Mononukleoosi

Anonyymi

Hei!

Minulla todettiin lononuköeoosi aka pusutauti. Tauti on ollut lievä. Ainoat oireet kurkkukipu, peitteet kurkussa ja turvonneita imusolmukkeita.

Tauti on jo paranemaan päin. Maanantaina kontrolliverikokeet. Viime maanantaina maksa-arvot yms oli vielä koholla (nyt torstai).

Kysymys luuluukin, että mitenhän kopeasti maksa-arvot yleensä laskee? Ensi viikon vkl on juhlat ja pohdinkin onko mahdollista, että arvot laskisi siihen mennessä jabuskaltaisi lari lasia viiniä juoda.

Tämä siksi, että jos joku uskaltaa sanoa, että ei varmana laske niin perun hotellivarauksem ja ajan takas himaan yöllä ja säästän rahat 😂

2

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukapa tuota uskaltaa ennustaa. Itse en ottaisi toipilasaikana koronan riskiä. Nimittäin jotkut sairastetut infektiot saattavat altistaa toisille. Joukkotapahtumista ja bileistä voi saada koronaa. Siltä kannalta ei ehkä ole järkevää hankkia nyt koronaa, kun edellinenkään tauti ei ole vielä selätetty kunnolla. Niiden yhteisvaikutusta ei voi ennustaa.

• Anonyymi

Täyttä asiaa.
        Meillä sellainen kokemus mononukleoosista, että 16-vuotias poikani sai sen, ja sen seurauksena sairastui trombosytopeniaan. Alkoi ilmestyä mustelmia suuhun ja jalkoihin, niitä tuli aivan itsestään. Muutenkin poika tunsi olevansa puolikuntoinen.
        Trombosytopeniassa perna alkaa tuhota verihiutaleita epänormaalin nopeasti, jolloin pahimmassa tapauksessa on sisäisten verenvuotojen vaara olemassa.
        Meillä pojan tilanne oli niin paha, että hoidettiin kaksi viikkoa sairaalassa, alkuun täydellisessä vuodelevossa koska pelättiin verenvuotoja. Harkittiin jopa pernan poistoa mutta onneksi lääkkeet alkoivat tehota. Kotona vielä atkui kortisonihoito. Ei siis välttämättä mikään mitätön sairaus!
        Nyt poika on täysin terve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe