kutiavia "näppylöitä"

plim

Elikkäs.. minulle ilmestynyt jalkoihin pienehköjä näppylöitä. Kutiavat. Ihan kuin hyttysten puremat, mutta pienempiä. Ja tähän aikaan vuodesta ei vielä hyttysiä yms. ole. Enkä ole mitenkään mielestäni ärsyttänyt jalkojen ihoa.
Näitä kyseisiä näppyjä on ollut ennenkin.
Kyselisin nyt jos joku osaisi edes suuntaa antaa, että mitähän nämä mahtavat olla?
Ei niitä kovin montaa ole, mutta olisi silti kiva tietää mistä on kysymys. Allergiaa vaiko jotain muuta?

Kiitän.

7

2283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras

olla pölypunkit kyseessä.

• olla

urticariaa?

• puremia

Lintukirpun puremia ilmaantuu yleensä keväisin. Ne on pieniä punaisia kutisevia ja yleensä jaloissa lähellä toisiaan tai nauhamaisesti vierekkäin. Olisko niitä??

Ovat vaarattomia ja paranevat itsestään. Mieto hydrokortisonivoide voi auttaa.

• plim

Juu. niitä oli yhdessä vaiheessa ketjuna (n.5kpl peräkkäin) jalassa. Mistähän niitä olen voinut saada?
        Kiitoksia vastauksistanne.

• Angel~
        plim kirjoitti:

Juu. niitä oli yhdessä vaiheessa ketjuna (n.5kpl peräkkäin) jalassa. Mistähän niitä olen voinut saada?
        Kiitoksia vastauksistanne.

Keväällä ja syksyllä, kun linnut tekevät ja jättävät pesiään, niin lintukirput puree lähes jokaista ihmistä, mutta vain osa on niille allergisia.. saattaapi muuten purra vielä talvellakin, jos on leuto.. Puremiin saa ihotautilääkäriltä hyvää rasvaa, ettei kutia.. ilkeennäkösiäkin ne saattaa olla, kun oikein raapii.. =(

• "diagnoosi" hukassa

Voiko olla lintukirppu, jos puremia on kädessä ryppäinä yhteensä noin 50?

• Jaris

Mulla taas on juuri ilmestynyt samanlaisia näppylöitä selkään ja käsivarsiin. Kutiaa vietävästi. Allerginen en tiettävästi ole millekkään. Omistan kyllä kissan. Voisikohan siitä tarttua jotain? Koskaan aiemmin ei näppylöitä ole ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe