Elikkäs.. minulle ilmestynyt jalkoihin pienehköjä näppylöitä. Kutiavat. Ihan kuin hyttysten puremat, mutta pienempiä. Ja tähän aikaan vuodesta ei vielä hyttysiä yms. ole. Enkä ole mitenkään mielestäni ärsyttänyt jalkojen ihoa.
Näitä kyseisiä näppyjä on ollut ennenkin.
Kyselisin nyt jos joku osaisi edes suuntaa antaa, että mitähän nämä mahtavat olla?
Ei niitä kovin montaa ole, mutta olisi silti kiva tietää mistä on kysymys. Allergiaa vaiko jotain muuta?
Kiitän.
kutiavia "näppylöitä"
7
2283
Vastaukset
- vieras
olla pölypunkit kyseessä.
- olla
urticariaa?
- puremia
Lintukirpun puremia ilmaantuu yleensä keväisin. Ne on pieniä punaisia kutisevia ja yleensä jaloissa lähellä toisiaan tai nauhamaisesti vierekkäin. Olisko niitä??
Ovat vaarattomia ja paranevat itsestään. Mieto hydrokortisonivoide voi auttaa.- plim
Juu. niitä oli yhdessä vaiheessa ketjuna (n.5kpl peräkkäin) jalassa. Mistähän niitä olen voinut saada?
Kiitoksia vastauksistanne. - Angel~
plim kirjoitti:
Juu. niitä oli yhdessä vaiheessa ketjuna (n.5kpl peräkkäin) jalassa. Mistähän niitä olen voinut saada?
Kiitoksia vastauksistanne.Keväällä ja syksyllä, kun linnut tekevät ja jättävät pesiään, niin lintukirput puree lähes jokaista ihmistä, mutta vain osa on niille allergisia.. saattaapi muuten purra vielä talvellakin, jos on leuto.. Puremiin saa ihotautilääkäriltä hyvää rasvaa, ettei kutia.. ilkeennäkösiäkin ne saattaa olla, kun oikein raapii.. =(
- "diagnoosi" hukassa
Voiko olla lintukirppu, jos puremia on kädessä ryppäinä yhteensä noin 50?
- Jaris
Mulla taas on juuri ilmestynyt samanlaisia näppylöitä selkään ja käsivarsiin. Kutiaa vietävästi. Allerginen en tiettävästi ole millekkään. Omistan kyllä kissan. Voisikohan siitä tarttua jotain? Koskaan aiemmin ei näppylöitä ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249