Volvo s60 öljynvaihtoväli?

Anonyymi

Automaatista kyse, milloin tuo vaihteistoöljy pitäisi vaihtaa? Mukä suositus? Yritin googlata, en löytäny vastausta.

8

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän sitä ole tarkoitettu vaihdettavaksi. Öljy kestää sen minkä se laatikkokin.

Kai tuon ajatuksen taustalla on se, että auton lasketaan olevan tuote, jolla ajetaan max. 250tkm ja sitten se romutetaan.

Kun nyt kuitenkin ollaan Suomessa jossa volvoillakin ajetaan se 500tkm niin ehkä 60tkm välein tapahtuva öljynvaihto olisi ihan asiallista, laatikon toimintaa ja kestoa ajatellen.

Tuossa öljynvaihdossahan ulos tulee vain osa öljystä, ellei sitten etsi jostakin hintavaa huuhteluvaihtoa jolla saadaan kaikki vanha öljy ulos. Jos sen noin vaihtaa niin tuon 60tkm voi tuplata, ellei triplata.

• Anonyymi

Olen vaihdattanut kaikkiin automaatti-Volvoihini laatikon öljyt noin 100 tkm välein eli korkeintaan kerran omistusaikanani. Kyllä se on paljon uutta tummempaa ollut ensimmäisellä huuhtelukierroksella. Alle 250 euroa tuo lysti maksaa, joten halpa hinta verrattuna remonttiin.

• Anonyymi

100-120tkm välein olisi hyvä vaihtaa.

• Anonyymi

Ei siellä huolto-ohjelmassa ollut joskus kuin että takseihin vaan vaihdetaan, mutta kyllä öljyn vaihto on halpaa lystiä vs. laatikon vaihto! Max 100.000 km

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä huolto-ohjelmassa ollut joskus kuin että takseihin vaan vaihdetaan, mutta kyllä öljyn vaihto on halpaa lystiä vs. laatikon vaihto! Max 100.000 km

Onhan se laatikko aina korjattavissakin... ei sitä vaihtaa tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se laatikko aina korjattavissakin... ei sitä vaihtaa tarvitse.

Öljyjen säännöllinen vaihto vain tulee edullisemmaksi. Toki jos uuden ostaa ja vaihtaa uuteen ennenkuin vaihto olisi ajankohtainen, niin silloin se on turhaa, seuraava omistaja voi ne vaihtaa.

• Anonyymi

Olen ostanut auton käytettynä ja huoltokirjan mukaan edellinen omistaja vaihattanut "jo" 68t jälkeen. Siitä sitten ajettu 50t lisää..

• Anonyymi

4vuotta/80tkm melko Ok yleissuositus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe