Olen testannut Philipsin, Sagemin, Humaxin, Medion ja Nokian digiboxeja, 2 kk - 6 kk. Kaikissa muissa on ollut kanavanippujen häviämisiä paitsi Nokiassa. Nokia taitaa lisäksi olla niitä harvoja boxeja joita voi päivittää lähetyksen kautta. (maksaa nääs maahantuojille).
Kummallista kun kuluttajaa voi laittaa näin altalipan ja myydä laitteita jotka eivät todellisuudessa toimi kuten pitäisi. Ja jos boxi toimii 6 kk ja sitten aloittaa vikuroinnin ei sitä voi enää palauttaa. Vika kuitenkin lienee lähetyksessä jonka teho vaihtelee, luulisi että Digita lähettää sään huomioonottaen tarpeeksi voimakasta signaalia jotta kaikki markkinoilla olevat boxit sitä voivat vastaanottaa.
Digiboxien erot antenniverkossa
7
1651
Vastaukset
- MHM
No mielelläni vaihtaisin noi mun Nokian kaikki viat yhteen kanavanipun kadottamiseen. Ei ole päivääkään toiminut tämä paska. Koko ajan on laite jumissa. Sitten taas buutataan repimällä virtapiuha hetkeksi irti. Prkl, eikö ne ole voineet edes katkaisijaa tähän laittaa..?! Äänet hidastuvat usein ja kuuluu pelkkää mongerrusta, eikun piuhaa irrottelemaan. Salauksenpurkukortin päivitys tökkii, viimeksi päivitti Canalin kortin joulukuussa! No nyt toissapäivänä miljoonannen piuhojen irroitelun ja kortin runkkaamisen jälkeen päivitti kortin, mutta ei vaan näy kuin sininen ruutu ja "suljettu". Aina otat riskin kun kaukosäätimestä kanavaa vaihdat, ikinä ei voi tietää josko nokialainen päättää taas jumittaa. Olisivat vain pysyneet kumisaappaissa. Ja ei auta vaihto toiseen yksilöön kun nämä eivät ole kuulemma vikoja vaan ominaisuuksia! Ei helvata! Oman laitteeni aion lähettää lähipäivinä Ollilalle ja vaatia rahani takaisin. Eihän tähän paskaan ole edes mitään päivityksiä ikinä tullut ja vaikka tulisikin niin tuskin Nokia niitä osaa ottaa ilmateitse vastaan. Paska ja keskeneräinen laite on ainakin Nokia 310T.
- Ollila
Nokia-merkkisilla kodinkoneilla ei ole mitaan tekemista Nokia Telecommunications:in kanssa.
Nuo kodinkoneet saavat kayttaa nimea, mutta se on aivan eri firma josta Nokia Telecom omistaa 0%. Sama koskee Nokian-merkkisia autonrenkaita. - Jaska
Ollila kirjoitti:
Nokia-merkkisilla kodinkoneilla ei ole mitaan tekemista Nokia Telecommunications:in kanssa.
Nuo kodinkoneet saavat kayttaa nimea, mutta se on aivan eri firma josta Nokia Telecom omistaa 0%. Sama koskee Nokian-merkkisia autonrenkaita.Nokia, joka valmistaa kännyköitä ja Nokia, joka valmistaa digiboxeja ovat yksi ja sama firma. Nokian Renkaat on eri firma.
- verkkoguru1
Se oma Nokialainen on satavuottavanha valuraudasta tehty malli jossa ei ole mitään ominaisuuksia kuin että kaikki näkyy tasaisen varmasti.
- Eino-Kalevi
"jos boxi toimii 6 kk ja sitten aloittaa vikuroinnin ei sitä voi enää palauttaa."
Eikös noissa laitteissa useimmiten vuoden takuu ole ainakin? Kuluttajansuojalain mukaisen oletettavan käyttöiän pituisesta myyjän virhevastuusta nyt puhumattakaan. Tärkeämpi osa jäi pois, eli se antenni, sen suuntaus, kaapeli ja liitokset. Mun mielestä turha valittaa ongelmista, jos katolla on jokin vinksallaan oleva kymmeniä vuosia koskematta ollut antenni (näitä näkee), jossa huono laatuinen pitkä kaapeli ja matkalla liitosia / rasioita. Tai jokin olematon sisäantenni, niillä ei tee heikoilla alueilla mitään.. Ei muuta kuin uusi kunnollinen antenni katolle, siihen uusi kaapeli ja tuoda se lyhintä matkaa suoraan boksille. Ei siihen lähettimen tehon kasvattaminen auta, jos nämä asiat ei ole kunnossa.
Meillä on mökki hieman ulompana länsirannikolla, se on lähettimien alueen ulkopuolella ainakin kavavanippu C:n osalta, A ja B siinä rajalla (kartta http://www.digitv.fi ). Analogistenkin kanavien näkyvyys on aina ollut huono, joskus niin huono ettei viitsi katsoa. Nokia 110t:llä ei ole ollut vaikeuksia, C heikoin mutta tähän asti näkynyt ongelmitta. Ainakin tällä boksilla on erinomainen kyky purkaa heikkoja lähetyksiä, usein näkyvät myös Ruotsin digikanavat, vaikka antennia ei ole niille suunnattu oikein.. Tuosta olen samaa mieltä, hankkikaa Nokialainen, jos signaali on heikko.- verkko`guru
Antenni on kunnossa, ostettu digiaikaa varten ja suunnattu mittarin kanssa, vahvistimia (digilähetyksiävartenoma) on matkalla tarpeeksi, ja antenni tuskin on ongelma kun "kylmillä ilmoilla" näkyy kaikki ilman ongelmia.
Uusi järkevä selitys löytyi:
MTV3 lähettää mopourheilua viikonloppuisin koko maksamallaan kaistalla joka syö siis kaistaa niin että tulee ongelmia. MTV3:n pitäisi kuulemma ostaa lisää kaistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955