Ennen niin lakiin ja uskoon vannonut rotu etelä-pohjalaiset,mitä on tapahtunut kotikasvatukselle? päivittäin saa lukea lehdestä tapahtuneista rikoksista joihin liittyvät viina,huumeet,aseet...olisi kiva tietää mikä muutti suunnan noin 20v sitten.
mitä tapahtuu etelä-pohjanmaalla
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Netti on muuttanut asioita. Ennen vaan hyssyteltiin rikolliset ja rikokset piiloon. Nyt niitä ei enää saa piiloteltua. Aiemmin ei esimerkiksi rattijuoppoa ilmiannettu, kun hän oli aina jonkun sukulainen. Pelättiin, että menee omakin (suvun) maine. Nyt ilmiantaminen on tehty helpoksi. Kännykkäkamerat on jokaisella. Kaikki tulee ilmi. Rötöksestä joutuu kiinni. Eikä siinä mitään poliiseja tarvita. Riittää, että esim. ystäväpiirin silmissä jää kiinni. Aina joku puhuu, kuvaa, tietää, jakaa tietoa viranomaisille ja somessa. Sopivissa tapauksissa iltapäivälehdet maksavat palkkioita, jotta saavat ääliöstä kuvia ja juttua mediaan. Koulutustason paraneminen muuttaisi tilannetta parempaan suuntaan. Tilastojen mukaan täällä maaseudulla etenkin poikien opiskeluhalukkuus keskimäärin ottaen ei kuitenkaan nopeasti ole muuttumassa, ainakaan parempaan suuntaan.
- Anonyymi
toivottavasti ed kirjoittaja on oikeassa.tuntuu että maalta kasvukeskukseen lähteneet nuoret on jotenkin pimahtaneet
- Anonyymi
Etelä-Pohjanmaalla on kokenut erikoisen ilmiön, kun väki puhuu ja käyttäytyy yhtä aikaa sekä virallisesti että epävirallisesti. Virallisesti ollaan sitä perinteistä mieltä, että eteläpohjalaiset ovat rehtejä ja luotettavia. Käytännössä toimitaan täysin päin vastoin. Moititaan esimerkiksi juuri rattijuoppoja - jopa samana päivänä, kun itse on ajeltu humalassa. Tuossa alamaailmatilassa huono käyttäytyminen yleistyy. Huonot tavat ja asenne periytyvät, isältä pojalle.
- Anonyymi
rehti ja suora etelä-pohjalainen on vain absurdi harhakuva jota he itse viljelevät. kaappijuoppoja jotka puhuu seläntakana paskaa löytyypi huomattavasti enemmän ja niitä jotka purkaa turhautuneisuutta nyrkillä. olen huomannut näin pakosta täällä vuoden pyörinineenä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018063- 1075667
- 2795013
- 494953
- 763727
- 542940
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422368