Mitä yhteistä on lapsilla ja rikollisilla? Kummatkin rikkovat lakia ja sääntöjä, ja kiinni jäädessään huutavat " sä et voi tehdä mulle mitään!"
Kuka osaisi kertoa miten nykyään voi kasvattaa lapsia? Miten saataisiin päättäjät ja psykologit ym. ymmärtämään ero väkivallan ja ruumiillisen kurittamisen välillä? Kuinka saataisiin takaisin oikeus puuttua jälkikasvujen tekemisiin?
Miten lapsille voi opettaa mitään käytöstapoja, kuria ja muiden kunnioitusta, kun kaikki valta ja auktoriteetti on viety vanhemmilta pois? Ei ole enää mahdollisuuksia puuttua tekemisiin ennalta ehkäisevästi sillä vanhalla toimivalla "haetko itse koivuniemenherran, vai haenko minä? " Oikeanlainen pelko tekojen seurauksista sai miettimään tekoja, nyt... mitä väliä... ei kiinnosta... sä et voi koskee muhun... et sä voi tehdä mulle mitään... (kuulostaako tutulta?)
Valitettavasti nykypäivän kasvatus tapahtuu lasten toimesta, lapset opettavat aikuisia nöyrtymään, sietämään valehtelua, haukkumista ja suunsoittoa, ja alistumaan lasten harrastamaan henkiseen väkivaltaan, ja kaikki tämä on päättäjien ja ammattilaisten mielestä oikein. Mutta sanoppa lapselle jotain mistä pikku piltti pahoittaa mielensä: olet suuri rikollinen...!
Kurinpito nykyään
Anonyymi
0
264
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327