Miten olette lannoittaneet mustaherukkapensaita? Entä mitä voisi laittaa juureen, jotta rikkaruohot/ nokkoset eivät valtaisi koko aluetta? Minulla siis 8 pensasta tiiviissä rykelmässä kahdessa rivissä, enkä millään viitsisi sinne väliin kaivautua koukkimaan nokkosia (laiska kun olen). Onko siis jotain keinoa, jolla pysyisivät siistinä? Kenties jotain juurikangasta ja oksasilppua/kariketta?
Mustaherukkapensaan lannoitus?
4
2374
Vastaukset
- multapeukalo
Mä laitan hevosenlantaa lannoitteeksi ja puuhaketta estämään rikkaruohot.
- kun olen
Itse laitan nurmikon leikkuujätteet, laiskana kun ostin keräävän leikkurin eikä tartte kannella kompostiin asti. Hyvin toimii....
- mummeli
laita pensaitten ympärille 4-8siv. sanomalehtiä kerroksittain ja niitten päälle heinäsilppua tai kompostia.ym,,
- kylli
Itse lannoitan vain noin kourallinen tuhkaa, jos on ja viherkatetta , jos viitsi nyhtää ruohikosta , helpompi konsti on laittaa vaikka mustaa katekangasta pensaan ympärille ja päälle muutama kivi ja on siisti eikä nokkoset pistele; et varmaan tarvitse lannoitusta, jos alla kasvaa nokkosata, nokkonen ei kasva kuin vajvassa maassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191742- 271671
- 241667
- 201630
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283