Essee_minusta

Anonyymi

Minä.

Jos arvioin itseäni henkilönä, niin voin jakaa itseni useampaan osa-alueeseen. Keskityn nyt kahteen tärkeämpääseen (myönnetäköön että tein jaon nostaakseni omia ”osakkeitani”.)
Persoona ja olemus, sekä elämäntilanne.

Persoonasta puhuttaessa, miellän itseni rauhalliseksi ja vakaaksi henkilöksi, johon toinen pystyy helposti turvautumaan tarvittaessa. Olen henkisesti erittäin tasapainoinen ja oman persoonan suhteen itsevarma henkilö, eli en pelkää tuoda esiin itseäni tilanteissa. Olen myös siinä mielessä rauhallinen, että en suivaannu tai loukkaannu millään tavalla mikäli joku yrittää tai haluaa esittää kritiikkiä minun persoonaa kohtaan. Täten en myöskään ole enkä oikein osaa olla katkera henkilö.

Tykkään itse ottaa rennosti, ja pitää helpot välit muihin henkilöihin. Väännän monesti vitsiä itsestäni ja omasta toiminnasta, mutta toisaalta piikittelen myös monesti mutta. Esimerkiksi monilla ystävilläni on videoita töhöillyistäni/mokailuistani, mutta nämä eivät haittaa minua vaan itseasissa tykkään asetelmasta, missä pääsen vitsailemaan omasta toiminnasta. Myönnän kyllä, että teen monesti hölmöjä asioita, saadakseni reaktion muilta ihmisiltä omaan toimintaani.

Kuitenkin, mikäli toinen henkilö haluaa puhua vakavasti, niin olen myös täysin valmis siihen, vaikka omat toimintaperiaattet eivät ohjaa minua siihen. Haluan olla avoin itsestäni jos toinen henkilö haluaa tietää jotain minusta.

Tavoittelen omalla persoonalla myös sitä, että monet pitävät minua helppona ihmisenä, sosiaalisen kanssakäymisen suhteen. Saan myös siitä energiaa, mikäli ihmiset rohkaisevat minua tekemään jotain, eli olen siinä mielessä myös yllätysvaarallinen.
Olen julkaissut kahdesti kuvan itsestäni @lukiokanavan selfieketjuun edellisen puolen vuoden aikana.

Elämäntilanteesta puhuttaessa, niin elämäni on erittäin vakaata ja suunnitelman mukaista, opintopolun suhteen olen aikataulussa. Valmistuin lukiossa ajallaan, suoritin varusmiespalveluksen ajallisesti tavoitteiden mukaisesti ja nyt tavoittelen korkeakoulun aloitusta syksyllä 2021. Olen muuttanut omaan asuntooni vuokralle ja tällä hetkellä elämässäni ei ole muita keskeneräisiä tavoitteita kuin opiskelupaikan varmistaminen tämän kevään/kesän aikana.

Valmistuin lukiosta keväällä 2020 kolmen lukiovuoden jälkeen ja tavoittelen korkeakouluopintojen aloittamista syksyllä 2021. Siihen väliin piti saada suoritettua asevelvollisuus. Siksi hain ja pääsin aloittamaan varusmiespalveluksen kesällä 2020 ja onnekseni minut valittiin puolen vuoden koulutukseen, mikä varmisti sen, että pääsen keskittymään täysillä korkeakouluhakuun keväällä 2021. Vuoden palvelus ilman opiskelupaikkaa olisi ollut erittäin ongelmallista itselleni.

Olen melko tyytyväinen omaan elämänhallintaani ja itselleni asetettuihin tavoitteisiin, suurin miinus tulee siitä, kun aluksi asetin tavoitteeksi että minulla on kaksi keväthakukertaa aikaa saada opiskelupaikka, niin ikäänkuin tuhlasin edelliskevään haun, sillä laskin sen varaan, että myös tänä keväänä voin hakea opiskelupaikkaa. Kokonaisuudessa, minulla ei ole elämässä osa-aluetta, joka olisi ongelmallinen minulle ja haittaisi omia tavoitteitani elämässä.

3

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

narsistista

• Anonyymi

Jep. Luulee, että kiviäkin kiinnostaa.

• Anonyymi

paljon tekstiä mutta aika vähän itse substanssia. kroohpyyj

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe