Asun Helsingin kaunpungin tilapalveluiden asunnossa. Olen asunut vuodesta 2016. Lokakuussa tuli yllättäen soitto käräjäoikeudesta, väitettiin että minulla on vuokrat maksamatta viimeiseltä viideltä kuukaudelta. Tämä ei pitänyt paikkaansa, minkä tarkistin vielä erikseen. Laitoin todisteet vuokrien maksusta ja viestin sähköpostitse, jossa ilmoitin että väite maksamattomista laskuista on perätön. No, sitten tuli vastaus että velka onkin vuodelta 2018. Meni hetki kun selvitin asiaa, ja tulin tulokseen, että vuokrarästejä todellakin oli vuonna 2018, mutta ne hoidettiin kesäkuussa 2018 kokonaisuudessaan ja asia siis meni niin että sosiaalityöntekijä teki päätöksen että ne myönnettiin minulle toimeentulotukena, koska minulla oli asiat tuolloin ihan sekasin ja odotin avun saamista, missä kesti todella kauan (minulla myöhemmin todettiin adhd ja masennus). Nyt mulla ei ole esittää kuitteja vuokrien maksusta, on vain tieto, että mulle myönnettiin ne toimeentulotukena ja ne menivät vuokranantajan tilille suoraan. Mitään maksumuistutuksia kyseisistä rästeistä ei koskaan tullut. Nyt minulle on siis haettu häätöä noiden vuokravelkojen takia, joita ei pitäisi olla olemassakaan. Mitä siis tehdä?
Perättömät, tekaistut vuokrarästit
Anonyymi
1
185
Vastaukset
- Anonyymi
No, ota ensiksi yhteyttä kyseiseen sosiaalivirastoon, joka vuokrasi maksoi. Sieltä saat varmaan dokumenttia, että mille tilille ja paljonko he ovat vuonna 2018 maksaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107020- 954521
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524257Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493617- 513598
- 1923545
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242999- 492589
- 131964
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.191882