Mistä löydän tietoa..

Mistä löytää tietoa omasta suvusta? Kaverini kertoi että netistä löytyy melkein koko suku, mutta en vain ole keksinyt että mistä... olis kiva tietää..

6

1039

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selaile

Meneppä sinne ja ota esiin tietoja otsakkeella His-Ki.
      Siellä on syntyneitä, vihittyjä, kuolleita, jne. eri seurakunnista. Tietoja kirjoitetaan koko ajan nettiin, joten kohta sieltä löytyy (toivottavasti kohta!) kaikki luettelot.
      Sinun pitää nyt vain tietää seurakunta ja joku varma päivämäärä tai nimi jostain 1800-luvun puolelta.
      Kokkeileppa siellä. Ihan mielenkiintoista.

• äöä

Muistakaa että hiskin tiedot tulee aina tarkistaa alkuperäisistä lähteistä, eikä hiskin avulla pysty kovin luotettavaa ja monipuolista sukututkimusta tekemään, rippikirjat ovat välttämättömiä sukututkimuksessa.

• *harrastelija*

Itse olen käyttänyt yksittäisten sukututkijoiden kotisivuja, joilta olen saanut todella paljon tietoa. Olen muutaman viikon etsinnällä löytänyt jo yli 100 henkilöä.
      Usein auttaa, kun laittaa googleen hakusanaksi jonkun haluamansa henkilön nimen.
      Hiskistä ei ainakaan minulle ole ollut mitään apua. Johtuu tietysti sukuni kotiseudusta, jonka suvuista ei juuri ole tietoja Hiskissä.

• Krisse47

Yksi palsta minkä kautta voit myös löytää tietoja. Siellä on paljon sukututkijoita jotka mielellään antavat apuaan asiallisiin kysymyksiin, ja hyvällä tuurilla voit löytää henkilön joka on tutkinut sukua joka liittyy omaan sukuusi.
        http://www.sukujutut.fi/sukuhaku/sukuhak1_1.asp

• Krisse47 kirjoitti:

Yksi palsta minkä kautta voit myös löytää tietoja. Siellä on paljon sukututkijoita jotka mielellään antavat apuaan asiallisiin kysymyksiin, ja hyvällä tuurilla voit löytää henkilön joka on tutkinut sukua joka liittyy omaan sukuusi.
        http://www.sukujutut.fi/sukuhaku/sukuhak1_1.asp

ja muuallakin julkaistuissa sukutiedoissa on hirveän paljon huolimattomasti tehtyjä tutkimuksia ja siten virheitä vilisemällä. Siksi kannattaa itse tehdä ainakin satunnaisvertailu alkuperäislähteisiin, että tietää, voiko valmiiseen luottaa ollenkaan. Yllättävän monilla tutkijoilla on hirveä hinku julkaista paljon ja nopeasti, jolloin tietojen tarkistus jää tekemättä ja tulos on enemmän tai vähemmän puppua. Itse asiassa olen vain yhden luotettavan sukukirjan löytänyt.

• Utelias
        sitroen kirjoitti:

ja muuallakin julkaistuissa sukutiedoissa on hirveän paljon huolimattomasti tehtyjä tutkimuksia ja siten virheitä vilisemällä. Siksi kannattaa itse tehdä ainakin satunnaisvertailu alkuperäislähteisiin, että tietää, voiko valmiiseen luottaa ollenkaan. Yllättävän monilla tutkijoilla on hirveä hinku julkaista paljon ja nopeasti, jolloin tietojen tarkistus jää tekemättä ja tulos on enemmän tai vähemmän puppua. Itse asiassa olen vain yhden luotettavan sukukirjan löytänyt.

Mikä on tämä luotettava sukukirja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe