miksi ihmeessä te maanviljeliöitä morkkaatte???
olkaa tyytyväisiä kun saatte suomalaista maitoa yms.
viljelijällä on vuodessa n 28 vapaapäivää. eli ei siinä kannata marista mistään tukirahoista...
laske omat lomapäivät ja vittuile sitten.
ja jos lomaa tarviit lisää niin maksa sitten omasta pussista. sairaslomatkin pitää tietää etukäteen että saat lomittajan...
Jos tuntuu että helppoa hommaa on niin passaa mennä ite kokeilemaan. voi kunto loppua kesken.
eikä työpäivä siihen lopu kun lehmät on lypsetty.
lomapäivät
15
1718
Vastaukset
kotieläintilalla niistä 3 saa olla sunnuntaita ,tämä vaan korjauksena ,olishan se kiva pitää ne 28 pv joskus ja terveenä vielä.
- todellista lomapäivää
niistä 24:tä kukin sitten pystyy tai yleensä voi käyttämään.
- minä vaan
todellista lomapäivää kirjoitti:
Yrittäjät itse määrittelevät milloin ovat työssään ja milloin lomalla. Ei se ole naapureiden asia. Oikein hyvää lomaa sinulle!
- minä
todellista lomapäivää kirjoitti:
Yrittäjät itse määrittelevät milloin ja minkäverran he lomia pitävät. Ei se missään määrin naapurinasia. Yrittäjät itse myös vastaavat itse toiminnastaa. Hyvää lomaa!
- vaari
Maanviljelijät ovat kuulemma yrittäjiä? Montakos lomapäivää luulet yhteiskunnan = veronmaksajien maksavan kadunkulman vaatekauppiaalle?
Mikään ei estä sinua ottamasta lomaa ja palkkaamasta lomittajaa omasta pussista. Niin tekevät ihan oikeat yrittäjät.- viljelijä 27vuotias
Muut yrittäjät pistävät puljunsa kiinni vapaapäivien ajaksi. Maanviljelijällä on 24 vapaapäivää vuodessa. Eli 1 vapaapäivä melkein joka toinen viikko. Niistäkin maksamme. MYEL-Vakuutuksen hintaan sis. lomapäivät ja se MYEL-vakuutus on pakollinen.
- Veijo
viljelijä 27vuotias kirjoitti:
Muut yrittäjät pistävät puljunsa kiinni vapaapäivien ajaksi. Maanviljelijällä on 24 vapaapäivää vuodessa. Eli 1 vapaapäivä melkein joka toinen viikko. Niistäkin maksamme. MYEL-Vakuutuksen hintaan sis. lomapäivät ja se MYEL-vakuutus on pakollinen.
Oikeilla yrittäjillä:
"Vakuutusmaksut määräytyvät vuosityötulon perusteella. Alle 53-vuotiaan yrittäjän YEL-vakuutusmaksu on 21,4 % työtulosta."
Maatalous-"yrittäjillä":
"Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia." - Orwell
Veijo kirjoitti:
Oikeilla yrittäjillä:
"Vakuutusmaksut määräytyvät vuosityötulon perusteella. Alle 53-vuotiaan yrittäjän YEL-vakuutusmaksu on 21,4 % työtulosta."
Maatalous-"yrittäjillä":
"Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia."vai se osa asiakirjoista joka tukee hänen käsitystään.
samoin siihen olisi voinut lisätä palkasaajalta perittävän eläkemaksu % 4.6%.
Ei taida olla tosiaankaan tasapuolista. - EU-avustaja
Veijo kirjoitti:
Oikeilla yrittäjillä:
Maatalous-"yrittäjillä":
"Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia."Veijo "unohti" kopioida kokonaan tuon kohdan:
MYEL-maksu
Maksu, jonka maatalousyrittäjä maksaa. Vuonna 2005 maksu alle 19 822,14 euron työtulosta on alle 53-vuotiailla 10,48 % ja sitä vanhemmilla 11,07 %. Kun työtulo on 19 822,14 - 31 149,13 euroa, vakuutusmaksu on porrastettu 10,48 - 21,4 %. Yli 31 149,13 euron menevästä työtulon osasta maksu on alle 53-vuotiailla 21,4 % ja sitä vanhemmilla 22,6 %.
Työntekijän OMA osuus TEL:stä tai LEL:stä : "Työntekijän eläkemaksu"
Työntekijän eläkemaksu alle 53-vuotiaasta työntekijästä on 4,6 % ja 53 vuotta täyttäneestä 5,8 % palkasta."
Tasapuolista olisi varmaan nostaa työntekijöidenkin ITSENSÄ maksama vakuutumaksu tuonne 21.4 %:iin yli 31 000 euron tuloissa??
Pidetään asiat asioina...
- Oikea yrittäjä
Meillä oikeilla yrittäjillä ei ole lomapäiviä lainkaan.Ei mahdollisuutta saada tuettuja lomituspalveluita eikä sairasytaa saa vaikka etukäteenkin tietäisi.
Siksipä en pidä teitä yrittäjinä kun muutakaan yrittäjäriskiä teillä ole.- Orwell
miten sinun myymäsi tuoteen/palvelun hinta määräytyy teetkö sen sinä itse vai tekevätkö sen poliitikot.
Yrittäjäriski, no eihän viljelijöitä rinnasteta yrittäjiin edes sähköverossa, vaan maksavat sitä koekeampaa veroa mitä viereinen toisen alan "yrittäjä" maksaa.
Toisaalta olisi kiva tietää mitä Suomen taloudessa tapahtuisi jos 16000 maitotilaa menisi vasaran alle samana vuonna, taitaisi valio kaatua samoin kuin moni muu oikea yritys.
Yrittäjät eivät saa tuettujua lomia,
niinpä niin
kts. esim. seuraavaa
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256ABF00242720 - Haastaja
Montako päivää pidät kuitenkin vuodessa vapaata ?
Ja jos pyörität esim. joka päivä auki olevaa huoltoasemaa tai vastaavaa , olet voinut hinnoitella vapaapäivät tuotteiden hintoihin , koska kilpailijasi tien toisella puolella pyörittää vastaavaa toimintaa palkkatyöllä , josta joutuu maksamaan työn sivukulut ja pyhälisät .
Kotieläintuottajilla ei ole mahdollisuutta lisätä lomakustannuksiaan tuotteiden hintoihin ja lomapäiviä on maksimissaan 24 , joista 3 voi olla sunnuntaina .
Yrittäjäriskistäkin vielä , mistä luulet johtuvan , että suomessa keskimäärin yksi maatila päivässä lopettaa maataloustuotannon ?
Jos vielä v*ttuilet , se on vain omaa mielenköyhyyttäsi , en ihmettele jos yrityksesi ei menesty . - nimetön
Haastaja kirjoitti:
Montako päivää pidät kuitenkin vuodessa vapaata ?
Ja jos pyörität esim. joka päivä auki olevaa huoltoasemaa tai vastaavaa , olet voinut hinnoitella vapaapäivät tuotteiden hintoihin , koska kilpailijasi tien toisella puolella pyörittää vastaavaa toimintaa palkkatyöllä , josta joutuu maksamaan työn sivukulut ja pyhälisät .
Kotieläintuottajilla ei ole mahdollisuutta lisätä lomakustannuksiaan tuotteiden hintoihin ja lomapäiviä on maksimissaan 24 , joista 3 voi olla sunnuntaina .
Yrittäjäriskistäkin vielä , mistä luulet johtuvan , että suomessa keskimäärin yksi maatila päivässä lopettaa maataloustuotannon ?
Jos vielä v*ttuilet , se on vain omaa mielenköyhyyttäsi , en ihmettele jos yrityksesi ei menesty ."oikea yrittäjä "miettii vain toisten yrityksiä, mutta unohtaa omansa:D
- Haastaja
nimetön kirjoitti:
"oikea yrittäjä "miettii vain toisten yrityksiä, mutta unohtaa omansa:D
Sitä minäkin epäilen :D
- marika
Haastaja kirjoitti:
Sitä minäkin epäilen :D
Niin ja lehmiä ei voi jättää oman onnensa nojaan silloin kun sattuu huvittamaan.Toista se on esim.jonkun vaateliikkeen rättien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266