Sähköalan opinnot loppuvaiheessa AMK. Mietityttää Suomen palkkataso, verotus, edut ja tulevaisuus. Vaikuttaa ettei täällä oikein ole mitään valoa tunnelin päässä. Minulla olisi mahdollisuus työpaikkaan Kanadassa. Matalampi verotus, sosiaaliedut korkeammat kuin Suomessa. Meillä pian lapsi. Kanadasta tarjottu aloitus palkaksi n. 80,000 CAD, päivän kurssilla 56,000 euroa / vuosi. Suuri työnantaja ja heillä vuosiansio ka n. 98,000 euroa. Ontariossa kaikki tuloon liittyvät verot n. 25%. Minun palkkani verotus n. 4600 euroa / kk - kaikki tuloverot n. 1250 euroa = 3350 euro netto / kk. Tämän päälle maksetaan vuosittainen bonus. Harkitsen vakavasti muuttoa. Suomesta minulle tarjottiin sähköalan suuresta pörssiyhtiöstä palkaksi n. 3100 euroa / kk - verot n. 750 euroa = 2350 euroa / netto kk. Lapsilisä Kanadan Ontariossa lapsilisä kaikista lapsista 378 euroa / kk netto. Vasta kun vanhemmat tienaavat yli 150,000 Kanadan dollaria / vuosi, niin vaikuttaa lapsilisään. https://www.canada.ca/en/employment-social-development/campaigns/canada-child-benefit.html#story1. Muut perhe-edut mittavat. Valtion takaamat asuntolaina yms. Lähinnä mietityttää perheen ja suvun jättäminen kauaksi. Onko täällä muita muuttoa suunnittelevia? Suomi on hyvä maa, mutta palkkakehitys ja tulevaisuuden näkymissä lähinnä lisää veroja, heikentyvät edut suhteessa veroihin, ainainen autoverotuksen ongelma. Kanadasta uusi perus Toyota Camry 2,5 Hybrid LE 21,000 euroa. Toyota Camry Hybrid Le maksaa Suomessa n. 40,000 euroa, alkaen hinta. Haluaisin perheelle paremman elämän ja muutakin näkymää kuin ainaista raatamista. Viimeisten 10 vuoden aikana Suomessa kehitys takunnut ja oikein mikään ei tunnu menevän oikeaan suuntaan. Paljon on hyviä asioita, jotka kaikki tietävät.
Kanadassa korkeat palkat
Anonyymi
1
884
Vastaukset
- Anonyymi
Haaveilen Kanadasta lasteni kanssa juurikin työn takia. Lähtiköhän kirjoittaja sinne ja miltä elämä näyttää jos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717