hei kundit ja giltsit

tukkusutija

mä oon muutaman kerran hengannu viisskybasis tsiigaamassa niiden skeidan jauhamista. on siellä käyny jotku plörölän välkytki paikallista jengiä kengittämässä. mua ei oikein hotsita kupata siellä, ku jatkuvasti saa lesata jotai töpselii hiivabresojen murretorttuu. eikä meikän maffit limbot tsittais oikein toho koko mestaan.

tarteeks viisskyballä väkisin bamlata jotain savolaisten ja evakkojen miejasiestooria? onks puolet viisskybasist jotain pöntsikan röörin takasia jurbaanoja ja mälkiän sulkuvillei? tekis joskus varmaan eetua bileet bilettää ilman hileitä. ei soris uis kledjuihin, vaik niiden lemiläisten flammojen ja gibojen styrkkareiden hanat ei ois aina kaakossa. voisha baanalla lyödä marttaa ihan oikeestiki.

mut jos joku ei viitsi sairaasti kehua siejamielössin orvokin jauhamist, ni alle sekunnin kalisee kyttyrää yli puoli jengiä, ja paha skragis heti päällä. vois ne vähä relataki, eikä aina yrittää stroolata toisii palstalaisii öögaan. ja ledaaminen tämän siemiejengin saundeista olisi terapiaa monelle käkkäränupille näissäkin piireissä. vaan tarttee blokata stumpattukin fimppi fikkaan fenaamaan viimestä blossia.

mitäköhän sekin muka oli, ku ne yhdessä legendassa revitteli olleensa skönellä jossain botsgissa sgiglaamassa? ne ny ei tienny, kuka siellä oli styyris, kuka fööris ja kuka metskas fisuja. ja oliks niiden koukku botnes vai turbo viheltämässä. joku niiden försti kehu, että hoitaa ruorin, ku se kerran tsennaa skönen kaikki stenut. ja heti gruisas kippo kiville. ”se oli eka,” kelas försti leveesti. tollanen töttöröö jengi spyttais yrjön tai kaks, vaikka blosaria ei ois ku pari pallia, eikä kaukalo rullais mitää. tommosten tähkäsäkkien pitäs tuijottaa suolavodaa vaan muden öögasta. niide ei kandee alkaa hiivaa botsgia edes kaijalla poltsusta toiseen. olis heti pleissit sökö ja hamput solmus. högigsen lotjassa ne vois jonkun sossutantan messissä onnata.

tulee funtsittua, että onko näiden legendablandaajien bamlaukset joskus väännetty täydessä fyllassa - tosi tiukassa brenkussa, ku ne stoorit on täysin happosta hetulaa. ihan niinku niiden kaali olis inestä ihan tattis. kummasti ne vaan bonjaa toisiaan. ne taitaa sitata samassa dösassa koko jengi, ja niil on megessä ihan omat mämmit ja mömmöt. ne skruudaaki ryynilodjuu, kakkaroita sun muuta piirakoita. ja ne gungaa kaltsulla ja sjungaa jotain helvetin ”viipurin vihtoria” ja painii pystyssä polkkaa. eikä ne varmaan snaijaa, miten gudaa on vetää pitsa suoraan pahvista ja kokista päälle. sit ne brennaa himassa uuneissa feduja. eikä ne tajuu, ettei oo galsa, ku dynamo pelittää. ja ottaa joskus skrodesti pannuun, että suulis niillekin skriinaa.

hei ihan oikeesti hei, jos täällä hengailee joku toinen, jota ei hotsita peesata siemiesönkkäreitä ja nuoleskella niiden kakaoo, niin olis mahis olla remmissä skrivaamassa, vaikka skuffamassa pelkkää skeidaa. kato senkin hiffaamiseen haihtuu jurbanoilt viikko tai pari. sitä sit kandee ufoilla täböillä, niin tanelit tsittaa sormi sieraimes ihan ulalla. ja vaik niil ei o paljooka himas, ni koksit niilt varmaan brennaa.

terskistä vaan. ja olishan se kliffaa hogaa, et laiffii on toijalan tälläkin puolen. hah.

12

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikis

tätä meidän tukkista. Teit sitten avauksen :))

on tosin tuo stadin?? murre vähän niinkuin hakusessa meikäläisella, mutta kiva oli yrittää miettiä, mitä hemmettiä sä halusit sanoa.

Ei sille voi mitään, nää saa mut hyvälle tuulelle vaikkei aina ymmäräkään puoliakaan...mut hälläkö väliä, kukapa sitä meikäläiseltä kauhalla odottaisikaan :)

• tukkusutija

"voi elämän kevät" kuului herkkänä kuiskauksena suusta sotilaspastorin, joka näki lotan riulla.

ei oteta kauhalla. litra riittää.

• taikis
        tukkusutija kirjoitti:

"voi elämän kevät" kuului herkkänä kuiskauksena suusta sotilaspastorin, joka näki lotan riulla.

ei oteta kauhalla. litra riittää.

millään kolmea desiä enempää vaikka kuinka puristelin.

Olisi huippuhienoa jos pläjäyttäisit vielä suomennoksen tästä eepoksesta :)

terv sotilaspastori

• tukkusutija
        taikis kirjoitti:

millään kolmea desiä enempää vaikka kuinka puristelin.

Olisi huippuhienoa jos pläjäyttäisit vielä suomennoksen tästä eepoksesta :)

terv sotilaspastori

kolmen desin lusikka, niin ei yli läiky. mutta suomennosta ei tule. mitä sitä selvää asiaa.

• taikanainen
        tukkusutija kirjoitti:

kolmen desin lusikka, niin ei yli läiky. mutta suomennosta ei tule. mitä sitä selvää asiaa.

ei suomennosta, eipä tietenkään, tosta pitäis tolkkua ammentaa kolmen desin lusikalla, höh !!
        No, otan minkä irti saan :)

oon kuules oppinut täällä kipeitten kantapäiden kautta että kaikissa astioissa pitää olla läikkymävara, ettei heti mene nuri koko kuppi..

• Joku nikki
        taikanainen kirjoitti:

ei suomennosta, eipä tietenkään, tosta pitäis tolkkua ammentaa kolmen desin lusikalla, höh !!
        No, otan minkä irti saan :)

oon kuules oppinut täällä kipeitten kantapäiden kautta että kaikissa astioissa pitää olla läikkymävara, ettei heti mene nuri koko kuppi..

Et ehkä sinä mutta ihan sama asia sille joka ei murretta hallitse

• taikis
        Joku nikki kirjoitti:

kun jumii :(

• taikanainen evk
        Joku nikki kirjoitti:

kirjoitan yleensä omalla nikilläni, joko taikis, tai taikanainen rekattuna tai ei, siitä voit tunnistaa.

En osallistu tuollaisiin keskusteluihin, kannatan suvaitsevaisuutta ja oman ällin käyttöä. Jos itse en jotain tajua, ohitan viestin.Paitsi tukkiksen jutut kyllä luen vaikka hän kirjoittaisi kiinaa väärinpäin, olen hänen vaninsa. :))

Tää jutusteluni tässä on ketjussa on sellaista leikillistä heittelyä, tajusin toki pääpiirteittäin hänen asiansa, ja mihin ymmärrys ei piisannut, siihen otin mielikuvituksen mukaan....

• No, helkutti sentään. Ei tästä slangista meinannut saada tolkkua laisinkaan.

Andy McCoyn kerrotaan sanoneen Remun puheesta: En snaijaa mitään! On siinä pulputus käynyt molemmilta. Tuskin kumpikaan ymmärsi toista.

• tukkusutija

ei ketolakaan tuntenut jeesusta. ja mulla tolkku on haihtunut aikojen taa.

• Joku nikki

Loistavaa,tulisitko vähän stailailemaan tuonne 50 murrekeskusteluun :)

• tukkusutija

muitakin koiria kinttuja kaluamaan. vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

ps. näytti pallukka punottavan

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe