Kokemuksia etäpsykoterapiasta

Anonyymi

Hei, miten teillä muilla on mennyt etäterapia?
Itselläni terapia on ollut etänä viime maaliskuusta asti.
Ja jatkuu edelleen. Itselleni ollut todella vaikeaa, mutta olen jatkanut terapiaa, koska tarvitsen sitä.

Miten olette selvinneet?

Onko teistä jollain jatkunut liveterapia tässä koronatilanteessa?

7

2027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Epäonnistuneen ja äärimmäisen traumaattisen SSRI-vieroituksen takia olen nyt psykoterapiassa. Enää en tunne kuolemanpelkoa, koska kuolin jo kerran. En pelkää koronaa. Psykoterapiaistunnot ovat livenä. Ilman maskeja. Terapeutti ei ole vaatinut maskien käyttöä.

• Anonyymi

Minulla on ollut etänä jo monta kuukautta. Skypen kautta. Olen keksinyt laittaa taustalle erilaisia netistä löytämiäni kuvia, maisemia, maalauksia jne. Ihan hauskaa. Etä ei kuitenkaan korvaa fyysistä tapaamista. Parempi kuin ei mitään.

• Anonyymi

Mulla alkoi terapia loppuvuodesta ja etänä ollut kokoajan. Alussa vierastin, mutta nyt olen tottunut. Ainoa, että tuntuu ettei saa rahoilleen riittävästi vastinetta vaikkei jutut siitä miksikään muutu oli etänä tai. Toisaalta etäily myös helpottaa arkea kun ei tule aikaavieviä siirtymiä.

• Anonyymi

Kiitos todella paljon teille jotka vastasitte, tulee edes hieman jaetun kokemuksen tunne. Itselläni tämä etäterapia on tosiaan ollut tosi vaikeaa, kaikkea on tapahtunut. Tunnen, että liveterapia auttaisi kehokokemuksiin, mutta ymmärrän että nyt koronatilanteen vuoksi vain etäterapia on mahdollista ja olen kiitollinen siitä. Terapeuttini ymmärtää tilanteen. -ap

• Anonyymi

Mulla ollu nyt etänä, ehkä jopa helpompi niin, kun on tota lähtemisen vaikeutta, ja tottunu pelatessa discordiin. Mut ei se ihan sama ole ku livenä.

• Anonyymi

Edelleen jatkuu etäterapiana...
      Miten teillä muilla jatkuu?
      ap

• Anonyymi

Mulla jatkuu edelleen, on ollut jo puoli vuotta. Olen tavannut terapeutin livenä vain kaksi kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe