Välit poikki

Anonyymi

Ystäväni lopetti minulle puhumisen kerrottuani hänelle, että etsin hengellistä sisältöä elämääni hindulaisuudesta. Hän on kasvanut fundamentalistisen kristillisyyden riivaamassa perheessä ja kärsii sen aiheuttamista ongelmista edelleen. Hän ei ilmeisesti voi kuitenkaan hyväksyä edelleenkään muita ajatusmalleja. Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala, vaan Abrahamin autiomaassa kohtaama hiekkademoni, jonka tarkoitus on saattaa koko maailma suuren kärsimyksen alaiseksi.

12

55

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kyllä minäkin katkaisisin välini tuollaiseen sikaan!

• Anonyymi

Kyllä, hihhulit on ihan selvästi riivattuja, niillä on hullun kiilto silmissäki. Eivät mitään jumalan tähden houkkia ole, kyllä tuo meno on ihan saatanasta. Nämä ravistukset, kaatumakohtaukset ja kielilläpuhumiset ovat hirveää katsottavaa.

• Anonyymi

Minä tutustuin uuteen ihmiseen harrastuspaikalla.
      Juttelimme paljon maalatessamme.
      Vaihdoimme puh.nrot ja kävimme lenkkeilemässä.
      Kaikki oli hyvin, uusi ystävyys oli alkanut, kunnes kerroin kuuluvani Helluntaiseurakuntaan.
      Uusi ystäväni alkoi kartella minua ja suorastaan pelkäsi minua, eikä vastannut tiedusteluihini
      että mikä mättää,
      kunnes vaatimalla vaadin häntä kertomaan mitä olin tehnyt väärin ja
      hän vaikeana kertoi, että oli kysynyt oman seurakuntansa vanhimmiston jäseneltä lupaa kaveerata kanssani ja arvostettu henkilö oli kieltänyt kaiken yhteydenpidon, koska kaikilla helluntailaisilla on tarttuvia "helluntain henkiä".
      Se siitä ystävyydestä.

• Anonyymi

helluntailaisuudessa kylläkin "kasvaa" melko arvaamattomia persoonia, sielä kai se opetus sen verran fundamentaalista (yli äyräiden), että on syytä olla varovainen, se "pieni etäisyys" on paikallaan, nehän hengellistää lähes kaikki asiat, ja ovat kaikessa "mustavalkoisia", ja suhtauvat KAIKKEEN, kuten: "asia on jumalasta, asia on paholaisesta . . . " voi hyvää päivää !!

• Anonyymi

Miksi täytyy olla noin tiukkapipo?
      Miksi sinunkin täytyy epäillä ja suhtautua noin vihamielisen tietämättomästi muihin uskontoihin?

Uskonto on hyvin henkilökohtainen asia. Siitä on jo aikojen alusta saakka haettu tukea, jokainen omalla tahollaan, ympäri maailman.
      Uskonnolla on monen monta eri nimeä, kaikille kuitenkin on yhteistä: hiljentyminen, meditointi ja syvällisemmän olemuksen etsintä, parantaa omaa minäänsä ja (usein )olla avuksi muille.

Fanaatikkoja on myös aina ollut. Niin uskontoon, rahamaailmaan, voimanhallintaan jne jne.. He ovat asia erikseen ja he mesovat omalla tavallaan. Onneksi he ovat hyvin pieni vähemmistö kokonaismittakaavassa!

Joten, Sinä vedät paljon pidemmän korren korjaamalla suhtautumistasi muihin uskontoihin, kristinusko mukaanlukien.

• Anonyymi

kunpa helluntailaisetkin ymmärtäisivät, että : henk.kohtainen usko on myös henkilökohtainen , vaikka ei "niinkuin he" ??
        monilla palstoilla, ja käännyttäjät vaahtoo: "oletko antanut elämäsi jeesukselle", jne.
        Jeesus sanoi raamatussa: "monta tulee minun nimessäni" . . .

• Anonyymi

5/5. Asiasisällöstä ja kieliasusta täydet pisteet.

• Anonyymi

Toivottavasti tämä ei liity mitenkään siihen että miksi ihmeessä mun ystävät fb eivät ole halunnut vastata mun viesteihin.

• Anonyymi

Hindulaisuuteen kuuluu että kaikki tavat kohdata henk.koht. Jumala ovat oikeita ja väärää jumalaa ei ole. Eli helluntalaiset ovat Hinduja kanssa. Siitä saa hauskan keskustelun että jos Helluntalainen uskoo Jumalaan hän on Hindu.

• Anonyymi

"Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala"

No tietenkään sinä et usko Raamatussa itsensä ilmoittavaan Jumalaan, kun kerran hindu olet. Te uskotte eri Jumalaan/jumaluuteen, ei siinä sen kummempaa ole. Se, voitteko olla ystäviä, on eri asia. Riippuu siit tuletteko toimeen ja kunnioitatteko toisianne ihmisinä kaikesta huolimatta.

• Anonyymi

Tutustu vaan Hindu uskontoon saat läheiset välit itse saatanan kanssa sellainenko tosiaan kiinnostaa?
      Pääsi menee vain sekaisten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe