Naapurini menehtyi äkilliseen vakavaan sairauteen ja hänen vaimonsa kertoi tulevansa saamaan "mahdollisesti" lesken eläkettä. He molemmat olivat/ovat yli 70-vuotiaita. Leskirouvan eläkeyhtiö on KEVA ja kuolleen aviomiehen Varma. Miehen eläke oli huomattavasti korkeampi kuin lesken.
Kukanvientikäynnilläni leski pyysi apuani, koska hänen kykynsä lukea netistä eläkeoikeuksistaan ja heidän lapsensa olivat arvelleet että Kelan mukaan yli 65-vuotiaat eivät saa leskeneläkettä koska laki on muuttunut? Onko noin? Eli onko lesken mentävä toimeenuloapuluukulle selviytyäkseen vuokrasta ja muista pakollisista kustannuksista?
Itse olen ymmärtänyt, että työeläkevakuutuksista leski saa kuolleen puolisonsa perusteella eläkeapua.
Lesken eläke
Anonyymi
2
386
Vastaukset
- Anonyymi
"Työeläkelaitokset maksavat leskeneläkettä ilman ikärajaa. Eläke perustuu työ- ja yrittäjäeläkkeeseen, jonka puolisosi ehti eläessään ansaita.
Kela maksaa leskeneläkettä vain alle 65-vuotiaalle leskelle."- Anonyymi
Kiitos, noin ymmärsin itsekin luettuani oman eläkevakuusyhtiöni sivuja ja kerroin jo siitä naapurilleni. Eli asia on kunnossa, perunkirjoittaja löytyi lesken pankin kautta, ja asia hoituu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748