Mikä mahtaa olla nokkaremmin vaihtoväli vm 2000 1.6 meganessa? Olen ostamassa sellaista, eikä oo varmuutta, milloin vaihdettu viimeksi.
Jakopään hihnan vaihto?
21
12700
Vastaukset
- rrrrrrrrrr
Ranskalaisissa hihna on kiinteässä kotelossa. Kun hihna katkee, ostetaan uusi auto.
- Reepo
4 vuotta tai 80.000km
- megane
on 90 000km tai 4 vuotta
- Mra
Turhaa vatvoa noista kilometreistä, kun kysyjän Meganen (00) vaihtoväli meni umpeen jo viime vuonna. Se ettei hihnan vaihdosta löydy merkintää, viittaa siihen ettei löydy myöskään asiallisesti täytettyä huoltovihkoa? Jos ei löydy, niin jättäisin ostamatta. Ainakin vähin mitä vaatisin , olisi hihnan vesipumpun (=laakeri) vaihto myyjän kustannuksella ellei merkintää tai työmääräystä löydy.
Jakopään hihna kuluu ennenkaikkea pakkastarttien aikana, oli sillä ajettu mitä hyvänsä. Siksi aikaraja 4 vuotta on syytä ottaa vakavasti. - fu2
90000 tai 4 v. tuli vasta keväällä 2001.
- ziy
Rohkenin kuitenkin ostaa ko farmarin, koska auto vaikutti kaikin puolin hyvin pidetyltä yksilöltä. Autotohtorikaan ei löytänyt huomautettavaa. Päinvastoin kehui pohjan hyvää massausta..
Vuosimalli oli siis 2000 ja ajokilometrit n 85 000. Ostin auton veholta, jossa ei osattu remminvaihtoväliä sanoa. Arvelivat että 120 000 km, joka tuntuu minusta kovin pitkältä??? Huoltokirja löytyi, mutta siinä ei ole mainintaa asiasta.
Miten muuten käy rellun koneelle, jos remmi katkeaa? Lyökö venttiilit solmuun?- 1.6sport
Huonostihan siinä käy, jos jakohihna katkeaa. Hyvin todennäköisesti voi tulla mm.venttiilien vaihto eteen. Oleellista tietenkin on vauhdin suuruus.
- Meg II Break
Edellinen omistaja on päättänyt vaihtaa näköjään autoa, kun on kuullut, että hihnan vaihto maksaa n. 500 - 700 euroa.
Se hihnanvaihto on oikeesti työläs ja siten kallis. (Kokemusta on.)
Nyt kun se vaihto on sulla kohta edessä (vaihtoväli se 90 000), niin vaihdata nyt ihmeessä samalla se vesipumppu, joka kuitenkin hiukan vuotaa. Menee näet samalla moottorin keulan purkamisella. Tulee muuten turhan kallis vesipumppu vaihtaa kohta taas erikseen. Työtä nimittäin menee monta tuntia. - Vsku
1.6sport kirjoitti:
Huonostihan siinä käy, jos jakohihna katkeaa. Hyvin todennäköisesti voi tulla mm.venttiilien vaihto eteen. Oleellista tietenkin on vauhdin suuruus.
Eikö vaan siihen vaikuttaa koneen sen hetkiset kierrokkset !!!!
Saivartelua ??
Mutta vaihda/vaihdatetuta hihna ensitilassa, sekä vesipumppu.
Se on pelkkää säästöä !!!!. Vaikka tuntuu maksulta vaihtohetkellä.
Ps. Enkä itse vaihdattaisi välttämättä merkkiliikkeessä, osaa sen vaihtaa muutkin ja ehkä huomattavasti huokeammallakin.
Kuitenkin saman takuun antaen. - ziy
Meg II Break kirjoitti:
Edellinen omistaja on päättänyt vaihtaa näköjään autoa, kun on kuullut, että hihnan vaihto maksaa n. 500 - 700 euroa.
Se hihnanvaihto on oikeesti työläs ja siten kallis. (Kokemusta on.)
Nyt kun se vaihto on sulla kohta edessä (vaihtoväli se 90 000), niin vaihdata nyt ihmeessä samalla se vesipumppu, joka kuitenkin hiukan vuotaa. Menee näet samalla moottorin keulan purkamisella. Tulee muuten turhan kallis vesipumppu vaihtaa kohta taas erikseen. Työtä nimittäin menee monta tuntia...oli se, että hihna oli kuin olikin vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Asia selvisi, kun soitin huollot tehneeseen merkkiliikkeeseen. Olet oikeassa, operaatio on aika kallis, arvelivat sen maksavan n 400 euroa. Toivottavasti ovat vaihtaneet aikoinaan sen pumpunkin. Pitääpä kysyä asiaa.
- Vihreä -96
Megane Coupe -96 :eeni vaihdettiin jakohihna viime viikon perjantaina (vesipumppu myös). Tosi blondina pakko kysyä, voiko hihna uutuuttaan vikistä toista viikkoa (varmaan voi...)? Vielä oudompaa on, että eilen katosi tehot moottorista, kiihtyy esim. kolmosella 40:stä 60:iin n. 15 sekuntia, eikä kulje yli satasta enää ollenkaan. Voiko se johtua siitä, että jakohihna on asennettu liian löysälle? Selittäisi mun mielestä sitä vikinääkin. Uskaltaako sillä ajaa ollenkaan?
- audi100
Vetojen katoaminen viittaa siihen, että ajoitus on karvan verran pielessä johtuen ehkä väärästä hihnan kireydestä. Tee ihmeessä reklamaatio moisesta työstä.
En tiedä renusta, mutta audissani kuvatun kaltaisen vikinän aiheutti jakohihnan "pylpyrä," eli kiristinpyörä. Arvelisin, että hihna on nyt paremminkin liian kireällä, kuin löysällä... - Vsku
Hihnalle ei ole mitään sisään ajoa, eikä hihnan pitäisi pitää minkäänlaista ääntäkään.
Voisihan vikinä tulla laturinhihnasta tai ainankin niin epäilen.
Mutta jos auto ei esim. kiihdy normaalisti voisi olettaa jakopäänmerkkien olevan pielessä.
Joten otappa välittömästi yhteys hihnan vaihtaneeseen liikkeeseen. - kj68
Vsku kirjoitti:
Hihnalle ei ole mitään sisään ajoa, eikä hihnan pitäisi pitää minkäänlaista ääntäkään.
Voisihan vikinä tulla laturinhihnasta tai ainankin niin epäilen.
Mutta jos auto ei esim. kiihdy normaalisti voisi olettaa jakopäänmerkkien olevan pielessä.
Joten otappa välittömästi yhteys hihnan vaihtaneeseen liikkeeseen.Vikinälle selvisi aiheuttaja, se olikin kuulemma laturin hina (joka vaihdettiin samalla)
Mutta tehojen kadottaja on korjaamon mukaan suuremmalla todennäköisyydellä hajonnut katalysaattori, ei jakopään onglemat. Kärry käy nätisti kaikilla vaihteilla, myös vapaalla. Eli ei katkonaista käyntiä, eikä nyi. Mutta ei vain käy yli 4000 kierrosta. Auto on ollut korjattavana koska aurausauto peruutti oikeaan etukulmaan 8siis jo maaliskuussa). Ei pitänyt olla lähelläkään moottoria - saati katalysaattoria. Taitaa tulla pitkä ja verinen kamppailu siitä, kuka maksaa, jos jaot on kunnossa ja hajonnut osa olikin se katalysaattori... - Vsku
kj68 kirjoitti:
Vikinälle selvisi aiheuttaja, se olikin kuulemma laturin hina (joka vaihdettiin samalla)
Mutta tehojen kadottaja on korjaamon mukaan suuremmalla todennäköisyydellä hajonnut katalysaattori, ei jakopään onglemat. Kärry käy nätisti kaikilla vaihteilla, myös vapaalla. Eli ei katkonaista käyntiä, eikä nyi. Mutta ei vain käy yli 4000 kierrosta. Auto on ollut korjattavana koska aurausauto peruutti oikeaan etukulmaan 8siis jo maaliskuussa). Ei pitänyt olla lähelläkään moottoria - saati katalysaattoria. Taitaa tulla pitkä ja verinen kamppailu siitä, kuka maksaa, jos jaot on kunnossa ja hajonnut osa olikin se katalysaattori...Eikö ole kuitenkin puolivoittoa kun tietää vian. ( Jos korjaamo on tehnyt oikean diaknoosin.)
- Rikki
kj68 kirjoitti:
Vikinälle selvisi aiheuttaja, se olikin kuulemma laturin hina (joka vaihdettiin samalla)
Mutta tehojen kadottaja on korjaamon mukaan suuremmalla todennäköisyydellä hajonnut katalysaattori, ei jakopään onglemat. Kärry käy nätisti kaikilla vaihteilla, myös vapaalla. Eli ei katkonaista käyntiä, eikä nyi. Mutta ei vain käy yli 4000 kierrosta. Auto on ollut korjattavana koska aurausauto peruutti oikeaan etukulmaan 8siis jo maaliskuussa). Ei pitänyt olla lähelläkään moottoria - saati katalysaattoria. Taitaa tulla pitkä ja verinen kamppailu siitä, kuka maksaa, jos jaot on kunnossa ja hajonnut osa olikin se katalysaattori...Vanhemman Meganen kaalysaattorin rikkoutuminen on yleinen vika. Katin sisäosat vaan irtoavat ja alkavat ajanoloon "helistä". Jos irronneet sisuskalut tukkivat katalysaattoria osittainkin seurauksena on juuri kuvatun kaltainen tehon menetys.
Omalla kohdalla korjaamon mukaan olin ajanut "tuurilla" kaksi vuotta rämisevällä katalysaattorilla ilman häiriöitä.
Tosin olen kuullut myös että katin sisäosat saattavat pikkuhiljaa kadota kokonaan taivaan tuuliin ilman käyntihäiriöitä. Vika paljastuukin sitten pakokaasumittauksissa. - Vihreä -96 Coupe
Rikki kirjoitti:
Vanhemman Meganen kaalysaattorin rikkoutuminen on yleinen vika. Katin sisäosat vaan irtoavat ja alkavat ajanoloon "helistä". Jos irronneet sisuskalut tukkivat katalysaattoria osittainkin seurauksena on juuri kuvatun kaltainen tehon menetys.
Omalla kohdalla korjaamon mukaan olin ajanut "tuurilla" kaksi vuotta rämisevällä katalysaattorilla ilman häiriöitä.
Tosin olen kuullut myös että katin sisäosat saattavat pikkuhiljaa kadota kokonaan taivaan tuuliin ilman käyntihäiriöitä. Vika paljastuukin sitten pakokaasumittauksissa.Joo,
oikeassa olit, juuri näin pääsi käymään. Katalysaattori oli mennyt ihan paloiksi. Ja koko pakoputkisto piti vaihtaa myös, kun katin osia ei saatu kilkuteltua irti.
Yksi neropatti jo kertoi että maksoin ihan liikaa (joku toinen olisi kuulemma maalannutkin auton samaan hintaan...), kun koko lysti maksoi 675 eur; siis katalysaattori (lambda-anturi taisi säilyä ehjännä) ja uusi pakoputkisto töineen kaikkineen. Omasta mielestäni kohtuuninta, joku muistaakseni kertoi pulittaneensa jopa tonnin. - Megane 2,0 -98
Vihreä -96 Coupe kirjoitti:
Joo,
oikeassa olit, juuri näin pääsi käymään. Katalysaattori oli mennyt ihan paloiksi. Ja koko pakoputkisto piti vaihtaa myös, kun katin osia ei saatu kilkuteltua irti.
Yksi neropatti jo kertoi että maksoin ihan liikaa (joku toinen olisi kuulemma maalannutkin auton samaan hintaan...), kun koko lysti maksoi 675 eur; siis katalysaattori (lambda-anturi taisi säilyä ehjännä) ja uusi pakoputkisto töineen kaikkineen. Omasta mielestäni kohtuuninta, joku muistaakseni kertoi pulittaneensa jopa tonnin.Sairaan kallis sanon minä. Minulla meni katti puolavian vuoksi kylläkin 1v puolan rikkoutumisen jälkeen ja kopa 1 katsastuskin mennyt ok.
Kolariautosta (60tkm ajettu) katti rahteineen 165e. Koko putkisto katista taaksepäin tarvikeliikeestä 2v takuulla 120e. Vaihtotyön tein itse. Käytin mittauksessa kaikki ok hinta 10e Hintaa tuli siis: 295e, eli noin 45% sinun merkkiliikeen kustannuksista. - Vihreä -96 Coupe
Megane 2,0 -98 kirjoitti:
Sairaan kallis sanon minä. Minulla meni katti puolavian vuoksi kylläkin 1v puolan rikkoutumisen jälkeen ja kopa 1 katsastuskin mennyt ok.
Kolariautosta (60tkm ajettu) katti rahteineen 165e. Koko putkisto katista taaksepäin tarvikeliikeestä 2v takuulla 120e. Vaihtotyön tein itse. Käytin mittauksessa kaikki ok hinta 10e Hintaa tuli siis: 295e, eli noin 45% sinun merkkiliikeen kustannuksista.Joo, käytettyjä osia kyttäämällä olisin varmasti päässyt halvemmalla, mutta kun ei ollut niin ei ollut. Eikä ollut aikaa odottaa. Ja täytyyhän omalle työllekin hinta laskea - jos yhtään arvostat sitä mitä osaat, sunkin hommalle voita laskea lisää hintaa 30-35 eur x aika eli satanen ainakin?
Nainen kun olen enkä autoista mitään tiedä, niin maksan ammattimiehelle mielelläni.
Eikä se ollut mikään merkkiliike - Biliassa olis varmaan ollut sen tonnin.
- Rellut on huonoja
Kyllä te ootte seppiä! Ostakaa autot!
- rg5rtgrgt
kokonaan uusi jakopää nii sillä se selviää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738