Tuli siis ostettua MF590/-77 takatuuppari. Tarkoitus on muun muassa kyntää pikkupeltoa sillä. Etupyöriksi on joskus vaihdettu perävaunun 14.0/65-16 ja totesin jo, että ne pellolla hieman puskevat suoraan. Edellinen omistaja kertoi kuitenkin kyntäneensä 3-siipisellä ja että se onnistuu. Mutta. Etupainoja pitäisi värkätä. Onko ehdotuksia miten tuon tekee halvemmalla kuin 330 euroa, jolla saisi virallisen MF:n painolaatikon 150 kg painoilla?
Etupainoja MF:ään
12
4487
Vastaukset
- Multiper.
Ostin romuttamosta laivalevyä 60 mm paksua.
Poltatin ammattilaisella oikean muotoisista kopioiden palikat, jotka istuvat etukehtoon.
Etukehdon sivusyrjään tarvi tehdä pienet kolot, että palikat saa pujotettua sivulta etukehtoon. Näin sain 300 kg etupainoja alle torihinnan.- hurr1
Puuttuu minulta se etukehtokin. Täytyy mennä jonnekin missä näkee sen mallin.
- esko
Olisiko betonista painoksi hinta ei varmaan huimaa päätä.
- hurr1
Njoo, mutta raudan ominaispaino on n. 8 ja betonin n. 2,5 eli betonipaino on kolme kertaa isompi. Voisihan siihen betoniin valaa rautapaloja. Tai lyijyä, mitä minulla on, monta litraa.
- Betonit
Tuli tehtyä muutama vuosi sitten betonista 4 kpl n. 40 kg painoja. Onhan sillä jotain merkitystä, mutta edelleen keula kevenee kylvökoneen kanssa. Täksi kevääksi laitan laatikon keulalle jossa on 4 kpl ketjuja siis näitä renkaisiin talveksi laitettavia. Tulee niillekin jotain käyttöä. Ja painoa n. 300kg.
- Mafe
Jos koneessasi on etukuormaaja!!
- hurr1
Tosiaan, jos etukuormaaja tuntuu heiluvan liikaa, niin voihan sen jotenkin kiinnittää edessä, jossa etupainot eivät vispaa eikä hydraulisylnterit rasitu pellolla.
tuolla aiemmin sellaisesta mainitsit,kauha täyteen tavaraa, jos painoa tarvii lisää ja viitsii sen kanssa muuten ajaa.Itse vaihtaisin ne eturenkaat oikeanlaisiin vähenis se puskeminenkin jonkinverran.Ja ei siinä kyntämisessä juuri sivupitoa tarvitakkaan.
- hurr1
Niinkuin myös Mafe kirjoitti, niin jos viitsii pitää kuormaajaa siinä, niin toki saa etupainon samalla. Menee kokeilemiseksi. Onneksi se on Pika-James, joten saa kuulemma helposti sinne ja pois. Kävin jo romuttamossa etsimässä oikeanlaisia eturenkaita vanteineen, mutta oli vain uusia kalliita...
- jhm1
hurr1 kirjoitti:
Niinkuin myös Mafe kirjoitti, niin jos viitsii pitää kuormaajaa siinä, niin toki saa etupainon samalla. Menee kokeilemiseksi. Onneksi se on Pika-James, joten saa kuulemma helposti sinne ja pois. Kävin jo romuttamossa etsimässä oikeanlaisia eturenkaita vanteineen, mutta oli vain uusia kalliita...
taitaa olla turhia ,ennen kyntelin mf 165 :lla 3*16
tuuman auroilla eikä mitään tuskaa.Jos sulla on etukuormaaja niin painot on kyllä rahan haaskoota,vaihda ennenmin etupyörät vakioiksi. - hurr1
jhm1 kirjoitti:
taitaa olla turhia ,ennen kyntelin mf 165 :lla 3*16
tuuman auroilla eikä mitään tuskaa.Jos sulla on etukuormaaja niin painot on kyllä rahan haaskoota,vaihda ennenmin etupyörät vakioiksi.Niin, aikanaan se nähdään. Muistan vain että JD2120 tapasi nostaa nokaansa taivaisiin ajoittain tuolla samalla auralla.
Mutta pitää katsoa noita etupyöriä jostain.
- Mafe
Meillä oli 265:ssä sama kuormain aina kiinni ja voin sanoa että nokka pysyy massa ilman kauhaakin vaikka millä työ koneella mitä tuo jaksaa nostaa. Varmaan pysyy ilman Ek:takin noilla auroilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266