Huomenta palstalaiset.
Kellohan on jo yli kuuden.
Nyt ylös ulos ja lenkille.
Haen superkoiran ulos, joka aina kurkkii verhon raosta kun menen hakemaan.
On iloa ja riemua täynnä, iso paketti
Jopa niin iso, että eläinlääkäri patisti pudottamaan painoa.
Naksut kevyemmiksi ja ruoan puolitus.
Taitaa olla etätöiden tulosta kun ystäväpiiriin on syntynyt 4 vauvaa kahden viikon sisällä.
On ne vauvat hurmaavia kääröjä.
Isompana ei aina niin helppoja.
Päivänjatkoja
Vauvabuumi
23
62
Vastaukset
Ei kiinnosta porukoita vauvat eikä koirat.
Pitää jauhaa vain persuista, koronasta,köyhistä säälittävistä eläkeläisistä.
Suomessa on kaikilla perusturva. Mitään köyhyyttä täällä ei edes ole.
Jos ryyppää, tupakoi ja pelaa rahansa,
siinäpä sitten kärsii jok'ikinen.- Anonyymi
No, kun täällä pyöriskelee sellaisia, joita ei normaalin elämän asiat kiinnosta, harmi kyllä. Politiikanjauhajia tai muita tylsien asioiden jauhajia on.
Anonyymi kirjoitti:
No, kun täällä pyöriskelee sellaisia, joita ei normaalin elämän asiat kiinnosta, harmi kyllä. Politiikanjauhajia tai muita tylsien asioiden jauhajia on.
Pitäisi yhteisvastuulla muka auttaa köyhiä eläkeläisiä
Olisivat menneet työhön, eivätkä lorvineet jonain navettapiikana.
Susiparina on eletty ja nyt kitistään, kun ei saada leskeneläkettä.
Ilmaiseksi on eletty anoppilassa.
Kun siirrytään tai päästään vaikka palvelutaloon on se hurjan kallista touhua.
Ollaan sitten niin hemmetin köyhiä, ettei lääkkeihin ole varaa.
Hevon kukkua, sanon minä.
Rahaa on, mutta porukka on kitupiikkistä sakkia.
Kelle lie säästävät.
Siirtelevät rahojaan lapsenlapsille, ettei vain heille tule mitään maksuja.
Pistäkää siitä rahapinkasta alimmaiset kierrokselle.
Etteivät homehdu piironginlaatikossa.Anonyymi kirjoitti:
Minä en edes avaa ketjuja, joissa jauhetaan politiikkaa. En myös avaa ketjuja, joissa pohditaan, että minkälainen joku julkisuuden henkilö on. Saisi olla enemmän oikeaan elämään liittyviä aloituksia. Esimerkiksi koirajutut ovat ihan hauskoja, ja oletan, että jopa tällä palstalla useimmat ovat nähneet ihan hauskoja koiria. Vauvabuumi-aihe olisi ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe. Viime vuoden lopulla sukulaisperheeseen syntyi neljäs vauva.
Jälkkäri-istuja kirjoitti:
Minä en edes avaa ketjuja, joissa jauhetaan politiikkaa. En myös avaa ketjuja, joissa pohditaan, että minkälainen joku julkisuuden henkilö on. Saisi olla enemmän oikeaan elämään liittyviä aloituksia. Esimerkiksi koirajutut ovat ihan hauskoja, ja oletan, että jopa tällä palstalla useimmat ovat nähneet ihan hauskoja koiria. Vauvabuumi-aihe olisi ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe. Viime vuoden lopulla sukulaisperheeseen syntyi neljäs vauva.
Jälk 08.02. 20.56
Olen monta kertaa toivonut vuosien varrella, että täällä kerrottaisiin tavallisesta elämästä.
Se on sitten nälvitty niin, että levittelee asiansa ja muiden asioita ympäriinsä.
Olemme täällä kuitenkin kasvottomia vaikka vakirekattuja ollaankin.
En näe mitään pahaa siinä, jos kerron että omaiseni sai koronarokotteen jälkeen, ehkä sattumaa, rakkulataudin.
Nyt on annettu kakkosrokote.
Menen tänään vierailulle.
Palvelukoti on hyvä siitä, kun kokoajan on apu lähellä jos on tarvis.
Siellä on erittäin hyvä hoito.
Olen kiitollinen omaiseni puolesta.
Asukas itse myös arvostaa kovasti paikkaansa ja hoitoaan.
Mielestäni on hyvä kun ilmoitetaan mahdollisista sivuvaikutuksista.
Koirista olisi todellakin mukavaa saada juttuja.
Hoitokoirani on metka.
Kolme kissaa pyörii meidän talojen pihalla.
Koira katselee korkeuksistaan kissoja ja yhden ajaa aina pois.
Miksi juuri se kissa?
Kissa tulee joka päivä takaisin ja jälleen saa keliä koiralta.
Itsehän olen lapseton, mutta mielelläni katselen kuvia kauniista pienistä kääröistä.
Ja onnellisista vanhemmista.
Päivänjatkoja.
.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hah hah. Ei nyt noin vieraantuneeksi tarvitse heittäytyä, vaikka vanha olisikin.
Beng - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Pitäisi yhteisvastuulla muka auttaa köyhiä eläkeläisiä
Olisivat menneet työhön, eivätkä lorvineet jonain navettapiikana.
Susiparina on eletty ja nyt kitistään, kun ei saada leskeneläkettä.
Ilmaiseksi on eletty anoppilassa.
Kun siirrytään tai päästään vaikka palvelutaloon on se hurjan kallista touhua.
Ollaan sitten niin hemmetin köyhiä, ettei lääkkeihin ole varaa.
Hevon kukkua, sanon minä.
Rahaa on, mutta porukka on kitupiikkistä sakkia.
Kelle lie säästävät.
Siirtelevät rahojaan lapsenlapsille, ettei vain heille tule mitään maksuja.
Pistäkää siitä rahapinkasta alimmaiset kierrokselle.
Etteivät homehdu piironginlaatikossa.Onhan tuo leskeneläke relikti maatalousvaltaiselta ajalta.
Leskeneläke on yhtä outo kuin perintövero.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo leskeneläke relikti maatalousvaltaiselta ajalta.
Leskeneläke on yhtä outo kuin perintövero.
BengBeng
Olen joskus kirjoittanut tänne tuosta leskeneläkkeestä.
Olen sitä mieltä, että saamani leskeneläke oikeastaan olisi kuulunut edesmenneen mieheni ensimmäiselle vaimolle, lasten äidille.
Mutta kun Suomen laki tuntee vain voimassa olevan avioliiton.
Olisiko jotain tekemistä ev.lut. valtion kirkon kanssa.
Se on todellakin jäänne vanhasta.
Sanon suoraan että jos tätä lakia ei olisi, emme olisi koskaan menneet avioon.
Mies sanoi, että hänen raskaalla työllä ansaitsemansa työeläkerahat eivät saa mennä herrojen kotkotuksiin.
Mieluummin vihille ja rahat jää minulle.
Se oli sitten siinä se kosinta.
Ja eikun maistraattiin.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Beng
Olen joskus kirjoittanut tänne tuosta leskeneläkkeestä.
Olen sitä mieltä, että saamani leskeneläke oikeastaan olisi kuulunut edesmenneen mieheni ensimmäiselle vaimolle, lasten äidille.
Mutta kun Suomen laki tuntee vain voimassa olevan avioliiton.
Olisiko jotain tekemistä ev.lut. valtion kirkon kanssa.
Se on todellakin jäänne vanhasta.
Sanon suoraan että jos tätä lakia ei olisi, emme olisi koskaan menneet avioon.
Mies sanoi, että hänen raskaalla työllä ansaitsemansa työeläkerahat eivät saa mennä herrojen kotkotuksiin.
Mieluummin vihille ja rahat jää minulle.
Se oli sitten siinä se kosinta.
Ja eikun maistraattiin.Niin. Sinun ja miehesi avioituminen ja sopimukset eivät kuulu minulle. On teidän välinen asia. Toivon, ettet ottanut itseesi. Mielipiteeni on yleisellä tasolla.
Beng
- Anonyymi
joo mä tulin vaariksi vähän aikaa sitten. Kissat oli meillä pariviikoa hoidossa, kun
ne vähän häritsi lapsen hoitoa, koirakin on käynyt ja sekin vaatii oman huomionsa,
ja on kova vahtimaan pikkupoikaa.
oravia oon syöetellyt, nyt niitä kylläkään ei ole vähään aikaan näkynyt.
appiukolle olen tehnyt ruokaa pakastimeen, pula ajan silakkalaatikkoa, ja
lihakeittoa, ne maistuu vanhalle. polltopuitakin olen hommannut hälle
ja kantanut niitä terasille että on helpompi hakea ja polttaa, että
eipähän tässä ole juuri sen kummempaa kerinnyt
nj - Anonyymi
Koirat ja kissat mainioita, hauskoja, mutta meille ei voi kissoja eikä koiria hankkia, koska on allergia.
t. Jari- Anonyymi
Miniäni osti koiran. Kriteeri oli, että se ei aiheuta allergiaa pojalleni. Nyt neljä kuukautta koiran kanssa, ei ongelmia.
- Anonyymi
Allergia on monella.
- Anonyymi
En pysty hommaa koiraa, koska asun yksin leskenä. Ei ole verkostoja viedä hoitoon, jos lähden liikkeelle tai minulle sattuisi jotain. Siksi toisekseen olen mieltä, että ei koiraa sovi heitellä kuin huutolais lasta. Koiran paikka on kotona, omalla reviirillään, omistajansa lähellä.
Kissat ehkä eri, niitä pystyy joku käydä ruokkimassa ja siivoamassa hiekat.- Anonyymi
Koirat ja kissat ovat kivoja, kunhan ne ovat muilla. Atsii.
Beng Ano 03.03
Ei ole itsellänikään ollut koskaan koiraa eikä kissaa.
Nyt tätä hoitokoiraa lenkitän.
- Anonyymi
Kyyskymppiselle tuli vauvabuumi. Siitä vaan sitten ihmeitä yrittämään.
Vähän vois miettiä aiheita.Ano 08.15
Joo en minä mikään Saara ole.
Vauvabuumilla lähinnä tarkoitin, kun yhteen sukuun syntyi pitkän tauon jälkeen 4 vauvaa, ihan viikon välein.
Ja synnäreillä on ollut hieman ruuhkaa.
Sanovat näitä koronavauvoiksi.
- Anonyymi
Nyt ei voi kastajaisiin kutsua suuria ihmismääriä, kun... korona ... niinpä niin.
- Anonyymi
Korona muuttaa kaikki vanhat tutut tavat.
- Anonyymi
joo ja kirkosta eronneilla on nimijäiset
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo ja kirkosta eronneilla on nimijäiset
njAina annetaan nimi.
Pitää nyt erottaa nämät kaks asiaa toisistaan, siis nimenanto ja johonkin uskontokuntaan liittäminen. Kaikille annetaan nimi, se kai selvää. Niitä sitten piletetään, tai ei. Osa sitten kastetaan vaikkapa luterilaiseen kirkkoon ja sitäkin joko piletetään tai ei. Mutta kasteella ja nimenannolla ei ole sitten yhtään mitään muuta tekemistä keskenään, kuin että nimenantopileet nyt usein järjestetään kastajaisten yhteydessä.
"Minä kastan sinut Jorma Johanna...." Niinhän siinä kasteessa sanotaan, ei että "Nimeän sinut Jorma Johannaksi Ja lisäksi kastan kirkon jäseneksi".
Kaks eri asiaa, mutta uskikset väkisellä koittaa naittaa niitä keskenään muka joksikin yhdeksi kirkolliseksi rituaaliksi.
Lapsi saa nimen, kun se kirjataan jollain nimellä väestörekisteriin. Eikä siinäkään tapauksessa pidä sekoittaa asiaa kirkonkirjoihin, joka nykyisin tarkoittaa lähinnä kirkon jäsenluetteloa. ite asiassa koko juttu on peräisin jostain ruotsinvallan ajoilta, jolloin kirkko piti rekisteriä, jotta pystyttiin kantamaan veroja. Ja samlla siis sai itekkin osuutensa veroista, niinkuin palkkiona tehdystä työstä. Nykyisin kirkonkirjoilla lähinnä se merkitys, kirkko voi jäseniltään periä kirkollisveroa. Valtion vero erikseen ja perustuu ihan muihin rekistereihin.
Niettä noin, kaks eri asiaa, joita sotketaan keskenään.
=DW=
- Anonyymi
Koiria olen nähnyt paljonkin, koska n. 50 vuotta sitten koulukaverin vanhemmilla oli koirahotelli Laitilassa.
J.S.V.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190