Ikuinen elämä - mitä se on?

Anonyymi

Kirkon oppiin Paavalin perustuen, kun uskoo Jeesukseen (ei Jeesusta, kuten hän itse opetti) saa ikuisen elämän. Mitä se on, kun koko opissa ei ole ollenkaan taivasta ?

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luterilaisuuden tärkeimmän tunnustuksen mukaan sitä opetetaan näin (Augsburgin tunnustus):

<<<Opetetaan Jeesuksen tulevan viimeisenä päivänä tuomitsemaan ja herättämään kuolleet. Uskovat saavat iankaikkisen elämän ja ilon, kun taas jumalattomat tuomitaan helvettiin ja iankaikkiseen rangaistukseen. Oppi siitä, etteivät kadotukseen tuomitut saisi osakseen ikuista vaivaa ja tuskaa hylätään, samoin hylätään oppi ennen kuolleiden ylösnousemusta syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta, joka hävittää jumalattomat.<<<

• Anonyymi

Ja tämä on vastaavasti myös Augsburgin tunnustuksesta opetusta perustuen Jumalan poikaan, Kristukseen, joka oli samalla itse TOSI Jumala:

<<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<<

Kristus oli UHRI, joka sovitti Jumalan vihan, niin mikä on Jeesus joka tulee sitten vihassa tuomitsemaan ja mistä syystä seuraajiaan (muihinhan hänellä ei voi olla valtaa) ikuiseen vaivaan, tuskaan, kiusaan ja kadotukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on vastaavasti myös Augsburgin tunnustuksesta opetusta perustuen Jumalan poikaan, Kristukseen, joka oli samalla itse TOSI Jumala:

<<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<<

Kristus oli UHRI, joka sovitti Jumalan vihan, niin mikä on Jeesus joka tulee sitten vihassa tuomitsemaan ja mistä syystä seuraajiaan (muihinhan hänellä ei voi olla valtaa) ikuiseen vaivaan, tuskaan, kiusaan ja kadotukseen?

Huomautan - kuten edeltä näkyy - opissa Jeesus ja Kristus ovat eriasioita, ja liittyvät eri tarkoitukseen.

• Anonyymi

Eihän ihmistä olekaan luotu taivaaseen vaan maanpäälle. Jos et edes tätä perusasiaa tiedä niin ota vähän selvää koska ei täällä sinulle aleta asioita selittää.

• Anonyymi

Tarkennusta tälläkohtaa: Ihmisen koti on "taivaassa". Eri elämien kautta hän oppii asioita mm. maaplaneetalla. Kuoleman jälkeen hän pääsee "kotiin" lepäämään tai kehittyneemmät saavat auttaa muita, jotka apua tarvitsevat. Jossakin vaiheessa taas hommat jatkuu seuraavassa elämässä.
        Monet tieteilijätkin ovat vähitellen alkaneet tajuta todellisuutta. Ps. Kristus Mikael oli muuten todella hyvä veneentekijä ja sitä mallia käytetään vieläkin. Hän on tämän avaruuden sektorin korkein johtaja. Luoja Jumala.

• Anonyymi

Nämä uskonasiat ovat vaikeita ja omituisiakin. Itse uskon, että kristittyjen pitää oppia myös kunnioittamaan muihin uskontoihin kuuluvia ihmisiä. Ajatelkaa kuinka paljon on ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tienneet mitään kristinuskosta tai Jeesuksesta. Kuinka monta prosenttia lienee maailman ihmisistä kristittyjä. Ja kuinka paljon on ei-kristittyjä. Kovin jyrkät mielipiteet maallisissa asioissa eivät johda rauhalliseen yhdessä elämiseen eri uskontoihin kuuluvien välillä. Kannattaa lukea ajatuksella: "Laupias Samarialainen" ja "Vuorisaarna". Niissä on ylevää ajattelua.

• Mitä tarkoitat käytännössä muiden uskontojen ihmisten kunnioittamisella 😼❓

• Anonyymi

Ei minulla ole koskaan ollut ongelmia elää muun uskoisten - tai uskon puutteisten - kanssa. :)

• Anonyymi

Tehkää ikioma henkilökohtainen tunnustus, älkääkä jääkö penseään tuleen nukkumaan.

• Anonyymi

Jos hiemankin kehittyy niin miljoonissa vuosissa se jumalan palvominen alkaa kyllästyttämään.

• Anonyymi

Ei tullut ikuisesta elämästä ainoatakaan kommenttia, joka olisi sopinut uskontoon, tai joka olisi ollut uskonnon fakta. Ehkä siitä puhutaan synonyyminä sitten taivasten valtakuntaan pääsemisenä ja ikuisena elämänä, mutta sekään ei toimi Jeesuksen opetuksen mukaan.

Luukaan evankeliumista:

<<<Milloin Jumalan valtakunta tulee?

<<17:20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: »Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: ’Se on täällä’, tai: ’Se on tuolla.’ Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.»<<

<<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."<<<

Toinen on 30-luvun käännöksestä ja toinen on 90-luvun käännöksestä, sitä en tiedä, että miten mahtaa tämä kohta olla nyt uusimmassa käännöksessä, mutta joka tapauksessa kyseessä ei ole mikään kuoleman jälkeinen asia.

Voiko se olla Jumalan taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, jos siellä asuu synti ja jopa palvellaan lihalla synninlakia (Paavalin opetus). Myös Päivi Räsänen muistaa joka kohdassa mainita (kuten luultavasti oppi-isänsä Paavalikin), että jokainen meistä on läpeensä syntinen ja armon saa vain tunnustamalla tämän, ja uskomalla Jumalan kuolemaan oman itsen puolesta.

Tällä opetuksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa. Mikäli synti-sana löytyy Jeesuksen sanomana Raamatusta, ovat asialla olleet paavalisaarnaajat tekstien muokkaajina (fakta-asia, tutkijoiden tieto ks. wikipedia: evankeliumit).

Jos Jeesuksen sanojen, opetusten mukaan sinussa on Jumalan valtakunta, sinä asut Jumalan valtakunnassa, niin siellä ei todellakaan voi olla syntiä. Mutta miksi Paavali on sitten laittanut sinne synnin? Sen hän kertoo tärkeimmässä opetuskirjeessään kirjeessä roomalaisille näin:

<<7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

Näin palvellaan lihalla Paavalin mukaan synnin lakia, kun Jumala on kuollut ristille. Tästä syystä siellä edellä, aloitusviestissä lukee Kristus - TOSI JUMALA - OLI UHRI, ja ihminen vapautui tuomiosta teoista huolimatta.

Mutta koska Jeesuksen opetus Jumalan valtakunnasta ihmisessä itsessään ei vastaa tätä Paavalin opetusta - Jumalan valtakunnassa ei ole syntiä ollenkaan, niin hän tulee herättämään viimeisenä päivänä ihmisen takaisin lihalliseen, fyysiseen muotoonsa, jota lihallista synnin lakia hän on Paavalin uskonnon mukaan palvellut, ja pääsee Jeesuksen tuomitsemana ikuiseen elämään tulen liekkeihin (myös Paavalin opin mukaan) ja siellä ikuiseen vaivaan ja kiusaan. Löytyy aloitusviestistä.

Lutherin mukaan sieltä Paavalin tulenliekeistä poispääseminen on käytännössä täysin mahdotonta - ja jos se tapahtuisi, niin se olisi salaisen Jumalan salainen päätös.

Uskonto on rakentanut teille ansan, jos uskotte Jumalan kuolemaan oman itsenne puolesta. Ja lupaa siitä ansaitsemanne palkkion.

• Anonyymi

Eli, kun päästään ja mennään taivasten valtakuntaan, niin se valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme. Sisälle mennään oman mielen kautta muuttamalla ja tarkastelemalla omia asenteita, ajatuksia ja omaa toimintaa sekä tekoja ja niiden seurauksia,. Tämä on ymmärryksen lisääntymistä ja muutosta Jeesuksen opettamalla tavalla. Kellä on korvat hän kuulkoo, Jeesus sanoo. Paavali oli se, joka käski uskoa Jeesuksen persoonaan, ei Jeesusta ja ryhtyi uskonnon nimissä viettelemään ihmisiä pahuuteen. Seurauksia olemme saaneet pilvin pimein lukea lehtien palstoilta, kun tuota synnin pahuutta on kaivettu kirkkojen ja luostereiden uumenista viime vuodet. Jeesuksella ei ole mitään muuta kuin uhrin osa tuossa näytelmässä.

• Anonyymi

Tuo ansaittu palkkio=helvetti.

En ollenkaan kiellä sitä, etteikö tämä ole erittäin älykäs uskonto, ja erittäin älykkäästi koottu johtopäätös sopien täysin yksi yhteen Raamatun kanssa. Ja koettelee ihmisen todella munaskujaan myöten, että kuka on kuka. Mutta sitä minä en tiedä, että miten eettistä ja moraalista tällainen älykkäästi helvettiin johdattelu uskonnon nimissä sitten on, vaikka se taitavasti seulookin jyvät akanoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ansaittu palkkio=helvetti.

En ollenkaan kiellä sitä, etteikö tämä ole erittäin älykäs uskonto, ja erittäin älykkäästi koottu johtopäätös sopien täysin yksi yhteen Raamatun kanssa. Ja koettelee ihmisen todella munaskujaan myöten, että kuka on kuka. Mutta sitä minä en tiedä, että miten eettistä ja moraalista tällainen älykkäästi helvettiin johdattelu uskonnon nimissä sitten on, vaikka se taitavasti seulookin jyvät akanoista.

No, joka tapauksessa se on se Raamatun sanoma.

• Anonyymi

Raamatussa on sekeästi ilmoitettu kaikki aloittajan kyselemät asiat.Ala lukemaan Raamattua ja turvaudu selitysteoksiin, tai katso TV7:n arkistosta mieltäsi askarruttavia selkokielisiä opetuksia.

• Anonyymi

Siinä tuo selkokielinen selostus edellä jo on - etkö osaa lukea? Ja jos sinulla on siihen jotakin vastaansanomista, niin käytä siihen argumentointia ja esimerkkejä Raamatusta, joilla todistat ja selvennät poikkeavan näkemyksesi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8192
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5171
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5168
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3813
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe