Nettikontaktit saattavat muuttua todellisiksi ja koskettaviksi.
Olen mukana muutamalla ruotsalaisella seniorisaitilla, missä vuosien mittaan on oppinut tuntemaan ihmisiä ja pitämään joistakin enemmän kuin toisista.
Pari vuotta sitten tuli palstalle uusi ihminen, hän kertoi avoimesti elämästään ja elämäntilanteestaan heti alussa.
Monet varmaankin ihmettelivät kuinka hän rohkeni sen tehdä.
Hyvin koulutettu, työskenteli sosiaalialalla "vaikeitten" nuorten ihmisten hyväksi.
Hän oli vihkinyt elämänsä ollakseen joittenkin nuorten ihmisten tuki ja turva kun omat läheiset eivät enää jaksaneet, halunneet tai pystyneet auttamaan.
Sitten hän sairastui, kertoi siitäkin palstalla ja kuinka sairaus eteni.
Koko ajan hänellä oli kuitenkin meille toisille antaa tärkeitä ajatuksia, joita hän itse oli pohtinut nyt, kun kaikki tämä touhotus ei enää merkinnytkään mitään.
Sitten seurasi hiljainen vaihe.
Eräänä aamuna oli hänen pojaltansa viesti odottamassa palstalaisia, että hänen äitinsä on kuollut.
Liikuttava viesti, missä hän kertoi kuinka paljon me senioriystävät olemme merkinneet hänen äidilleen ja että hän on pyytänyt poikaansa ilmoittamaan meille kun hänen maallinen matkansa on ohi.
Tänään kello 14 Ruotsin aikaa on hänen siunaustilaisuutensa. Olemme lähettäneet värikkään kukkatervehdyksen värikkäälle ystävällemme.
Nettiystävän hautajaiset
4
660
Vastaukset
mitä tulee pohdittua ,niin läheiseksi on nämä virtuaali ihmiset tulleet.
Näillä kymmenillä lähtö rajan taakse on aina vain lähempänä ja tulee mieleen ,kun jotakin ketjuissa mukana ollutta, ei pitkiin aikoihin ole näkynyt,että eihän vain.
On pahan tuntuista ajatella,että ihmiset vain katoavat,vaikka ollaankin koneen takaa tuttuja,mutta niin se vain käy.
Kyllä minä ainakin kaipailen ,kaikkien teidän tuttujen ja tutuiksi tulevien kirjoituksia.- 1ullapulla
kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!
1ullapulla kirjoitti:
kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!
välillä mennään ylös, välillä taas alas.
- Ikäkysymys
MdK-MdK kirjoitti:
välillä mennään ylös, välillä taas alas.
Lueskelen nykyisin kuolinilmoitukset. Monet "rakkaat isoisät ja -äidit" ovat olleet 10 v. minua nuorempia.
Mietiskelen omaa ikääni ja sitä onnea, että olen terveen kirjoissa yhä.
Eniten koskettaa nuorten tapaturmaisesti kuolleitten ihmisten kuolinilmoitukset. Ihan kuin itse olisi jotenkin laina-ajalla, kun noin on toisille käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047