Hyvä neuvo, joka sopii tännekin

Anonyymi

"Keskustelukulttuuria ei paranneta pelkästään siivoamalla kielenkäyttöä. Tarvitaan myös asennemuutosta. Tarvitaan armollisuutta. Annetaan kanssakeskustelijalle mahdollisuus eikä lueta häntä kuin piru Raamattua.

Nöyryyskään ei haittaisi. Olisi hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."

https://yle.fi/uutiset/3-11666705

12

91

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nöyryys on kaikessa hyväksi. On samalla toisen kunnioitusta matkalla samanarvoisuuteen. Kukaan ei ole toista parempi vaan jos asiat on paremmin, johtuu se lähes aina onnekkuudesta. Lähtökohdat monesti paremmat heillä, joilla tilanne parempi.

• Olen kyllä huomannut täällä samaa, mitä Kari Enqvist mainitsee...

Olen itse ”kesku” ja kommentoijat väittää minun sanoneeni sitä ja tätä. Täällä olen heille tietty oma ennakkoasenne ja he määrittävät mielipiteensä sen perusteella. Lisäksi työnnetään niin sanotusti sanoja suuhun. Poimitaan vain se osa aiheen sisällöstä, mikä koetaan itselle tärkeäksi ja varsinainen kokonaisuus onkin muuttunut ihan muuksi.

Viimeisin keskustelualoitukseni mielenterveys ja netti jo osoitti, muten moni kommentoija keskittyi määrittelemään mielenterveyttä, vaikka se oli vain osa kokonaisuutta ja toisaalta sillä ei ollut merkitystä. Sama kun kirjoittaisin aiheesta: autojen luistoneston merkitys auton ohjattavuuteen liukkailla keleillä. Niin ei sillä ole väliä mikä luokitellaan autoksi... puhun vaan autoista ja sellaisista missä on luistonesto... mutta ei...

Juuri näin facessa jonkun adressin siitä oikeusjutusta, missä mies joutui maksamaan toisen miehen lapsesta elatusmaksuja. Facekaverini vetosi siinä lapsen oikeuksiin.... no lapsihan siinä saa oikeutta, väärä isä ei sitä saa.... entäpäs jos tämä väärä isä rakastaisi lasta ja tulisi oikea biologinen isä ja kieltäisi alaikäistä lasta kohtaan tapaamiset tältä väärältä isältä? Lapsettoman on helppo niksauttaa niskojaan...

Hirmu kiire ihmisillä ampua alas joku syyllinen äkkiä...

• On tervettä nöyryyttä ja sairasta nöyryyttä ja nämä erottaa yksinkertaisemmin siitä, oletko kynnysmatto vai et.

• Anonyymi

Heppamattilan Jaana tietää 🥰

• Anonyymi kirjoitti:

Heppamattilan Jaana tietää 🥰

Jani tätä nykyään.

• J-76 kirjoitti:

Jani tätä nykyään.

Ja Lahdesta.

• Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

Ja Lahdesta.

Sivusta.
        Oletko Hollolan Lahlelta?

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta.

Nöyp. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta.

Osoite ok

• Keskustelukulttuuria saa parantaa, mutta paljon enemmän hyötyä olisi toimintakulttuurin parantamisesta, jos se sellaista on vailla. Keskustelulle on paikkansa, mutta taitaa kuitenkin olla yliarvostettua. Kun lopulta kaikki on sanottu ja tehty, niin aika helvetin paljon enemmän on sanottu kuin tehty.

"hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."

Oliskohan joidenkin peileissä sitten vaan vikaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      91
      1100
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      887
    Aihe