Itse ajan joka päivä n. 50km työpaikalle ja takaisin (edestakainen matka), etätyö ei minulle ole mahdollista joten tämä on pakollinen meno joka vähentää ansioitani. Olenkin pannut nyt ilolla ja tyytyväisyydellä merkille aikeet alkaa verottamaan ansiotonta etua joka syntyy kulkemiseen liityvistä säästöistä etätyössä. Kuitenkin miksi tämä rajoitetaan vain koskemaan etätyötä, monethan kulkevat töihin aivan ilmaiseksi polkupyörällä tai jopa kävellen, myöskin liian lähellä työpaikkaa asuminen voi aiheuttaa ansiotnta etua ja liian pieniä matkakuluja. Reilua olisi jos vain määriteltäisiin minimi matkakulut joidenka alittaminen laskettaisiin ansiottomaksi veronalaiseksi tuloksi. Minimin ylittävät kulut olisivat sitten verovähennyskelpoisia. Tasapäisyyttä tässä kaivataan.
Lyhyttä työmatkaa tekevien verotus
Anonyymi
1
110
Vastaukset
- Anonyymi
Pitkä työmatka on harrastus ja sen kuuluu olla kallista, kuten muutkin harrastukset. Ja matkakuluja saa vähentää verotuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096