Olen hyvin kouluttautunut . Ikää on 56v. Jäin 3v sitten työttömäksi, sen jälkeen olen hakenut yli 150 työpaikkaa tuloksetta. Usko alkaa loppua. Arkipäivät menee stressatessa minne laittaa taas
uutta hakemusta. Jokainen ei vastaus laskee itsetuntoa entisestään. Kaikki taidot valuu hukkaan...
Usko alkaa hiipua tulevaisuudesta työllisenä. Eläkkeellekin on vielä pitkä aika. Työ on tärkeä asia toimeentulon ja itsensä toteuttamisen kannalta.
Kun ei ole työtä se valtaa koko mielen ja synkistää ajatukset. En jaksa oikein harrastaa ja huolehtia itsestäni. Välttelen ystävien tapaamisia, ettei tarvi selitellä pitkittynyttä työttömyyttä.
On varmaan monia muitakin samassa tilanteessa. Työttömyyttä ei voi oikein ymmärtää, jos ei sitä omalla alalla ole ja ennen kuin se tulee omalle kohdalle. Yrittäjyys ei sovi kaikille...
Kannattaako 56- vuotiaan enään kouluttautuakaan uudelleen kun se kestää 3,5 vuotta? Mistä silloin rahat elämiseen, jos ei löydy edes osa-aikatyötä? Entä jos ei saa töitä toisellakaan alalla...
Onko ideoita miten sietää työttömyyttä paremmin?
Työttömyyden loputon piina
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873196
- 883033
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191822- 281722
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331345- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309