Välit poikki

Anonyymi

Ystäväni lopetti minulle puhumisen kerrottuani hänelle, että etsin hengellistä sisältöä elämääni hindulaisuudesta. Hän on kasvanut fundamentalistisen kristillisyyden riivaamassa perheessä ja kärsii sen aiheuttamista ongelmista edelleen. Hän ei ilmeisesti voi kuitenkaan hyväksyä edelleenkään muita ajatusmalleja. Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala, vaan Abrahamin autiomaassa kohtaama hiekkademoni, jonka tarkoitus on saattaa koko maailma suuren kärsimyksen alaiseksi.

12

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kyllä minäkin katkaisisin välini tuollaiseen sikaan!

• Anonyymi

Kyllä, hihhulit on ihan selvästi riivattuja, niillä on hullun kiilto silmissäki. Eivät mitään jumalan tähden houkkia ole, kyllä tuo meno on ihan saatanasta. Nämä ravistukset, kaatumakohtaukset ja kielilläpuhumiset ovat hirveää katsottavaa.

• Anonyymi

Minä tutustuin uuteen ihmiseen harrastuspaikalla.
      Juttelimme paljon maalatessamme.
      Vaihdoimme puh.nrot ja kävimme lenkkeilemässä.
      Kaikki oli hyvin, uusi ystävyys oli alkanut, kunnes kerroin kuuluvani Helluntaiseurakuntaan.
      Uusi ystäväni alkoi kartella minua ja suorastaan pelkäsi minua, eikä vastannut tiedusteluihini
      että mikä mättää,
      kunnes vaatimalla vaadin häntä kertomaan mitä olin tehnyt väärin ja
      hän vaikeana kertoi, että oli kysynyt oman seurakuntansa vanhimmiston jäseneltä lupaa kaveerata kanssani ja arvostettu henkilö oli kieltänyt kaiken yhteydenpidon, koska kaikilla helluntailaisilla on tarttuvia "helluntain henkiä".
      Se siitä ystävyydestä.

• Anonyymi

helluntailaisuudessa kylläkin "kasvaa" melko arvaamattomia persoonia, sielä kai se opetus sen verran fundamentaalista (yli äyräiden), että on syytä olla varovainen, se "pieni etäisyys" on paikallaan, nehän hengellistää lähes kaikki asiat, ja ovat kaikessa "mustavalkoisia", ja suhtauvat KAIKKEEN, kuten: "asia on jumalasta, asia on paholaisesta . . . " voi hyvää päivää !!

• Anonyymi

Miksi täytyy olla noin tiukkapipo?
      Miksi sinunkin täytyy epäillä ja suhtautua noin vihamielisen tietämättomästi muihin uskontoihin?

Uskonto on hyvin henkilökohtainen asia. Siitä on jo aikojen alusta saakka haettu tukea, jokainen omalla tahollaan, ympäri maailman.
      Uskonnolla on monen monta eri nimeä, kaikille kuitenkin on yhteistä: hiljentyminen, meditointi ja syvällisemmän olemuksen etsintä, parantaa omaa minäänsä ja (usein )olla avuksi muille.

Fanaatikkoja on myös aina ollut. Niin uskontoon, rahamaailmaan, voimanhallintaan jne jne.. He ovat asia erikseen ja he mesovat omalla tavallaan. Onneksi he ovat hyvin pieni vähemmistö kokonaismittakaavassa!

Joten, Sinä vedät paljon pidemmän korren korjaamalla suhtautumistasi muihin uskontoihin, kristinusko mukaanlukien.

• Anonyymi

kunpa helluntailaisetkin ymmärtäisivät, että : henk.kohtainen usko on myös henkilökohtainen , vaikka ei "niinkuin he" ??
        monilla palstoilla, ja käännyttäjät vaahtoo: "oletko antanut elämäsi jeesukselle", jne.
        Jeesus sanoi raamatussa: "monta tulee minun nimessäni" . . .

• Anonyymi

5/5. Asiasisällöstä ja kieliasusta täydet pisteet.

• Anonyymi

Toivottavasti tämä ei liity mitenkään siihen että miksi ihmeessä mun ystävät fb eivät ole halunnut vastata mun viesteihin.

• Anonyymi

Hindulaisuuteen kuuluu että kaikki tavat kohdata henk.koht. Jumala ovat oikeita ja väärää jumalaa ei ole. Eli helluntalaiset ovat Hinduja kanssa. Siitä saa hauskan keskustelun että jos Helluntalainen uskoo Jumalaan hän on Hindu.

• Anonyymi

"Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala"

No tietenkään sinä et usko Raamatussa itsensä ilmoittavaan Jumalaan, kun kerran hindu olet. Te uskotte eri Jumalaan/jumaluuteen, ei siinä sen kummempaa ole. Se, voitteko olla ystäviä, on eri asia. Riippuu siit tuletteko toimeen ja kunnioitatteko toisianne ihmisinä kaikesta huolimatta.

• Anonyymi

Tutustu vaan Hindu uskontoon saat läheiset välit itse saatanan kanssa sellainenko tosiaan kiinnostaa?
      Pääsi menee vain sekaisten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe