Mikä auttaisi elämänilon menettämiseen?
On yksinäisyyttä ja työttömyys tuntuu ylitsepääsemättömälle.
On ollut burnouttia, huonoja työnantajia ja monta läheisen menetystä toinen toisensa perään.
Mikä auttaisi?
En halua lääkkeitä ja lääkäreitä...
Mikä auttaisi elämänilon menettämiseen?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Korona-aikaan vähän hankalampaa, mutta oletko koskaan miettinyt esim. vapaaehtoistöitä ?
Niitä on paljon erilaisia, ehkäpä löytyisi joku joka sopisi sinullekin.
Niistähän ei tosin palkkaa saa mutta olisi ainakin jotain tekemistä.- Anonyymi
Juu niin olisi mutta koronan vuoksi en nyt mene
- Anonyymi
Itse juuri mietin, että oikeasti ei ole mitään syytä tehdä yhtään mitään, siis esimerkiksi nousta sängystä, syödä, peseytyä, käydä kaupassa ja lenkillä. Ihmissuhteet olisivat elämälle tärkeitä, mutta epidemia-ajan ihanne on eristäytyneisyys.
Minulla ei ainakaan ole mitään keinoa elämänilon menettämiseen. Todennäköisesti sinullakin tunteet vaihtelevat päivän mittaan. Välillä on hetken jopa mielekästä tai lähes mukavaa, välillä taas lähes sietämätöntä.
Sellainen elämä ei ole elämää, jossa koko ajan vain odottaa jonkin joko menevän ohi (koronarajoitukset) tai tapahtuvan (ihme, johon en enää usko).
Kai se on persoonallisuudesta kiinni. Toiset säilyttävät myönteisyytensä aina, toisilta elämänilo ja -halu katoaa herkästi.- Anonyymi
Mielenterveystalon omahoito- oppaasta voisi olla apua
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/masennuksen_omahoito/Pages/osio2.aspx
Suuntaa kohti elämää äläkä katsele taaksesi.
Toki jos haluat musertua vanhojen asioiden alle niin jatka toki, teet sen ihan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873196
- 883033
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191822- 281722
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331345- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309