Electrolux hellan liesitasossa on valmistajan mukaan ominaisuus , että jos on isompi kattila kuin keittolevy, niin se ei nosta lämpötilaa kiehumispisteeseen. Tuon olen käytännössä kokenut , kun ostin uuden EKC555510W hellan Verkkokaupasta. Jos yrittää keittää vettä 4 l kattilalla niin isompi levy max teholla nostaa veden lämpötilan vain 95 asteeseen, ja senkin tosi hitaasti. Samoin käy jos yrittää isommalla pannulla ruskistaa lihoja. Ei onnistu.
Valmistajan mukaan tämä on ominaisuus, eikä hellalla saisi käyttää isompia astioita kuin keittolevyn koko.
Mökillä on vastaava Roselevin hella saman kokoisilla keittolevyillä , eikä siinä ole ongelmaa isoilla astioilla, vaikka käyttää mehumaijaa.
Tästä ominaisuudesta ei tietenkään valmistaja kerro, eikä kauppakaan tietenkään siitä voi silloin informoida.
Electrolux hella huono ominaisuus
Anonyymi
1
146
Vastaukset
- Anonyymi
Noo, minulla on Rosenlewin keraaminen liesi, ja siinä on nimenomaan "älykkäät" keittolevyt, jotka säätelevät itse tehoaan. Ilmenee mm. siten, että kun vesi kattilassa alkaa olla lähellä kiehumispistettä, niin hella säätää levyn tehoa pienemmälle, jolloin kiehuminen ei alakaan heti. Lopptuloksena keittäminen kestää kauemman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337