Eläkeikä pitäisi laskea 55 vuoteen

Anonyymi

Olen nyt 54 eikä enää kiinnosta paskaakaan tehdä töitä. Miniefortilla yritän tehdä siihen saakka kunnes saan kunniallisesti potkut ja voin ryhtyä työttömäksi.

9

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Minustakin 55 -58 -vuoden virallinen eläköitymisikä olisi realismia. Yli viisikymppiset ovat monissa töissä silmätikkuina, joille työnantaja tilaisuuden tullen ensimmäisenä jakaa kenkää. Tämä on realiteetti. Päättäjien kauniit puheet ikääntyvän työntekijän arvostamisesta ovat puhdasta paskaa ja puhujat tietävät sen itsekin. Kaipa yhteiskunnan kantokyky kestää paremmin kortistossa ja työllistämistöissä olevia "eläkeläisiä" kuin virallisesti eläkkeellä olevia alle 65 ikäisiä.

Juuri päättyneellä yt:kierroksella kolme vanhinta työkaveriani irtisanottiin. Tiedän, että seuraavalla kerralla on minun vuoroni. Eläke jää pienehköksi, koska nuorena jouduin tyytymään pätkä- ja silppuhommiin ja vastaavasti liki 10 vuotta urasta jää tekemättä vallitsevan ikäsyrjinnän takia. Olen sitten eläkeläisenä hakemassa ainakin asumistukia, ehkä jopa toimeentulorahaa välillä.

• Anonyymi

Juuri tätäthän kokkareet ja kepu haluavat eli
        lisää köyhiä.

• Anonyymi

Ihmiset elävät nykyään paljon pitempään ja myös terveenpinä kuin aikaisemmat sukupolvet. Eläkeiän laskeminen 55-vuoteen on varsin outo ja kestämätön vaatimus. Jos nykyinen työ tympii niin ei se yhteiskunnan vika ole. On osattava itse vaihtaa työpaikkaa ja ammattia ajoissa. Itse kukin voi ja saa jättäytyä työelämästä omasta tahdostansa. Tämä on vapaa maa. Silloin vain on itse huolehdittava toimeentulostansa eikä odotettava että yhteiskunta kustantaa makoilut.

• Anonyymi

Sinä maksat, sitä ei sulta kysytä... eikä ketään kiinnosta syyllistämisesi. Otan kaiken mitä irti lähtee kun kerran työtä ei haluta jakaa ja ikärasismi jyllää.

• Anonyymi

Kyllä jo yli 50-vuotiaat joutaisivat eläkkeelle. Olihan se aika naurettavaa pelleilyä pyöriä tuolla vielä reilusti yli 50-vuotiaana.

• Anonyymi

kuka maksaa?

• Anonyymi

Elämä hupenee jokainen päivä on arvokas ja varsinkin kun harrasteita riittää joka päivälle ja kaikki on kotiinpäin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      79
      2478
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1921
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1691
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      117
      1684
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      22
      1407
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1397
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe