Yliopisto etänä?

Anonyymi

Olen aikuinen ihminen, jolla perhe paikkakunnalla, jossa ei ole yliopistoa. Pystynkö hakemaan yliopistoon opiskelijaksi (ei avoimeen), käydä etänä mahdollisimman monta kurssia ja käydä suorittamassa vain tentit paikan päällä? Ymmärrän, että tietyt kurssit varmasti pitäisi käydä lähiopetuksessa, mutta onkohan tällaisia kursseja kuinka paljon. Nauhoitetaanko yliopistoissa tunteja , jota voi katsoa jälkikäteen tai vaikka livenä? Kuitenkin elämme 2020-luvulla, jolloin etämahdollisuudet ovat koko ajan paremmat. Lähimpään yliopistoon olisi lähes 200 km matkaa.
Pohdin siis terveystieteitä ja kansanterveystiedettä, ne kiinnostaisivat.

4

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös nykyään kaikki opiskelu ole etänä. Pelottaa, millaisia maistereita meillä on muutaman vuoden kuluttua! Ja miten kaikki asiat hoidetaan terveydenhuollossa etänä. Siinä voi jäädä itse asiat sivuun ja vaille huomiota, kun keskitytään tekniikkaan.

• Anonyymi

Onneksi kaikkea tietyillä aloilla saa käydä etänä ja tietysti oppii paljon harjoittelujaksoilla. Itse olen terveydenalan ammattilainen ammatiltani. - Aloittaja

• Anonyymi

Kyllähän sinä varmasti yliopistoon hakemaan pystyt! Sisäänpääsystä ei ole takeita.

Jos saat opiskelupaikan, mitä sinä hyödyt ja saat yliopistosta opiskelemalla mahdollisimman paljon etänä?
      Nyt kun pakon edessä lähes kaikki opetus on etänä, moni valittaa, että opetuksen taso on laskenut huimasti. Tekniikkakin jumittaa. Oppiminen kärsii valtavasti ja yhteyttä kehenkään on vaikea saada. Ei tunne ketään, ei näe ketään, ei keskusteluja, yhteisestä vapaa-ajasta puhumattakaan. Sitä on aika yksin opintojensa kanssa. Mielenkiinto opiskeluun lopahtaa nopeasti.

• Anonyymi

Olen opiskellut toisen tutkinnon juuri, sain tutkinnon päätökseen korona-aikana. Tein n. 70 % koulusta etänä, koska opin paremmin, kun luen ja tutkin rauhassa itsekseni. Opettajilta tulikin kommenttia, ettei olisi tarvinnut tehdä noin laajasti tehtäviä, mitä olin tehnyt - mutta itsenäisesti opiskelu on mun juttu, koska koulussa ollut vaikea keskittyä. Kaikki arvosanat olikin kiitettävää lukuunottamatta englannin kursseja, jotka kävin koululla paikan päällä, koska siinä olen surkea.
        Rakastan kuitenkin tehdä tehtäviä ja oppia uutta. :)

Olen hoitoalalla ollut reilu 10 vuotta, joten sairaudet sinänsä ovat tuttuja, jos pääsisin esim. kansanterveyttä lukemaan.

Totta tuo, että keskustelut jäävät puuttumaan - se on harmi, muusta en koe jääväni harmittelemaan.

Pointti kuitenkin oli, että pystyykö yliopistossa opiskella etänä vaikka 80% tutkinnosta, jos kyseessä ei ole esim. laboratorioon liittyvä, jossa tehdään käytännön harjoituksia paljon? Onko se mahdollista?

- Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1537
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1410
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      85
      1344
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      885
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      856
    Aihe