Kainalossa imusolmuke suurentunut ja kutina

Anonyymi

Hei!

Olen hieman päälle 30-vuotias nainen. Tämän vuoden maaliskuussa alkoi valtava kutina alapäässä, johon lekuri määräsi hiivavoiteen. Sitä ennen olin itse yrittänyt hoitaa kutinaa monilla eri rasvoilla. Lääkärin määräämä rasva pahensi vain kutinaa. Myöhemmin kutina on levinnyt vatsaan, rintoihin, päähän, käsiin, korviin..no oikeastaan joka puolelle ja se on sietämätöntä. Sibicort helpottaa aavistuksen pahinta kutinaa hetkellisesti.
Nyt kolmisen viikkoa sitten huomasin vasemmassa kainalossa suurentuneen imusolmukkeen, mikä aristi. Se meni muistaakseni hetkeksi pois ja ajattelin sen johtuvan jostain mahdollisesta tulehduksesta. Nyt huomasin sen olevan uudelleen siellä, mutta ei aristanut enää ja se on todella iso, kiinteä ja kova. Lisäksi kaksi pienempää löytyy myös. Ilmeisesti pidemmän aikaa ollut patti polvitaipeessa on kai myös turvonnut imusolmuke. Onko tämä mahdollisesti jotain (imusolmuke)syöpää? Erikoista alaselän kipuilua on ollut myös, mikä on säteillyt oikealle puolelle. Ensi viikolla lääkäri, mutta kiinnostaisi tietää, onko jollain ollut samanlaista oireilua.. ja onko syytä olla huolissaan?

2

2793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi olla kyseessä jonkinlainen allerginen reaktio joka on muuttunut kroonisempaan suutaan, ja toivottavasti kyseessä on vain tämän kaltaista. Pahimmassa tapauksessa lymfooma eli syöpä, joka on tosin yleisin muoto siitä ja verrattain helppo hoitaa pois.

Minulla oli käsivarressa punaisia täpliä, luulin eka että ihosyöpä mutta olikin sisäistä verenvuotoa, eli näitä tämmösiä voi tulla, mutta mee näyttään ne asiantuntijalle mahdollisimman pian silti!

Voimia ja elä hätäänny, kyllä tämä tästä. :)

• Anonyymi

Oli pakko vastata tähän, sillä osa kuvailemisista oireistasi on täysin samoja, joista itse kärsin kutinaa lukuun ottamatta. Ja imusolmukesyöpä eli Hodgikin lymfooma mulla todettiinkin tämän vuoden kesäkuussa.
      Alaselkä kipuili rankasti ja imusolmuke turposi ensin kaulalla ja kainalossa. Ne rauhoittuivat hetkeksi, kunnes sama kävi uudelleen. Tulehdusarvoni olivat korkealla ja päädyin tutkimuksiin ja syöpä todettiin. En halua pelotella mutta tutkituta asia! Tsemppiä ja voimia!
      T. Viimeistä hoitoa odottava syöpäpotilas mies 26 v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe