"idän pikajuna"

PyroMi

..eli reissu junalla venäjän halki. Onko kellään kokemuksia / infoa aiheesta? Tarkoitus olisi parin vuoden päästä kyseinen matka toteuttaa ja kaikki tieto / vinkit olisivat tervetulleita.

10

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsainik

Sama reissu ollu suunnitelmissa,
      tai ainaki haaveena myös mulla.

Katopa matkakertomuksia esim. tuolta:
      www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/

• kuullut

Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...

• kuullut kirjoitti:

Nämä ovat kuulopuheita mutta kaveri meni vastaavan reitin pari kesää sitten. Vaikka onkin kokenut reissaaja, hän päivitteli että kärsivällisyyttä/tupakkaa/alkoholia saa ottaa matkaan yllättävän paljon...

välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

Olgalle hyvää matkaa

• olga74
        marko135kg kirjoitti:

välillä hgi-Pietari-Murmansk, liput saa suomesta, suuntaansa 99€.

Olgalle hyvää matkaa

Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.

• katja.jkl
        olga74 kirjoitti:

Kiitos kiitos. Huomenna siis sibbellä eka pietariin ja sieltä murmanskiin. Alkaa matkakuume kasvaa. Kaveri tos jo samahti, tais ottaa reissusuunnitelma liian koville... Palailen toivottavasti ens viikolla reissukuvien ja muistojen kanssa.

Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

Ressu tais vetää voiton kisassa :-)

• katja.jkl kirjoitti:

Hauskaa matkaa vaan Olgalle ja muille!

Täytyy odotellessa lukee arkistoja. Oli ihan uus juttu mulle tuossa yläpuolella "Tietoja palstasta" -linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/104/4500000000000162/

Ressu tais vetää voiton kisassa :-)

se on meitin esi-iso-isä-ressu

• marko135kg kirjoitti:

se on meitin esi-iso-isä-ressu

www.venäjaseura.com/sputnik/kertomus/
        ja siitä Pekka Siperiaan!Talvella 2004!

• Ljubov

Moi! Ihan mielettömän siistiä reissua suunnittelet, mutta mihin olet tarkalleen ottaen menossa? Me mentiin viime kesänä Moskovasta Baikaljärvelle, ja siitä sitten Ulan Udeen. Pidemmälle ei päästy, mutta aivan mieletön oli kokemus. Kannattaisi ehkä harkita että ostat junalipun ensin Moskovaan ja vasta täältä eteenpäin. Voi säästyä satoja euroja. Ja Venäjää on hyvä osata, ettei tule ihan yksinäistä. =)

• hyvä osata, Olga 74 Murmanski kerotmuksessa ilmeisesti Kemiläinen upseeri oli pyytänyt maistiaista Olgan eväspiirakasta ja soppahan siitä syntyi...

• Rea

Itse innostuin junamatkasta yhdestä lehtijutusta. Traveller ainakin (Peter Pan ?) järjestää ko. matkoja. Pistin kyselyn menemään, jotta koska seuraavan ryhmämatkan järjestävät. Omatoimimatka 7 pv 4 pv Kiinassa Travellerin sivuilla näyttäisi maksavan pyöreät 1300 euroa. Itse sain vinkkejä, että Juna matkan TOP5 hyvä muistaa:
      1)Termospullo
      2)Muki lusikka/veitsi/haarukka -setti
      3)Lämminkuppikeitot
      4)Oma tyyny
      5)Seikkailumieltä

Rea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe