Naapurini menehtyi äkilliseen vakavaan sairauteen ja hänen vaimonsa kertoi tulevansa saamaan "mahdollisesti" lesken eläkettä. He molemmat olivat/ovat yli 70-vuotiaita. Leskirouvan eläkeyhtiö on KEVA ja kuolleen aviomiehen Varma. Miehen eläke oli huomattavasti korkeampi kuin lesken.
Kukanvientikäynnilläni leski pyysi apuani, koska hänen kykynsä lukea netistä eläkeoikeuksistaan ja heidän lapsensa olivat arvelleet että Kelan mukaan yli 65-vuotiaat eivät saa leskeneläkettä koska laki on muuttunut? Onko noin? Eli onko lesken mentävä toimeenuloapuluukulle selviytyäkseen vuokrasta ja muista pakollisista kustannuksista?
Itse olen ymmärtänyt, että työeläkevakuutuksista leski saa kuolleen puolisonsa perusteella eläkeapua.
Lesken eläke
Anonyymi
2
408
Vastaukset
- Anonyymi
"Työeläkelaitokset maksavat leskeneläkettä ilman ikärajaa. Eläke perustuu työ- ja yrittäjäeläkkeeseen, jonka puolisosi ehti eläessään ansaita.
Kela maksaa leskeneläkettä vain alle 65-vuotiaalle leskelle."- Anonyymi
Kiitos, noin ymmärsin itsekin luettuani oman eläkevakuusyhtiöni sivuja ja kerroin jo siitä naapurilleni. Eli asia on kunnossa, perunkirjoittaja löytyi lesken pankin kautta, ja asia hoituu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743062
- 742944
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191772- 271681
- 241667
- 201640
- 481317
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi311295