mitä tapahtuu etelä-pohjanmaalla

Anonyymi

Ennen niin lakiin ja uskoon vannonut rotu etelä-pohjalaiset,mitä on tapahtunut kotikasvatukselle? päivittäin saa lukea lehdestä tapahtuneista rikoksista joihin liittyvät viina,huumeet,aseet...olisi kiva tietää mikä muutti suunnan noin 20v sitten.

4

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Netti on muuttanut asioita. Ennen vaan hyssyteltiin rikolliset ja rikokset piiloon. Nyt niitä ei enää saa piiloteltua. Aiemmin ei esimerkiksi rattijuoppoa ilmiannettu, kun hän oli aina jonkun sukulainen. Pelättiin, että menee omakin (suvun) maine. Nyt ilmiantaminen on tehty helpoksi. Kännykkäkamerat on jokaisella. Kaikki tulee ilmi. Rötöksestä joutuu kiinni. Eikä siinä mitään poliiseja tarvita. Riittää, että esim. ystäväpiirin silmissä jää kiinni. Aina joku puhuu, kuvaa, tietää, jakaa tietoa viranomaisille ja somessa. Sopivissa tapauksissa iltapäivälehdet maksavat palkkioita, jotta saavat ääliöstä kuvia ja juttua mediaan. Koulutustason paraneminen muuttaisi tilannetta parempaan suuntaan. Tilastojen mukaan täällä maaseudulla etenkin poikien opiskeluhalukkuus keskimäärin ottaen ei kuitenkaan nopeasti ole muuttumassa, ainakaan parempaan suuntaan.

• Anonyymi

toivottavasti ed kirjoittaja on oikeassa.tuntuu että maalta kasvukeskukseen lähteneet nuoret on jotenkin pimahtaneet

• Anonyymi

Etelä-Pohjanmaalla on kokenut erikoisen ilmiön, kun väki puhuu ja käyttäytyy yhtä aikaa sekä virallisesti että epävirallisesti. Virallisesti ollaan sitä perinteistä mieltä, että eteläpohjalaiset ovat rehtejä ja luotettavia. Käytännössä toimitaan täysin päin vastoin. Moititaan esimerkiksi juuri rattijuoppoja - jopa samana päivänä, kun itse on ajeltu humalassa. Tuossa alamaailmatilassa huono käyttäytyminen yleistyy. Huonot tavat ja asenne periytyvät, isältä pojalle.

• Anonyymi

rehti ja suora etelä-pohjalainen on vain absurdi harhakuva jota he itse viljelevät. kaappijuoppoja jotka puhuu seläntakana paskaa löytyypi huomattavasti enemmän ja niitä jotka purkaa turhautuneisuutta nyrkillä. olen huomannut näin pakosta täällä vuoden pyörinineenä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe