Hei ostin lisävalo paneelin ja onko tosian että auton alkuperäisiä johtoja joutuu leikkaamaan. Voinko asentaa valon niin että en ota herätettä auton omista lampun johdoista. Taitaa jäädä asentamatta?
Lisävalojen asennus
8
462
Vastaukset
- Anonyymi
niin ja sitä ei kannata mainita mihin autoon olet valoja laittamassa,kaikki autothan on samanlaisia.
- Anonyymi
Juu tosiaan unohtu kysessä on perus astra -99. Syy miksi en pilko orgis johtoja haluan siistin asennuksen ilman ylimääräisi liittimiä
- Anonyymi
Haaroitat piuhat jostain liittimeltä,sulakkeelta tai releeltä niin ei tarvi leikellä johtoja.
- Anonyymi
Osta rosvoliittimet ja liitä valot niillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta rosvoliittimet ja liitä valot niillä.
EI MISSÄÄN NIMESSÄ rosvoliittimiä! Pahimmillaan katkaiset ainakin osan alkuperäisistä johdoista, mutta aina teet likavedelle reitin johdinkupariin. Ja kun siinä vedessä on kaikkea suolaa yms, on luvassa hapettumaa, katkoja ja kaikkea muuta mielenkiintoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI MISSÄÄN NIMESSÄ rosvoliittimiä! Pahimmillaan katkaiset ainakin osan alkuperäisistä johdoista, mutta aina teet likavedelle reitin johdinkupariin. Ja kun siinä vedessä on kaikkea suolaa yms, on luvassa hapettumaa, katkoja ja kaikkea muuta mielenkiintoista.
Juuri tän takia en leikkele johtoja.biltemassa olis sulakkeen haaroitin jos sellasella kokeilisin. Biltema 35-6008
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tän takia en leikkele johtoja.biltemassa olis sulakkeen haaroitin jos sellasella kokeilisin. Biltema 35-6008
Abiko liittimissä (ne tavalliset laattaliittimet) löytyy myös haaralla varustettuja joten tuollaisen kun tökkää normiliittimen tilalle niin saa siistin haaroituksen.
- Anonyymi
Jos on CANni- väylä auto, niin ei tarvitse johtoja leikata. Pitää vaan olla väylään liitettävä rele, jolla ohjata valoja. Nykyledipaskojen hintojen perusteella, rele saattaa maksaa enemmän, kuin itse valopaneeli.
Jos ajovaloautomatiikka ei ole liian ronkeli virrankulutuksen suhteen, voi auton omien pitkien johdosta ryöstää erilliselle releelle ohjauksen, jolla sitten sytytellä lisävaloja.
Jos auton omien valojen ohjauksessa on vähänkään puolijohdetekniikkaa, eli elektroniikkaa ja digiä, pitää varmistaa että lisävalon ohjaukseen käytettävä rele on ohitusdiodilla ja/tai vastuksella varustettu. Kun releeltä katkeaa virta, releen kelan aiheuttama magneettikenttä romahtaa ja tämä kenttä yrittää ylläpitää itseään luomalla suuren sähkökentän, jonka vuoksi jännite kasvaa ja lopulta lyö itsensä läpi jonkun transistoriparan sydämmestä ja kenelläkään ei ole kivaa sen jälkeen. Suojakomponettien tarkoitus on väsyttää releen magneettikenttä.
Jos auto on vanha kunnon auto, jossa valoja ohjataan relellä, jonkun kymmenen watin paneelia voi ohjata suoraan rosvoliittimillä auton omien pitkien johdoista. Itse olen silti aina käyttänyt ulkopuolista relettä.
Nykyään kun homoilu on muotia ja käytetään LED-tekniikkaan perustuvia neurologiapommeja, saattaa vanhoillinen fm-radio lakkaa kuulumasta, kun lisävalot palavat. Tämä on ihan oikein niille, jotka käyttävät LED-valoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131