"idän pikajuna"

PyroMi

..eli reissu junalla venäjän halki. Onko kellään kokemuksia / infoa aiheesta? Tarkoitus olisi parin vuoden päästä kyseinen matka toteuttaa ja kaikki tieto / vinkit olisivat tervetulleita.

10

1344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsainik

Sama reissu ollu suunnitelmissa,
      tai ainaki haaveena myös mulla.

Katopa matkakertomuksia esim. tuolta:
      www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/

• kuullut

Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...

• kuullut kirjoitti:

Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...

välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

Olgalle hyvää matkaa

• olga74
        marko135kg kirjoitti:

välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

Olgalle hyvää matkaa

Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.

• katja.jkl
        olga74 kirjoitti:

Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.

Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

Ressu tais vetää voiton kisassa :-)

• katja.jkl kirjoitti:

Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

Ressu tais vetää voiton kisassa :-)

se on meitin esi-iso-isä-ressu

• marko135kg kirjoitti:

se on meitin esi-iso-isä-ressu

www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/
        ja siitä Pekka Siperiaan!Talvella 2004!

• Ljubov

Moi! Ihan mielettömän siistiä reissua suunnittelet, mutta mihin olet tarkalleen ottaen menossa? Me mentiin viime kesänä Moskovasta Baikaljärvelle, ja siitä sitten Ulan Udeen. Pidemmälle ei päästy, mutta aivan mieletön oli kokemus. Kannattaisi ehkä harkita että ostat junalipun ensin Moskovaan ja vasta täältä eteenpäin. Voi säästyä satoja euroja. Ja Venäjää on hyvä osata, ettei tule ihan yksinäistä. =)

• hyvä osata, Olga 74 Murmanski kerotmuksessa ilmeisesti Kemiläinen upseeri oli pyytänyt maistiaista Olgan eväspiirakasta ja soppahan siitä syntyi...

• Rea

Itse innostuin junamatkasta yhdestä lehtijutusta. Traveller ainakin (Peter Pan ?) järjestää ko. matkoja. Pistin kyselyn menemään, jotta koska seuraavan ryhmämatkan järjestävät. Omatoimimatka 7 pv 4 pv Kiinassa Travellerin sivuilla näyttäisi maksavan pyöreät 1300 euroa. Itse sain vinkkejä, että Juna matkan TOP5 hyvä muistaa:
      1)Termospullo
      2)Muki lusikka/veitsi/haarukka -setti
      3)Lämminkuppikeitot
      4)Oma tyyny
      5)Seikkailumieltä

Rea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      99
      3075
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1941
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      33
      1889
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      146
      1736
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1597
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1423
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1341
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe