonyymi kirjoitti:
Älä vetoa Jeesuksen vertauksiin. Vertausten idea on nimenomaan siinä, että ne EIVÄT EDUSTA TODELLISUUTTA. Et kai sinä kuvittele, että Jeesus maailman lopulla muuttaa sinut määkiväksi lampaaksi?
On varmasti totta tuo, mitä sanot eri ihmisten nykytilasta.
Mutta Paavalipa sanoaa: "Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Etkä sinä saa koko elämäsi aikana tehtyä tyhjäksi seuraavia jakeita:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."
"Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen YLISTÄMÄN Jumalaa."
Nykykristillisys lukee Raamattua seuraavasti:
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu JOILLEKUILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi.
Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös MUUTAMAT tehdään eläviksi Kristuksessa.
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän MUUTAMIA armahtaisi.
Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että JOTKUT ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi MUUTAMILLE ihmisille.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti PIENEN OSAN MAAILMASTA itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin JOITAKUITA ihmisiä täydellisenä Kristuksessa
Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän MUUTAMIA HARVOJA IHMISIÄ tyköni.
--koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän MUUTAMILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä pelasta; sillä en minä ole tullut pelastamaan koko maailmaa, vaan tuomitsemaan enemmistön siitä.
Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa MUUTAMIEN IHMISTEN Vapahtajaksi.
Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että AIVAN KAIKKI hukkuvat, vaan että JOITAKUITA tulee parannukseen.
Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös MUUTAMIEN HARVOJEN MUIDEN syntien.
Sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että ANIHARVOJEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja NOIDEN ANIHARVOJEN pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa MUUTAMAT, hänen kauttaan MUUTAMAT HARVAT sekä maan päällä että taivaissa.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on MUUTAMIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.Minä uskon ja tiedän ,miten asiat on ,mutta sinulta se puuttuu.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä uskon ja tiedän ,miten asiat on ,mutta sinulta se puuttuu.
Vau, miten syvällinen kommentti! Loistavasti RAAMATULLA perusteltu, yksityiskohtaisesti ja kattavasti! Onnittelut! Silloin kun asia-argumentit loppuvat, alkaa tuo pikkupoikamainen "Kyllä MINÄ, muttet sinä" -länkytys, jota oikeassa maailmassa tapaa vain alle 10-vuotiaitten parissa. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi, sillä TÄSSÄ asiassa olet kyllä aivan lapsen kaltainen. :D :D :D
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä uskon ja tiedän ,miten asiat on ,mutta sinulta se puuttuu.
Tällaista nöyryyttä harvoin tapaa...
Anonyymi kirjoitti:
Vau, miten syvällinen kommentti! Loistavasti RAAMATULLA perusteltu, yksityiskohtaisesti ja kattavasti! Onnittelut! Silloin kun asia-argumentit loppuvat, alkaa tuo pikkupoikamainen "Kyllä MINÄ, muttet sinä" -länkytys, jota oikeassa maailmassa tapaa vain alle 10-vuotiaitten parissa. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi, sillä TÄSSÄ asiassa olet kyllä aivan lapsen kaltainen. :D :D :D
Täytyy sanoa ,että .... joskus vaan tulee asiat läpi niin vahvasti ja nyt tulee niiiin vastenmielinen ,että huh huh.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Täytyy sanoa ,että .... joskus vaan tulee asiat läpi niin vahvasti ja nyt tulee niiiin vastenmielinen ,että huh huh.
Syvällisyys sen kuin vain jatkuu. Jos et osaa kirjoittaa asiasta yhtikäs mitään, miksi et vain myönnä sitä? Onko se jotenkin hankalaa? Ei siinä ole mitään pahaa, jos tunnustaa, ettei osaa sanoa eikä kirjoittaa mitään itse asiasta. Huhhuti huhhuti.
Anonyymi kirjoitti:
Syvällisyys sen kuin vain jatkuu. Jos et osaa kirjoittaa asiasta yhtikäs mitään, miksi et vain myönnä sitä? Onko se jotenkin hankalaa? Ei siinä ole mitään pahaa, jos tunnustaa, ettei osaa sanoa eikä kirjoittaa mitään itse asiasta. Huhhuti huhhuti.
No... sanotaan näin ,että keskustelen niiden kanssa,jotka todella osaa raamatun sanan ja mielellään kannesta kanteen.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
No... sanotaan näin ,että keskustelen niiden kanssa,jotka todella osaa raamatun sanan ja mielellään kannesta kanteen.
Kommenttisi on hieman nurinkurinen. Sinulle siteerataan Raamattua ja sinä pälätät niin kuin pikkupoika tuollaista lapsellista "minä enkä sinä" -soopa. Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi? Esittäisit järkeviä, perusteltuja kommentteja? Ja jos et sellaiseen kykene, niin älä nolaa itseäsi pälpättämällä jostakin raamatullisuudesta, kun et itse Raamatulla mitään perustele. Onko liikaa vaadittu? (Taitaa olla.)
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on hieman nurinkurinen. Sinulle siteerataan Raamattua ja sinä pälätät niin kuin pikkupoika tuollaista lapsellista "minä enkä sinä" -soopa. Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi? Esittäisit järkeviä, perusteltuja kommentteja? Ja jos et sellaiseen kykene, niin älä nolaa itseäsi pälpättämällä jostakin raamatullisuudesta, kun et itse Raamatulla mitään perustele. Onko liikaa vaadittu? (Taitaa olla.)
Sanotaan näin ,että tunnen sinut niin vastenmieliseksi ihmiseksi ,joka on niin täynnä itseään ,että en halua keskustella sinun kanssa.
Näin siis .- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sanotaan näin ,että tunnen sinut niin vastenmieliseksi ihmiseksi ,joka on niin täynnä itseään ,että en halua keskustella sinun kanssa.
Näin siis .Eli kun et osaa sanoa mitään itse asiasta, sinä julistat toisen vastenmieliseksi. Käyhän se toki niinkin. En ole vastuussa sinun tunteistasi. Mutta lopputulema on ja pysyy: et näköjään osaa sanoa yhtikäs mitään ITSE ASIASTA.
Ja on se metkaa, että aikuinen ihminen loukkaantuu siitä, että hänelle maksetaan potut pottuina. Autan tässä kohtaa nyt hieman, kun sinulla on ollut näiden asioiden ymmärtämisen kanssa hieman vaikeuksia: jos sinä kuvittelet, että toisen osapuolen ymmärtämisen mitätöiminen (kuten SINÄ teit tuolla aiemin) EI ole vastenmielistä toimintaa, niin sinä erehdyt. Puntit ovat tasan. Ehkä opit seuraavalla kerralla olemaan uhriutumatta, kun joku sanoo sinulle jämptisti vastaan. Anonyymi kirjoitti:
Eli kun et osaa sanoa mitään itse asiasta, sinä julistat toisen vastenmieliseksi. Käyhän se toki niinkin. En ole vastuussa sinun tunteistasi. Mutta lopputulema on ja pysyy: et näköjään osaa sanoa yhtikäs mitään ITSE ASIASTA.
Ja on se metkaa, että aikuinen ihminen loukkaantuu siitä, että hänelle maksetaan potut pottuina. Autan tässä kohtaa nyt hieman, kun sinulla on ollut näiden asioiden ymmärtämisen kanssa hieman vaikeuksia: jos sinä kuvittelet, että toisen osapuolen ymmärtämisen mitätöiminen (kuten SINÄ teit tuolla aiemin) EI ole vastenmielistä toimintaa, niin sinä erehdyt. Puntit ovat tasan. Ehkä opit seuraavalla kerralla olemaan uhriutumatta, kun joku sanoo sinulle jämptisti vastaan.Ok..hyvää jatkoa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÖPÖHÖPÖHÖPÖHÖPÖ!
Aionios EI tarkoita iankaikkista. Sen kantasana on aeon, joka on AIKAKAUSI.Lue ja opi !!!
On kaksi eri sanaa eri merkityksillä !!!!!!!!!!!!!!
Aion !!!
Ja sitten toinen:
Aionios !!!
Jälkimmäinen jota tuossa on käytetty tarkoittaa vain:
Iäinen / iankaikkinen !!!
Aion sanalla taas on monia eri merkityksiä !!!
- Anonyymi
Jumala teki pelastumisen helpoksi. Pyydämme Jeesusta herraksemme ja tunnustamme Hänen sovitustyönsä Golgatalla ja otamme sen vastaan ja pysymme siinä tiukasti. Silloin meistä tulee ikuisuus olentoja, Jeesuksen kuolleista nousun seuraajia. Kun ruumiimme kuolee,jatkamme ikuisuus olentoina taivaaseen Jeesuksen luo, odottamaan tuhat vuotista valtakuntaa ja tehtäviä siellä Jeesuksen johdolla. Sen jälkeen siirrymme Uuteen Jerusalemiin,johon myös itse Taivaan Isä saapuu meidän Jumalaksemme.
- Anonyymi
Jätit olennaisen pois:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Eli a) pyydämme, b) tunnustamme c) otamme vastaan ja d) pysymme TIUKASTI. Ja tämä on siis tehty HELPOKSI? :D :D :D
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli a) pyydämme, b) tunnustamme c) otamme vastaan ja d) pysymme TIUKASTI. Ja tämä on siis tehty HELPOKSI? :D :D :D
- GF -Jätit pois olennaisen. Vain pieni osa kristityistä pelastuu. Vain ne pelastuvat, jotka tekevät Jumalan tahdon. Lain purkajat ja laittomuden tekijät joutuvat helvettiin, vaikka he olisivat ylistäneet Jeesusta helluntailaisten kokouksessa ja puhuneet kielillä.
---
Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita. Sen takia apostolien kokous ei vaatinut ympärileikkaust kreikassa asuvilta pakanauskovilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- GF -Eli sinä pelastat siis ITSE ITSESI omilla pinnistelyilläsi !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita. Sen takia apostolien kokous ei vaatinut ympärileikkaust kreikassa asuvilta pakanauskovilta.
Älä viitsi TAAS valehdella vastoin Sanaa !!!
Jos lakiliiton aikana joku ulkopuolinen liittyi Israelin kansaan, tämä varmasti piti leikata LAIN mukaan !
Siis orjat ja palvelijat piti leikata, olivat he mistä päin vain kotoisin !!!
9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
!!!
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi TAAS valehdella vastoin Sanaa !!!
Jos lakiliiton aikana joku ulkopuolinen liittyi Israelin kansaan, tämä varmasti piti leikata LAIN mukaan !
Siis orjat ja palvelijat piti leikata, olivat he mistä päin vain kotoisin !!!
9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
!!!
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
!!!Tuossa ei ole sellaista kohtaa, jossa käsketään ympärileikkaamaan ulkomailla esim. Kreikassa asuva pakanauskova. Muuten laki koskee myös pakanauskovia, jotka asuvat ulkomailla.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole sellaista kohtaa, jossa käsketään ympärileikkaamaan ulkomailla esim. Kreikassa asuva pakanauskova. Muuten laki koskee myös pakanauskovia, jotka asuvat ulkomailla.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Heittäännytkö nyt sokeaksikin ???
Tämä on laki !
!!!
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin MUUKALAISELTA, KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heittäännytkö nyt sokeaksikin ???
Tämä on laki !
!!!
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin MUUKALAISELTA, KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
!!!Kreikassa asuva pakanauskova ei ole Israelissa asuvan juutalaisen perheen jäsen. Koita jo uskoa. Siinä ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanauskovia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikassa asuva pakanauskova ei ole Israelissa asuvan juutalaisen perheen jäsen. Koita jo uskoa. Siinä ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanauskovia.
Siinä ei rajata ketään ulos asuinpaikan mukaan !!!
Juutalaiset olivat jo Jeesuksen aikana levittäytyneet kaikkialle maailmalla !!!
Apostolien teot 2
!!!
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
!!!
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Vai väitätkö sinä nyt siis niin, että lakiliiton säädökset eivät koskeneet juutalaisia ympäri maailmaa ???
Joten lopeta jo valheittesi levittely !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei rajata ketään ulos asuinpaikan mukaan !!!
Juutalaiset olivat jo Jeesuksen aikana levittäytyneet kaikkialle maailmalla !!!
Apostolien teot 2
!!!
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
!!!
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Vai väitätkö sinä nyt siis niin, että lakiliiton säädökset eivät koskeneet juutalaisia ympäri maailmaa ???
Joten lopeta jo valheittesi levittely !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Edelleen on niin, ettei laki käske Kreikassa ja muissa pakanamaissa asuvia pakanauskovia ottaa ympärileikkausta. Ympärileikkaus on pakollinen Abrahamin juutalaisille jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Siteeraamasi jakeet tarkoittavat tätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen on niin, ettei laki käske Kreikassa ja muissa pakanamaissa asuvia pakanauskovia ottaa ympärileikkausta. Ympärileikkaus on pakollinen Abrahamin juutalaisille jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Siteeraamasi jakeet tarkoittavat tätä.
Oletko tyhmä vai sokea ?
Sinähän olet väittänyt LAIN koskevan uuden liiton uskovia !
Ja nyt se sitten ei koskekkaan ! Anonyymi kirjoitti:
Jätit olennaisen pois:
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Se ,joka on uudestisyntynyt ja vaeltaa näin Hengessä tekee Hengen ohjauksessa hyviä tekoja siis voisi sanoa terveitä tekoja ,koska Henki ohjaa ja antaa tietoa ymmärrystä ,jopa valmiit askeleet missä vaeltaa.
Kysymys kuuluu ..kuinka moni ymmärsi mitä juuri kirjoitin.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Se ,joka on uudestisyntynyt ja vaeltaa näin Hengessä tekee Hengen ohjauksessa hyviä tekoja siis voisi sanoa terveitä tekoja ,koska Henki ohjaa ja antaa tietoa ymmärrystä ,jopa valmiit askeleet missä vaeltaa.
Kysymys kuuluu ..kuinka moni ymmärsi mitä juuri kirjoitin.Ymmärrätkö itse mitä tässä lukee?
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö itse mitä tässä lukee?
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Ymmärrän..mutta ymmärrätkö itse..
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on se ,että Kristityt missään maailmassa ei tarvitse ympärileikata poikia.Se loppui uudessa liitossa.
Vanhaliitto oli väliaikainen kasvattaja parempaa odoteltaessa..
Uusi liitto tuli ja vanha on MITÄTÖITY.
- Anonyymi
kalamos osuu naulan kantaan! Jeesus on nimenomaan Pelastus eikä Raamattu tai raamatullisuus. Te kalamoksen neuvojat ja nuhtelijat olette muuttaneet viinin vedeksi korottaessanne oman Pyhän Raamatun Tulkintanne Jeesuksen Kristuksen yläpuolelle. Jeesus Kristus ei ole riippuvainen teidän farisealaisista Raamatun raiskauksistanne eikä ole teille ja teidän ahdasmielisyydellenne ja Raamattu-itse-hypnoosillenne mitään velkaa, koska Hän on koko maailman Vapahtaja.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko maailman itsensä kanssa, ja koska te olette niin pölvästejä, ettette tajua tätä maailman yksinkertaisinta asiaa, te vääntelette ja kääntelette Raamatun jakeita ymmärtämättömän, ahtaan & tuomitsevan mielenne mukaan kieroon ja jakelette idioottimaisia ja tyhjiä neuvojanne.
Kasvakaa aikuisiksi, pölvästit!- Anonyymi
Kalamos on Hengellisistä asioista yhtä pihalla, kuin lintulauta tai lumiukko on pihalla !
Hänellä ei ole Pyhää Henkeä itsessään, ja siksi hän on muiden opetusten ja oman ihmis "viisautensa" varassa, ja siksi hän on niin pahasti eksynyt monen monessa kohtaa !
Ja sinä olet sokea, jos et tätä asiaa näe /käsitä, vaikka Raamatunpaikat on teille annettu kaiken aikaa !!!
No, siinä nyt siis sokea sokeaa taluttaa ja miten siinä teille käykään Sanan mukaan ?
Sinun ei siis olisi kannattanut, eikä kannattaisi, lähteä sokean talutettavaksi ! - Anonyymi
Onneksi olkoon !
Onnistuit TAAS vain ja ainoastaan tuomitsemaan itse itsesi.
Onko nyt hyvä fiilis ? - Anonyymi
Tässä sinulle "pahvittelija" selvää tekstiä:
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon !
Onnistuit TAAS vain ja ainoastaan tuomitsemaan itse itsesi.
Onko nyt hyvä fiilis ?Tuntuuko hyvältä olla kyykäärmeen sikiö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä sinulle "pahvittelija" selvää tekstiä:
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.Lopeta sitten tuo riiteleminen ja kiivasteleminen ja matalamielinen viisastelusi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuuko hyvältä olla kyykäärmeen sikiö?
Joten ei hyvin mene sinulla !
- Anonyymi
Mun pitäisi sääliä tuota teidän kuolemanpelkoa?
Teitä hirvittää se ikuinen pimeys joka on ja tulee
olemaan meidän kaikkien edessä.
Kun ihminen kuolee niin hän siirtyy samaan tilaan missä
hän oli ennen syntymäänsä.
Mikäli se teidän taivas olisi olemassa miksi elätte
täällä maan päällä joka on täynnä surua ja vihaa.
Menkää heti sinne taivaaseen?- Anonyymi
Minulla ainakaan ei ole kuolemanpelkoa !
Haluaisin Paavalin tavoin "eritä" täältä jo, sillä maailma ja sen meno on paljastunut niin pahaksi, ettei sitä tahdo enää kestää !
Mutta minkäkään itse en päätä sitä, että milloin pääsen täältä pois, vaan sekin on Herran kädessä ja Hänen tahdossaan !
21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
22 Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
24 mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.
Omasta tarpeellisuudestani en minä tiedä, mutta ihan sama halu on minulla kuten oli Paavalilla, eli siis päästä täältä pois ja Kotiin vihdoinkin !
13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet,
!!!
vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.
!!!
- Anonyymi
Aatelkaapa aikuiset immeiset ihan ite. Uskoisitteko tänä päivänä tuollaista soopaa suoltavaa pitkätukkamaankiertäjää? Niinpä!
Ette te oikeasti usko jumalaan tai Jeesukseen vaan vuosisataiseen perinteeseen ja sen tuomaan painolastiin, joka antaa surkealle elämällenne edes pienen merkityksen. Keskustelun aihe oli siis
JEESUS- Anonyymi
Jep, ja tuo nimi tarkoittaa "Jumala pelastaa". Yhtä vähän kuin ihminen voi auttaa Jumalaa Hänen luomistyössään, yhtä vähän Häntä voi auttaa Hänen pelastustyössään. Ihmisen osa on vain TODETA tapahtunut, mitä Raamatussa myös "vastaanottamiseksi" kutsutaan.
- GF -
- Anonyymi
"Sillä helpompi on Jeesuksen sohia tikullaan kamelia siihen silmän kuin vanhana muistella neulansilmämutkista kulkemistaan"
Aamen, kiitti vaan Jeesus. Jeesus on Pelastus.
Ikuinen Elämä on alusta
asti ollut tarjolla ihmisille
Jeesuksessa, joka on Elämä.
Ensin se oli tarjolla Elämänpuussa.
Mutta Aadam ohitti sen.
Ja niin Jumalan täytyi
ottaa käyttöön
jo ennen maailman perustamista
laadittu pelastussuunnitelma.
Eedenissä olleen Elämän puun
hedelmän liha ja veri ei enää riittänyt
ikuisen Elämän antajaksi.
Sillä nyt ihminen tarvitsi Sovituksen.
Golgatalle pystytettiin Sovituksen puu.
"Ja heidän syödessään
Jeesus otti leivän,
siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi:
'Ottakaa, tämä on minun ruumiini'.
Ja hän otti maljan,
kiitti ja antoi heille;
ja he kaikki joivat siitä.
Ja hän sanoi heille:
'Tämä on minun vereni,
liiton veri,
joka vuodatetaan monen edestä.'"- Anonyymi
Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa. Siis samassa Kristuksessa, jonka kautta ja johon KAIKKI on luotu. Pelastus ja Lunastus on viety jo ristillä päätökseen samalla tavoin kuin luominenkin on viety jo päätökseen. Tämän asian tajuaminen on sen vastaanottamista. Ja kerran on jokainen sen tajuava, notkistava polvensa ja ylistävä Jumalaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa. Siis samassa Kristuksessa, jonka kautta ja johon KAIKKI on luotu. Pelastus ja Lunastus on viety jo ristillä päätökseen samalla tavoin kuin luominenkin on viety jo päätökseen. Tämän asian tajuaminen on sen vastaanottamista. Ja kerran on jokainen sen tajuava, notkistava polvensa ja ylistävä Jumalaa.
Siis ...
Jumala kyllä tahtoo pelastaa jokaisen.
Kadotusta ei ole valmistettu ihmistä varten.
Se on valmistettu paholaiselle ja sen enkeleille.
Ja Jumala on Rakastanut maailmaa.
siis jokaista ihmistä äärettömän suurella
Rakkaudella.
ettei yksikään,
joka häneen uskoo,
hukkuisi,
Jumalan puolelta kaikki on siis valmiina.
Mutta Rakkauteen ei ketään voi pakottaa.
Me voimme vain julistaa Sovituksen Sanan.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Sovituksen Sana on siis otettava vastaan.
Ihmisen on annettava sovittaa itsensä.
Muutoin Jumalan armo jää turhaksi.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä
vastaanottamaan Jumalan armon niin,
ettei se jää turhaksi."- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Siis ...
Rakkaudella.
ettei yksikään,
joka häneen uskoo,
hukkuisi,
"Kristuksen puolesta
ettei se jää turhaksi."Muistutan siitä tosiasiasta, että sinä et ole Hänen työtoveri !
Sana sanoo sinulle, eli oikeasti uskosta osattomalle "kirjanoppineelle", joka ei ole Hengestä syntynyt eikä siten Herran oma että :
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Etkö jo tajua kalamos, että mikään "oikeaoppisuus" ei sinua pelasta, vaan olet yhä menossa kadotukseen, kun et ole Hengestä syntynyt !
Et tule noilla "kirjanoppineen" eväillä saavuttamaan Jumalan valtakuntaa !
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ihmistä eikä sinuakaan siis pelasta ns. "pääntieto" eli ihmis "viisaus", sinun pitäisi OIKEASTI ENSIN ITSE SYNTYÄ HENGESTÄ !!!
Mutta niin kauan kun se ei ole kohdallasi todellisuus, olet yhä vain menossa kadotukseen !!! - Anonyymi
Ihahaa hepo hirnahtaa
Anni tanni talleroinen
Puhui metsät puhtahiksi
Käyn ahon laitaa
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
Mikkumatin autossa on kumi puhjennut
Hieman vatsassa potkia jo taitaa
Mummo kanasensa niitylle ajoi
Ajetaan me tandemilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistutan siitä tosiasiasta, että sinä et ole Hänen työtoveri !
Sana sanoo sinulle, eli oikeasti uskosta osattomalle "kirjanoppineelle", joka ei ole Hengestä syntynyt eikä siten Herran oma että :
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Etkö jo tajua kalamos, että mikään "oikeaoppisuus" ei sinua pelasta, vaan olet yhä menossa kadotukseen, kun et ole Hengestä syntynyt !
Et tule noilla "kirjanoppineen" eväillä saavuttamaan Jumalan valtakuntaa !
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ihmistä eikä sinuakaan siis pelasta ns. "pääntieto" eli ihmis "viisaus", sinun pitäisi OIKEASTI ENSIN ITSE SYNTYÄ HENGESTÄ !!!
Mutta niin kauan kun se ei ole kohdallasi todellisuus, olet yhä vain menossa kadotukseen !!!Kuka sinä oikein olet? Oletko sinä se vanhapiika, joka riekkuu täällä päivät pitkät saamattomana? Mene töihin siitä!
-GF- - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Siis ...
Rakkaudella.
ettei yksikään,
joka häneen uskoo,
hukkuisi,
"Kristuksen puolesta
ettei se jää turhaksi."Tsekkaa Toivo Hope seminaari. Löysin sellaisen Facebookista.
- Anonyymi
Armosta uskon kautta pelastuminen tarkoittaa juuri väkisin tunkeutumista taivaaseen, mistä Jeesus varoittaa.
Viimeisellä tuomiolla ei puhuta uskosta yhtään mitään, vaan kysytään tekoja ja mitä on jätetty tekemättä.
<<Luuk.16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.<<- Anonyymi
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
"heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista, kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi; sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön" ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. - Anonyymi
"Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön.” (Jaak. 2: 20)
Voiko usko yksin pelastaa? Eikö uskossamme kuulu kuitenkin Jaakobin kirjeen mukaisesti näkyä myös toisille tekemämme hyvät teot? Pelastummeko siis kuitenkin uskon ja hyvien tekojemme yhteisvaikutuksesta?
Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.
Ongelmana taitaa usein olla se, että me niin mielellämme laskisimme omia näkyviä tekojamme ja siten olisimme ansaitsemassa Jumalan armoa? Meidän on vaikeaa luottaa siihen, että armo saisi meissä aikaan sitä hyvää, jota Jumala tahtoisi meidän osoittavan toisille.
Hyvien tekojen ehdoton tarpeellisuus on totta siksi, että elämme keskellä kärsivää maailmaa. Kohtaamme joka päivä ihmisiä, jotka tarvitsisivat kuuntelijaa, auttajaa, vierellä kulkijaa. Samoin me itsekin tarvitsemme alinomaa toisten apua.
Kristus tahtoo ojentaa kätensä kärsivien ihmisten puoleen. Hänen välikappaleinaan ovat ne sydämet, jotka ovat saaneet paljon anteeksi ja jotka ovat saaneet kokea ehdottoman armahduksen. Vain paljon saadessaan voi antaa paljon. Teot seuraavat uskoa aina siellä missä syntinen ihminen saa kohdata rakastavan Kristuksen.
( Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta-sivusto )
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön.” (Jaak. 2: 20)
Voiko usko yksin pelastaa? Eikö uskossamme kuulu kuitenkin Jaakobin kirjeen mukaisesti näkyä myös toisille tekemämme hyvät teot? Pelastummeko siis kuitenkin uskon ja hyvien tekojemme yhteisvaikutuksesta?
Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.
Ongelmana taitaa usein olla se, että me niin mielellämme laskisimme omia näkyviä tekojamme ja siten olisimme ansaitsemassa Jumalan armoa? Meidän on vaikeaa luottaa siihen, että armo saisi meissä aikaan sitä hyvää, jota Jumala tahtoisi meidän osoittavan toisille.
Hyvien tekojen ehdoton tarpeellisuus on totta siksi, että elämme keskellä kärsivää maailmaa. Kohtaamme joka päivä ihmisiä, jotka tarvitsisivat kuuntelijaa, auttajaa, vierellä kulkijaa. Samoin me itsekin tarvitsemme alinomaa toisten apua.
Kristus tahtoo ojentaa kätensä kärsivien ihmisten puoleen. Hänen välikappaleinaan ovat ne sydämet, jotka ovat saaneet paljon anteeksi ja jotka ovat saaneet kokea ehdottoman armahduksen. Vain paljon saadessaan voi antaa paljon. Teot seuraavat uskoa aina siellä missä syntinen ihminen saa kohdata rakastavan Kristuksen.
( Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta-sivusto )
s-seutulainenPirttiaho sotkee Jaakobin ja Paavalin keskenään sanoessaan "Teot seuraavat uskoa..."
Koko Uudesta testamentista ei löydy tuollaista sekametelipaskaoppia. On valittava JOKO Paavali TAI Jaakob eikä sekoitettava näitä kahta haaleaksi (eli penseäksi) opilliseksi litkuksi, jonka Kristus on ajat sitten oksentanut suustaan ulos.
Jaakobin ja Paavalin SOVITTAMATTOMAN ristiriidan voi todeta siinä, milloin he väittävät Aabrahamin vanhurskautuneen. Jos joskus ihmiskunnan historiassa on vallinnut RISTIRIIITA, se on noiden kahden opettajan välillä. Ja pakanakristittyinä meidän ei tarvitse kallistaa korvaamme hetkeksikään jollekulle juutalaiselle, joka SUUNTAA KIRJEENSÄ KAHDELLETOISTA SUKUKUNNALLE eikä suinkaan pakanoille.
Opetelkaa ajattelemaan!
-GF- Anonyymi kirjoitti:
Pirttiaho sotkee Jaakobin ja Paavalin keskenään sanoessaan "Teot seuraavat uskoa..."
Koko Uudesta testamentista ei löydy tuollaista sekametelipaskaoppia. On valittava JOKO Paavali TAI Jaakob eikä sekoitettava näitä kahta haaleaksi (eli penseäksi) opilliseksi litkuksi, jonka Kristus on ajat sitten oksentanut suustaan ulos.
Jaakobin ja Paavalin SOVITTAMATTOMAN ristiriidan voi todeta siinä, milloin he väittävät Aabrahamin vanhurskautuneen. Jos joskus ihmiskunnan historiassa on vallinnut RISTIRIIITA, se on noiden kahden opettajan välillä. Ja pakanakristittyinä meidän ei tarvitse kallistaa korvaamme hetkeksikään jollekulle juutalaiselle, joka SUUNTAA KIRJEENSÄ KAHDELLETOISTA SUKUKUNNALLE eikä suinkaan pakanoille.
Opetelkaa ajattelemaan!
-GF-JAAKOBIN KIRJE
Kirjoittaja: Jaakob, Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja
Aika: 45 jKr. paikkeilla (Jerusalem)
Sanoma: Aito usko tuottaa aitoa uskonhedelmää eli kristillistä elämää
Vastaanottajat: Hajaannuksessa asuvat kristityt, jotka ovat taustaltaan hellenistijuutalaisia
TARKOITUS
Evankeliumi kahden tulen välissä
Apostoli Paavalin ja Jaakobin opetuksia on pidetty ristiriitaisina. Paavali julistaa evankeliumia lakia vastaan ja Jaakob puolustaa tekojen merkitystä. Mistä on kysymys?
Apostoli Paavali kirjoitti voimakkaan puolustuskirjoituksen ns. lakihenkisyyttä (legalismia ) vastaan. Varsinkin juutalaistaustaisten kristittyjen piirissä vaikutti judaismi, joka kiisti Kristuksen pelastusteon riittävyyden ja vaati sen lisäksi Mooseksen lain laajamittaista noudattamista. Tätä vastustava Paavalin kirjoitus tunnetaan Galatalaiskirjeenä.
Sen sijaan Jaakobin kirje on voimakas puolustuskirjoitus ns. laittomuutta (antinomismia) vastaan. Sellainen kristillisyys, joka vain puhuu Jumalasta, Kristuksesta ja rakkaudesta, mutta ei käytännön elämässä sitoudu niihin, on pelkkää nimikristillisyyttä. Aito usko on enemmän kuin vain totena pitämistä; se on sydämen elämää. Aito usko synnyttää aina aitoa kristillistä elämää. Niinpä Jaakobin kirjeessä vastustetaan Jumalan antaman moraalilain mitätöimistä ja edellytetään aitoa sydämen tason kristillistä uskoa, joka näkyy myös käytännössä.
Galatalaiskirjeen ja Jaakobin kirjeen välistä suhdetta on kuvattu kahtena sotilaana, jotka puolustavat evankeliumin aarretta. Koska hyökkäys tulee kahdelta vastakkaiselta suunnalta (lakihenkisyys ja laittomuus) sotilaat taistelevat niitä vastaan selkä selkää vastaan. Kummallakin on selkeä tarkoituksensa ja suuntansa. Ne eivät ole ristiriidassa vaan täydentävät toisiaan.
Kultainen keskitie lakihenkisyyden ja laittomuuden välissä
Kristitty kulkee armahdettuna syntisenä kultaista keskitietä, jonka molemmilla puolilla on syvä kuilu: lakihenkinen omavanhurskaus ja jumalallisen elämän kieltävä laittomuus. Molempien kuilujen olemassaolo on tärkeää tiedostaa. Silti meidän ei tarvitse pelätä. Emme putoa kuiluihin vahingossa. Kultainen keskitie eli Jeesus-tie on vankka, selkeä ja suora. Siinä on hyvät turvakaiteet molemmin puolin ja monia hyödyllisiä liikennemerkkejä.
Jaakobin kirjeen opetus on vahva turva tyhjää nimikristillisyyttä vastaan. Se haastaa meitä antamaan itsemme Jumalan käsiin ja suostumaan siihen ihmeelliseen armoprosessiin, jonka hän aloittaa ja täyttää meissä Kristuksessa Jeesuksessa. Armoprosessi ei tee meistä lähellekään täydellisiä ajallisessa elämässä vaan vasta astuessamme iankaikkisuuteen. Ajassa me olemme armahdettuja syntisiä, jotka monesti kipuilemme, kompastumme, mutta myös yhtä monta kertaa nousemme armon uudistavassa voimassa.
-
( Lähde: RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)- Anonyymi
Saviseutulainen kirjoitti:
JAAKOBIN KIRJE
Kirjoittaja: Jaakob, Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja
Aika: 45 jKr. paikkeilla (Jerusalem)
Sanoma: Aito usko tuottaa aitoa uskonhedelmää eli kristillistä elämää
Vastaanottajat: Hajaannuksessa asuvat kristityt, jotka ovat taustaltaan hellenistijuutalaisia
TARKOITUS
Evankeliumi kahden tulen välissä
Apostoli Paavalin ja Jaakobin opetuksia on pidetty ristiriitaisina. Paavali julistaa evankeliumia lakia vastaan ja Jaakob puolustaa tekojen merkitystä. Mistä on kysymys?
Apostoli Paavali kirjoitti voimakkaan puolustuskirjoituksen ns. lakihenkisyyttä (legalismia ) vastaan. Varsinkin juutalaistaustaisten kristittyjen piirissä vaikutti judaismi, joka kiisti Kristuksen pelastusteon riittävyyden ja vaati sen lisäksi Mooseksen lain laajamittaista noudattamista. Tätä vastustava Paavalin kirjoitus tunnetaan Galatalaiskirjeenä.
Sen sijaan Jaakobin kirje on voimakas puolustuskirjoitus ns. laittomuutta (antinomismia) vastaan. Sellainen kristillisyys, joka vain puhuu Jumalasta, Kristuksesta ja rakkaudesta, mutta ei käytännön elämässä sitoudu niihin, on pelkkää nimikristillisyyttä. Aito usko on enemmän kuin vain totena pitämistä; se on sydämen elämää. Aito usko synnyttää aina aitoa kristillistä elämää. Niinpä Jaakobin kirjeessä vastustetaan Jumalan antaman moraalilain mitätöimistä ja edellytetään aitoa sydämen tason kristillistä uskoa, joka näkyy myös käytännössä.
Galatalaiskirjeen ja Jaakobin kirjeen välistä suhdetta on kuvattu kahtena sotilaana, jotka puolustavat evankeliumin aarretta. Koska hyökkäys tulee kahdelta vastakkaiselta suunnalta (lakihenkisyys ja laittomuus) sotilaat taistelevat niitä vastaan selkä selkää vastaan. Kummallakin on selkeä tarkoituksensa ja suuntansa. Ne eivät ole ristiriidassa vaan täydentävät toisiaan.
Kultainen keskitie lakihenkisyyden ja laittomuuden välissä
Kristitty kulkee armahdettuna syntisenä kultaista keskitietä, jonka molemmilla puolilla on syvä kuilu: lakihenkinen omavanhurskaus ja jumalallisen elämän kieltävä laittomuus. Molempien kuilujen olemassaolo on tärkeää tiedostaa. Silti meidän ei tarvitse pelätä. Emme putoa kuiluihin vahingossa. Kultainen keskitie eli Jeesus-tie on vankka, selkeä ja suora. Siinä on hyvät turvakaiteet molemmin puolin ja monia hyödyllisiä liikennemerkkejä.
Jaakobin kirjeen opetus on vahva turva tyhjää nimikristillisyyttä vastaan. Se haastaa meitä antamaan itsemme Jumalan käsiin ja suostumaan siihen ihmeelliseen armoprosessiin, jonka hän aloittaa ja täyttää meissä Kristuksessa Jeesuksessa. Armoprosessi ei tee meistä lähellekään täydellisiä ajallisessa elämässä vaan vasta astuessamme iankaikkisuuteen. Ajassa me olemme armahdettuja syntisiä, jotka monesti kipuilemme, kompastumme, mutta myös yhtä monta kertaa nousemme armon uudistavassa voimassa.
-
( Lähde: RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)Tätä samaa tuubaa on sitten selitettävä selityksin ja sanakoukeroin, kun ollaan langettu tilaan, josta Paavali varoittaa: "Pyydämme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." Näin kävi galatalaisille ja näin käy kenelle tahansa, joka alkaa sekoittaa Jaakobin tekojen vanhurskaus- oppia Paavalin oppiin uskon vanhurskautuksesta, JOTKA OVAT TOISTENSA VASTAKOHTIA. Vähäinen hapatus hapattaa KOKO TAIKINAN!!!!!!!!!!!!!!!
Toinen sanoo: "Eikö Aabraham, meidän isämme, TULLUT VANHURSKAAKSI TEOISTA, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?" (Aabraham oli tuossa vaiheessa ympärileikattu.)
Toinen sanoo puolestaan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi. Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? EI YMPÄRILEIKATTUNA, vaan ympärileikkaamatonna.
Ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli YMPÄRILEIKKAAMATONNA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä samaa tuubaa on sitten selitettävä selityksin ja sanakoukeroin, kun ollaan langettu tilaan, josta Paavali varoittaa: "Pyydämme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." Näin kävi galatalaisille ja näin käy kenelle tahansa, joka alkaa sekoittaa Jaakobin tekojen vanhurskaus- oppia Paavalin oppiin uskon vanhurskautuksesta, JOTKA OVAT TOISTENSA VASTAKOHTIA. Vähäinen hapatus hapattaa KOKO TAIKINAN!!!!!!!!!!!!!!!
Toinen sanoo: "Eikö Aabraham, meidän isämme, TULLUT VANHURSKAAKSI TEOISTA, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?" (Aabraham oli tuossa vaiheessa ympärileikattu.)
Toinen sanoo puolestaan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi. Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? EI YMPÄRILEIKATTUNA, vaan ympärileikkaamatonna.
Ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli YMPÄRILEIKKAAMATONNA.Lisättäköön vielä, että monen monituiset nykyluterilaiset Martti-tohtori ajaisi hevon kuuseen tuon teidän puolivillaisen Jaakobin kanssa keimailunne vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä samaa tuubaa on sitten selitettävä selityksin ja sanakoukeroin, kun ollaan langettu tilaan, josta Paavali varoittaa: "Pyydämme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." Näin kävi galatalaisille ja näin käy kenelle tahansa, joka alkaa sekoittaa Jaakobin tekojen vanhurskaus- oppia Paavalin oppiin uskon vanhurskautuksesta, JOTKA OVAT TOISTENSA VASTAKOHTIA. Vähäinen hapatus hapattaa KOKO TAIKINAN!!!!!!!!!!!!!!!
Ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli YMPÄRILEIKKAAMATONNA.-
TEKOJEN VAI USKON VANHURSKAUS?
Eikö Jumala vanhurskautakaan jumalatonta, joka uskoo?
Mitä Jaakob tarkoittaa opettaessaan, että ihminen tulee, osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella (Jaak 2:24)? Sehän tuntuu irralleen otettuna vastakkaiselta Paavalin opetukselle. Paavalin mukaan ihminen vanhurskautetaan yksin uskon kautta ja nimenomaan ilman lain tekoja (Room 3:28).
Paavali jopa opettaa, että Jumala katsoo ihmisen vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta (Room 4:6). Hänen koko opetuksensa huipentuu siihen, että Jumala tekee vanhurskaaksi jumalattoman, kun Jumalaa lukee uskon vanhurskaudeksi, vaikka ei ole ansioita (Room 4:5). Jaakob näyttää opettavan aivan toisin (Jaak 2:14-26).
Jaakobin ja Paavalin vastakkaiselta tuntuvat opetukset voidaan ymmärtää myös toisiaan tukevina. Paavali tarkoittaa lain teoilla omavanhurskauden tekoja, joilla ihminen pyrkii ansioitumaan Jumalan edessä ja pelastumaan siksi omien tekojensa tähden (Room 9:30-32; 10:2-4).
Jaakob taas puhuu kuolleesta uskosta, totenapitävästä uskosta, jollainen usko on pahoilla hengilläkin (Jaak 2:19). Tällainen usko on ihmisen oma kuvitelma eikä Jumalan antama lahja. Jaakob haluaa särkeä terävillä sanoillaan luottamuksen tällaiseen "uskoon".
Ihmisen pelastuminen on ylhäältä annettu lahja
Paavali ja Jaakob ovat yksimielisiä siitä, ettei ihminen koskaan pelastu sen kautta, mitä hän itse tekee, nimitettiinpä näitä tekoja sitten uskoksi tai hyviksi teoiksi. Ihmisen pelastus on aina ylhäältä annettu Jumalan lahja (Jaak 1:17). Jumala itse oman päätöksensä mukaan "synnytti meidät totuuden sanalla" (1:18), emmekä itse omilla rakkaudellisilla hyvillä teoillamme.
Elävä usko ei ole toimeton
Elävä usko ei voi olla toimeton (Gal 5:6). Pelastumme yksin uskosta Jeesukseen, mutta usko ei ole koskaan seuraukseton. Oikea usko tuo mukanaan rakkauden teot. Emme pelastu teoista (Ef 2:8), mutta kyllä tekoja varten (Ef 2:10). Uskosta ja armosta pelastetun teot eivät ole jatkossakaan pelastuksen edellytys (1 Kor 3:12-15). Mutta Jaakob korostaa, että tekojen puuttuessa uskossa on jotain väärää. Oikeat teot ovat lähimmäisen rakastamiseen liittyviä eikä sellaisia, joilla uskova varmistaa omaa kelvollisuuttaan Jumalan edessä.
-
( Ote Olavi Peltolan Jaakobin kirje - opetuksesta)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
TEKOJEN VAI USKON VANHURSKAUS?
Eikö Jumala vanhurskautakaan jumalatonta, joka uskoo?
Mitä Jaakob tarkoittaa opettaessaan, että ihminen tulee, osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella (Jaak 2:24)? Sehän tuntuu irralleen otettuna vastakkaiselta Paavalin opetukselle. Paavalin mukaan ihminen vanhurskautetaan yksin uskon kautta ja nimenomaan ilman lain tekoja (Room 3:28).
Paavali jopa opettaa, että Jumala katsoo ihmisen vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta (Room 4:6). Hänen koko opetuksensa huipentuu siihen, että Jumala tekee vanhurskaaksi jumalattoman, kun Jumalaa lukee uskon vanhurskaudeksi, vaikka ei ole ansioita (Room 4:5). Jaakob näyttää opettavan aivan toisin (Jaak 2:14-26).
Jaakobin ja Paavalin vastakkaiselta tuntuvat opetukset voidaan ymmärtää myös toisiaan tukevina. Paavali tarkoittaa lain teoilla omavanhurskauden tekoja, joilla ihminen pyrkii ansioitumaan Jumalan edessä ja pelastumaan siksi omien tekojensa tähden (Room 9:30-32; 10:2-4).
Jaakob taas puhuu kuolleesta uskosta, totenapitävästä uskosta, jollainen usko on pahoilla hengilläkin (Jaak 2:19). Tällainen usko on ihmisen oma kuvitelma eikä Jumalan antama lahja. Jaakob haluaa särkeä terävillä sanoillaan luottamuksen tällaiseen "uskoon".
Ihmisen pelastuminen on ylhäältä annettu lahja
Paavali ja Jaakob ovat yksimielisiä siitä, ettei ihminen koskaan pelastu sen kautta, mitä hän itse tekee, nimitettiinpä näitä tekoja sitten uskoksi tai hyviksi teoiksi. Ihmisen pelastus on aina ylhäältä annettu Jumalan lahja (Jaak 1:17). Jumala itse oman päätöksensä mukaan "synnytti meidät totuuden sanalla" (1:18), emmekä itse omilla rakkaudellisilla hyvillä teoillamme.
Elävä usko ei ole toimeton
Elävä usko ei voi olla toimeton (Gal 5:6). Pelastumme yksin uskosta Jeesukseen, mutta usko ei ole koskaan seuraukseton. Oikea usko tuo mukanaan rakkauden teot. Emme pelastu teoista (Ef 2:8), mutta kyllä tekoja varten (Ef 2:10). Uskosta ja armosta pelastetun teot eivät ole jatkossakaan pelastuksen edellytys (1 Kor 3:12-15). Mutta Jaakob korostaa, että tekojen puuttuessa uskossa on jotain väärää. Oikeat teot ovat lähimmäisen rakastamiseen liittyviä eikä sellaisia, joilla uskova varmistaa omaa kelvollisuuttaan Jumalan edessä.
-
( Ote Olavi Peltolan Jaakobin kirje - opetuksesta)
s-seutulainenSiteeraa ihmeessä lisää noita armon vesittäjiä. Tiedät kai, että penseä on yhtä kuin haalea?Ja haaleaa saadaan, kun SEKOITETAAN kuumaa ja kylmää? Ja tiedät kai senkin, että Ananiaan ja Safiiran nimet symboloivat armoa ja lakia? Kun armo ja laki sotketaan keskenään, seurauksena on aina kuolema.
On se vain metka tämä ihmismieli. Ekana omaksutaan riemumielin Paavalilta armo roomalaiskirjeestä ja sitten päästetään Laki takaoven kautta sisään Jaakobin kirjeestä. Tällainen Jumalan lapsi ei missään kohden eroa orjasta. Huomaa: missään kohden.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne mitään kultaisia keskiteitä. On vain lavea tie, joka vie kadotukseen ja ahtaanportin kautta avautuva kaitaa tie ,joka vie pelastukseen.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne sanaa kadotus. Kadotus-sana on uskomattoman paska suomennos.
- Anonyymi
Niin, ja tuo kaita tie, ahdas portti, on itse Herra Jeesus Kristus.
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
( Joh. 14:6)
s-seutulainen - Anonyymi
No levennetään sitä helvatin tietä ja porttia että mahtuu kymppipyörällä ja pyöräkoneella ihan temppuilematta. Jeesuksen mitoitus kun oli otettu ymmärrettävästi ihan kamelin perseestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja tuo kaita tie, ahdas portti, on itse Herra Jeesus Kristus.
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
( Joh. 14:6)
s-seutulainenNo jopas kasvoi äpäräpojasta melkoinen narsisti kun tuommosia rupesi isottelemaan.
No ei se ole hölmö joka huijaa vaan se joka tulee suurilla puheilla hujatuksi. Kannattaa satunnaisen voitoon toivossa mieluummin sijoittaa uusiin virtuaalivaluuttoihin kuin jeesuksen iankaikkisiin taivasoptioihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jopas kasvoi äpäräpojasta melkoinen narsisti kun tuommosia rupesi isottelemaan.
No ei se ole hölmö joka huijaa vaan se joka tulee suurilla puheilla hujatuksi. Kannattaa satunnaisen voitoon toivossa mieluummin sijoittaa uusiin virtuaalivaluuttoihin kuin jeesuksen iankaikkisiin taivasoptioihin.Katoppa. Bikemiallinen muodoste tuli tänne selittämään asioiden oikeaa laitaa, IKÄÄN KUIN SILLÄ OLISI JOTAIN VÄLIÄ. :D :D :D
Te atet ootte siitä huvittavia, että te kuvittelette, että TEIDÄN päässänne luoma merkitys asioille on muka jotenkin jämerämpää ja "todempaa" kuin uskovaisten!!!
I've got news for you, pal: sun pääs ei tuota sen kummempaa biokemiallista mössöä kuin kenenkään muunkaan, pahvi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katoppa. Bikemiallinen muodoste tuli tänne selittämään asioiden oikeaa laitaa, IKÄÄN KUIN SILLÄ OLISI JOTAIN VÄLIÄ. :D :D :D
Te atet ootte siitä huvittavia, että te kuvittelette, että TEIDÄN päässänne luoma merkitys asioille on muka jotenkin jämerämpää ja "todempaa" kuin uskovaisten!!!
I've got news for you, pal: sun pääs ei tuota sen kummempaa biokemiallista mössöä kuin kenenkään muunkaan, pahvi.Yksi höynäytetty tunnisti itsensä heti! Hienoa. Parantuminen kun voi alkaa vain tosiasiat tunnistamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi höynäytetty tunnisti itsensä heti! Hienoa. Parantuminen kun voi alkaa vain tosiasiat tunnistamalla.
Uskovaisen jumalusko tai ateistin ateismi ei horjuta todellisuuden luonnetta. Jos jumala on olemassa, uskovan jumalusko ei kykene lakkauttamaan sitä sen enempää kuin ateistin epäuskokaan. Ja jos jumalaa ei ole olemassa ja todellisuus on kaikilta osin ja puolin fysikalistinen, silloin jumalan jumaluskolla JA ateistin ateismilla ei ole paskankaan merkitystä, koska "merkitys" ei ole fysikaalinen käsite eikä ilmiö. TÄTÄ eivät ateisti-idiootit tajua. He saattavat saman virkkeen sisällä viitata universumin fysikalistiseen olemukseen SEKÄ siihen, kuinka huvittavaa uskovaisten jumalusko on - ikään kuin fysikalistinen universumi siitä piittaisi!!! :D :D :D Tilanne muistuttaa hieman sitä, että Veka, joka sahaa oksaa, jonka päällä istuu, nauraa Peralle siksi, että tämä istuu samalla oksalla ETÄÄMPÄNÄ rungosta.
Eli heippa, Veka, kuis hurisee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisen jumalusko tai ateistin ateismi ei horjuta todellisuuden luonnetta. Jos jumala on olemassa, uskovan jumalusko ei kykene lakkauttamaan sitä sen enempää kuin ateistin epäuskokaan. Ja jos jumalaa ei ole olemassa ja todellisuus on kaikilta osin ja puolin fysikalistinen, silloin jumalan jumaluskolla JA ateistin ateismilla ei ole paskankaan merkitystä, koska "merkitys" ei ole fysikaalinen käsite eikä ilmiö. TÄTÄ eivät ateisti-idiootit tajua. He saattavat saman virkkeen sisällä viitata universumin fysikalistiseen olemukseen SEKÄ siihen, kuinka huvittavaa uskovaisten jumalusko on - ikään kuin fysikalistinen universumi siitä piittaisi!!! :D :D :D Tilanne muistuttaa hieman sitä, että Veka, joka sahaa oksaa, jonka päällä istuu, nauraa Peralle siksi, että tämä istuu samalla oksalla ETÄÄMPÄNÄ rungosta.
Eli heippa, Veka, kuis hurisee?Sahasi joo hurisee. Jatka sahaamista vaan. Heippa, meen alta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sahasi joo hurisee. Jatka sahaamista vaan. Heippa, meen alta pois.
Moikka, palikka! :D :D :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei tunne sanaa kadotus. Kadotus-sana on uskomattoman paska suomennos.
Te haluatte kieltää kadotuksen, vaikka se selvästi Raamatussa sanotaan !!!
Eli kaikki tämä on valhetta ????
2. Tess. 1:9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Ap. t. 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Loppupäätös on se siis, että KOKO Raamattu on valhetta ?????????????????????
Keskustelun aihe on Jeesus.
Jeesus on Pelastus.
"Eikä ole pelastusta
yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla
muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman."- Anonyymi
Aivan. Ja jos tuosta pelastuksesta sanoo, että se on kerran kattava kaikki ihmiset, koska kerran "jokainen polvi on notkistuva ja jokainen kieli tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra", silloin esittää Jeesusta koskevan väitteen. Samoin esittää Jeesusta koskevan väitteen, jos sanoo, että pelastus ei tule kattamaan/saavuttamaan kaikkia ihmisiä, koskapa kyseinen väite kohdistuu Jeesuksen aikaansaaman ja Hänessä olevan pelastuksen luonteeseen.
- GF - - Anonyymi
Mutta sinun OMA ongelmasi kalamos on se, että et ole itse tullut henk koht sovitetuksi !
Siksi Sana eli Herra sanoo sinulle näin:
Eli kalamos, sinun "kirjanoppineisuutesi" ei sinua pelasta ja ymmärrät siitäkin uudestisyntymis asiasta yhtä vähän kuin Nikodeemus aikanaan !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ja jos tuosta pelastuksesta sanoo, että se on kerran kattava kaikki ihmiset, koska kerran "jokainen polvi on notkistuva ja jokainen kieli tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra", silloin esittää Jeesusta koskevan väitteen. Samoin esittää Jeesusta koskevan väitteen, jos sanoo, että pelastus ei tule kattamaan/saavuttamaan kaikkia ihmisiä, koskapa kyseinen väite kohdistuu Jeesuksen aikaansaaman ja Hänessä olevan pelastuksen luonteeseen.
- GF -Sinä et kyllä ymmärrä yhtään mitään -GF- !!!
Siis ihan kaikkien "polvet" tulee notkisumaan Herran edessä, jopa riivaajien ja langenneiden enkelien, mutta eivät hekään pelastu Sanan mukaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Ovatko siis riivaajatkin uskovia ???
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Herää jo harhoistasi siis !!! Anonyymi kirjoitti:
- GF -Kunpa tuo yksi sen vielä tavoittaisi.
Että keskustelun aihe on Jeesus.
Jeesus, joka on Pelastus.
Jeesus on myöskin
Sana ja Ikuinen Elämä,
joka oli Isän tykönä.
"Mikä on alusta ollut,
minkä olemme kuulleet,
minkä omin silmin nähneet,
mitä katselimme ja käsin kosketimme,
siitä me puhumme:
elämän Sanasta -
ja elämä ilmestyi,
ja me olemme nähneet sen
ja todistamme siitä
ja julistamme teille
sen iankaikkisen elämän,
joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille"
Jeesus on myöskin ylösnousemus.
Siis kaikki ihmiset tulevat kokemaan
ruumiin ylösnousemisen.
Kaikki eivät kuitenkaan päädy
samaan paikkaan samanlaisiin olosuhteisiin.
Mutta tästä aiheesta avasin
uuden keskustelun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemusAnonyymi kirjoitti:
- GF -Kunpa tuo yksi sen vielä tavoittaisi.
Jeesus on Pelastus.
Jeesus on myöskin
Sana ja Ikuinen Elämä,
joka oli Isän tykönä.
"Mikä on alusta ollut,
minkä olemme kuulleet,
siitä me puhumme:
elämän Sanasta -
ja elämä ilmestyi,
ja me olemme nähneet sen
ja todistamme siitä
ja julistamme teille
sen iankaikkisen elämän,
ruumiin ylösnousemisen.
uuden keskustelun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemus- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Kunpa tuo yksi sen vielä tavoittaisi.
Jeesus on Pelastus.
Jeesus on myöskin
Sana ja Ikuinen Elämä,
joka oli Isän tykönä.
"Mikä on alusta ollut,
minkä olemme kuulleet,
siitä me puhumme:
elämän Sanasta -
ja elämä ilmestyi,
ja me olemme nähneet sen
ja todistamme siitä
ja julistamme teille
sen iankaikkisen elämän,
ruumiin ylösnousemisen.
uuden keskustelun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemusKalamos on Hengellisesti umpisokea, ja siksi hän ei ymmärrä tätäkään asiaa !
Kun häellä ei ole Pyhää Henkeä, niin hän ei voi ymmärtää mitään Hengellisistä asioista !!!
Kalamoksen kohdalla on siis tullut hyvin selväksi tuo asia, josta Raamattu sanoo näin:
2. kirje Timoteukselle 3
1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
!!!
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
!!!
Eli tämän Sanan kautta kalamoskin on paljastunut !!!
Siis oikea uskova oppii ja kehittyy ja ymmärrys lisääntyy, mutta uskosta osattomalla ei käy näin !!!
Hedelmää vain ei yksikertaisesti voi tulla millään !!! Anonyymi kirjoitti:
Kalamos on Hengellisesti umpisokea, ja siksi hän ei ymmärrä tätäkään asiaa !
Kun häellä ei ole Pyhää Henkeä, niin hän ei voi ymmärtää mitään Hengellisistä asioista !!!
Kalamoksen kohdalla on siis tullut hyvin selväksi tuo asia, josta Raamattu sanoo näin:
2. kirje Timoteukselle 3
1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
!!!
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
!!!
Eli tämän Sanan kautta kalamoskin on paljastunut !!!
Siis oikea uskova oppii ja kehittyy ja ymmärrys lisääntyy, mutta uskosta osattomalla ei käy näin !!!
Hedelmää vain ei yksikertaisesti voi tulla millään !!!Näetkö keskustelun otsikkorivin?
Tai edes sen ensimmäisen Sanan!
Se on JEESUS.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492278- 261993
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161394- 1211361
- 181045
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107894Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863