Kirkostaerot vs. korkea verotus

Birgitta

Onko kirkosta eroamisella ja korkealla verotuksella tekemistä keskenään..? Kirkollisvero on ainoa vero mihin kansalainen pystyy suoranaisesti itse vaikuttamaan. Äänestys on epäsuora.
On se sääli jo hengellisyys kärsii verojen takia. Tuli vaan mieleen.

3

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4d56d65f654

Oman kokemukseni mukaan ev.lut.kirkot kumisevat tavanomaisena sunnuntaijumalanpalveluksena tyhjyyttään. Mitä sellainen hengellisyys on kun kirkon jäsenet ovat äänestäneet jaloillaan kirkon tilaisuudesta ? Turhaa rahanhaaskausta sellaisen tyhjän laitoksen ylläpito yhteiskunnassa on.

• Meillä on Valtiokirkko. Tunnurmerkeistä mainitsen esim. valtiovallan ( Presidentti, valtioneuvosto, eduskunta sekä oikeuslaitoksen ) edustajien vierailu Suurkirkossa valtiopäivien avajaisten ja päättäjäiten yhteydessä. Mitä muuta se ilmentää kuin alisteista suhdetta kirkkoon. Vastaavaa kulttuuria en tidä olevan muissa n.s sivistysvaltiossa.Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että esim. Englannissa seurakunnat itse ylläpitävät kirkkorakennuksia ja palkkaavat papin! Sama tilanne on myöskin Yhdysvalloissa ( sivistysvaltio?). Uskonto on perimmältään yksityisasia, tarvitaanko siihen välitysmiehiä tai laitoksia?
      vom

• on elinehto

ev.lut.kirkolle. Ilman valtiokirkkoasemaa ihmisiä alkaisi erota kirkosta isot määrät ja siitä tulisi mitättömän pieni ja sehän ei sovi ev.lut. kirkolle. Organisaatio toimii aina näin. Suomen kansalle ev.lut.kirkon ylläpito on kyllä aikamoista verenimemistä kansan selkänahasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe