Tullin sivuilta lainattua:
EU:n tulli- ja veroalueelta tilattuja alkoholijuomia ei tarvitse tulliselvittää. Jos tilaat alkoholijuomia EU-maasta ja myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen Suomeen, kyse on niin sanotusta etämyynnistä, ja sinun ei tarvitse maksaa tuotteista veroja. Mutta jos järjestät tuotteiden kuljetuksen itse, kyseessä on niin sanottu etäosto, ja juomista pitää maksaa valmisteverot eli alkoholiveroa ja juomapakkausveroa.
Lyhyt kysymys, onko tiedossa, että kuluttajan ulkomailta tilattu ja toimitettu alkoholi olisi joutunut verotettavaksi?
Onko ketään verotettu nettialkoholista?
2
945
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään melkeen kaikki lasketaan etämyynniks, jopa jos kauppa esim vaan ohjaistaa sut kuljetusliikkeen sivuille. Eli vaikka veroilmotus tulis, voi siit puhuu ittensä pois melkeen joka tapauksessa. En oo ite kuullu et kukaan olis joutunu verotettavaks, mut en myöskään oo hirveesti ostellu ulkomailta (vielä).
- Anonyymi
Sen oon kuullut että jonkin olutlava (99) oli viipynyt ja viimein tullut perille. Tulli oli ratsannut ym tuon lavan, mutta mitään laskua ym sieltä ei koskaan tullut. Ei myöskään verottajalta.Ei kai tuolta kukaan tilaisi, jos pitäisi vielä verot maksella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259