Työsuhdefillarit komistuvat - Verovapaasti voi pian saada jopa 3 000-4 000 euron sähköpyörän

Anonyymi

23

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköllä survoo menemään kelissä kuin kelissä ja sitten lämpöiseen saunaan???🤗

    • Anonyymi

      Jeps. Erittäin harvalla vaan on varaa tuollaista hankkia, ainakaan käteisellä ja ne lukuisat jotka joutuisivat ottamaan lainaa tuskin sähköpyörää hankkivat.

      • Anonyymi

        Mutta samanhintaisen auton ja kalliimmankin on varaa hankkia ja 6 vuoden osarilla


    • Anonyymi

      TAVALLINEN MUNAMANKELI SAA RIITTÄÄ JA SEKIN ITSEMAKSETTUNA.

    • Anonyymi

      Ja pyörän omistaja on työnantaja.

      • Anonyymi

        Eikä työnantaja osta mitään 3000-4000 euron fillaria, duunarille saa kelvata halvempikin.


      • Anonyymi

        Voiko työsuhdefillarin suoraan rinnastaa työsuhdeautoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko työsuhdefillarin suoraan rinnastaa työsuhdeautoon?

        Mikäli siitä joutuu verolle.


    • Anonyymi

      Onnistuuko, että työnantaja hankkii tuollaisen luksus sähköfillarin jota sitten edunsaaja käyttää vain vapaa-ajallaan elvistelläkseen ja liikkuu työmatkat mukavasti autolla.

      • Anonyymi

        Totta kai onnistuu, ja varmaan suurin osa noista kalliin sähköfillarin käyttäjistä juuri noin tekee.


    • Anonyymi

      Aika vaatimaton hinta tuo 3-4K€ on sähkömalleista. 3000€ saa kyllä jo hyvän luomupyörän.

    • Anonyymi

      Aivan valtava tuki sähköfillarivalmistajille ja kauppiaille. Voi reilusti nostaa myyntihintoja jo nyt poskettomista hinnoista.

      Kansanterveyden ja luonnon kannalta olisi varmasti ollut parempi, että oikeaan polkupyörään saisi isomman tuen kuin sähköpyörään. Polkupyörä on monta kertaluokkaa ekologisempi vaihtoehto ja saisi porukka paremmin liikuntaa.

    • Anonyymi

      Tällä ratkaisulla on haettu ympäristöystävällisyyttä, mutta todellisuudessa hyödytöntä näpertelyä ja viherpesua. Maapallon pelastaminen ei etene, pikemminkin luonnonvarojen tuhoaminen kiihtyy..

      • Anonyymi

        Niinpä. Maailma ei tietysti pelastu ylipäänsä liikenteen päästöjä pienentämällä, koska liikenteen päästöt ovat vain hyvin pieni osa kokonaispäästöistä. Mutta jos liikenteen päästöjä halutaan pienentää, niin nämä kulkuneuvon tekniikkaan liittyvät jutut ovat kaikki näpertelyä. Paljon isommin voitaisiin vaikuttaa vähentämällä liikkumista. Sitä taas vähennetään liikkumisen tarvetta vähentämällä. Yhteiskunnan kehitys on jo pitkään ollut päinvastainen - palvelut keskitetään suuriin yksiköihin, jolloin ne ovat suurimmalle osalle kaukana. Ihmisiä myös kannustetaan lähitöihin, vaikka etätyö vähentää valtavasti liikkumisen tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Maailma ei tietysti pelastu ylipäänsä liikenteen päästöjä pienentämällä, koska liikenteen päästöt ovat vain hyvin pieni osa kokonaispäästöistä. Mutta jos liikenteen päästöjä halutaan pienentää, niin nämä kulkuneuvon tekniikkaan liittyvät jutut ovat kaikki näpertelyä. Paljon isommin voitaisiin vaikuttaa vähentämällä liikkumista. Sitä taas vähennetään liikkumisen tarvetta vähentämällä. Yhteiskunnan kehitys on jo pitkään ollut päinvastainen - palvelut keskitetään suuriin yksiköihin, jolloin ne ovat suurimmalle osalle kaukana. Ihmisiä myös kannustetaan lähitöihin, vaikka etätyö vähentää valtavasti liikkumisen tarvetta.

        On muuten nuo termit "lähityö" ja "etätyö" nurinkuriset. Kyllä minä näkisin niin, että kotona teen töitä lähellä ja toimisto on etäällä.


      • Anonyymi

        Ja maapallon ihmismäärä on suurin syy luonnonvarojen ylikulutukseen. 1960-luvulla arvioidaan olleen alle 4 miljardia ihmistä tällä planeetalla. Nyt arvioidaan ihmismäärän olevan 8 miljardia. Ihmismäärä on tuplaantunut melko lyhyessä ajassa.


      • Anonyymi

        Eiköhän tuolla ole kuitenkin haettu kivaa pikku etua työntekijälle, pientä plussaa mutta niin, ettei palkkaa tarvitse nostaa. Toki julkisesti ollaan vihreitä ja viitataan siihen.

        Maksat satasen kuussa 3000 euron työsuhdepyörästä, lunastat sen itsellesi kolmen vuoden kuluttua alussa sovitulla summalla, jolloin olet maksanut sen kolmen vuoden aikana nettona reilut 2000 euroa.
        Eli se "etu" tuon kolmen vuoden ajalta on reilut pari kymppiä per kuukausi jonka säästit fillarin hinnassa.
        Jos sen kokoista palkankorotusta tarjottaisiin niin sen voisi ottaa v***uiluna 😁

        Ne, ketkä fillaroi töihin ennen tätä etua niin tekee sen edelleen, nyt vaan eri pyörällä.
        Ne jotka ajoivat autolla töihin tekevät sen edelleen, se työsuhdefillari on sitten muuhun ajoon.


    • Anonyymi

      Jos maksaa satasen kuussa 3000€ pyörästä kolmen vuoden ajan, eikä saa sitä edes omakseen maksamatta vielä lisää niin ei kuulosta hyvältä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.

        Halpa tuo vielä on. Ei kilpapyöräilijäkään tee 3000€ pyörällä mitään. Pelkät hiilarikiekot vie jo tuon summan. Rahan arvokin oli ennen eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa tuo vielä on. Ei kilpapyöräilijäkään tee 3000€ pyörällä mitään. Pelkät hiilarikiekot vie jo tuon summan. Rahan arvokin oli ennen eri.

        Joo, mutta 3000 saa edelleen esim ihan käypäisen käytetyn auton. Ei ennen kukaan olisi edes harkinnut ostavansa auton arvoista munamankelia työmatkapyöräilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.

        Kilpatasoon kelpaavat pyörät alkavat nykyään varmaan noin 5 000 € ja siitä ylöspäin. Huippuvehkeet ovat jo päälle 10 000 € hintaluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpatasoon kelpaavat pyörät alkavat nykyään varmaan noin 5 000 € ja siitä ylöspäin. Huippuvehkeet ovat jo päälle 10 000 € hintaluokassa.

        Jos ei nyt ihan maailmanmestaruudesta kisaa, niin ihan hyvin pärjää alle tonnin käytetyllä vehkeellä. Erot suorituskyvyssä ovat melko teoreettisia. Toki moni laittaa pyöräänsä rahaa, jos sitä on, mutta ei se tuloksiin vaikuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe