Hei
Sain tänään tietokoneelle viestin, missä Nordea ilmoitti että minun Nordea electron korttiani on saatettu käyttää väärin ja että lähettävät minulle korvaavan kortin. Enempää en viestistä lukenut, kun en halunut klikata sitä auki. Omituista, että se on tullut työtietokoneelleni ja minä en ole Nordean asiakas edes, en ole koskaan ollutkaan.
Onko muille tullut tämäntyyppisiä viestejä? Huijaushan tuo varmasti on, mutta nyt innolla odotan, että saanko minä kortin postissa :D
Nordealta viesti
9
951
Vastaukset
Olisi ehkä kannattanut lukea viesti. Periaatteessa on mahdollista että joku toinen on hankkinut tuon kortin sinun henkilötiedoilla.
- Anonyymi
Uskaltaako sen klikata auki kokonaan ? Voisin sen huomenna lukea kun töihin menen. Soitin kyllä asiasta Nordealle ja kysyin että onko mahdollista että minun nimiini on joku ottanut kortin, mutta kuittasivat sen vain huijausviestinä.
Anonyymi kirjoitti:
Uskaltaako sen klikata auki kokonaan ? Voisin sen huomenna lukea kun töihin menen. Soitin kyllä asiasta Nordealle ja kysyin että onko mahdollista että minun nimiini on joku ottanut kortin, mutta kuittasivat sen vain huijausviestinä.
ok, jos Nordea noin sanoi niin sitten varmaan on huijaus.
Jos on kunnollinen sähköpostiohjelma niin kyllä viestit uskaltaa katsoa kunhan ei mitään liitteitä ala avaamaan tai linkkejä klikkaamaan. (Mutta jos on surkea sähköpostiohjelma niin pelkkä viestin avaaminen voi olla vaarallista.)
- Anonyymi
Mutta eikö tuollaiset tule yleensä sitten ihan sinne Nordean verkkopankkiin viesteinä,jos on ollut jotakin häikkää kortissa ym? Ei kai Nordea nyt sentään lähetä työsähköpostiin viestiä asiasta ja sellaiselle henkilölle, jolla ei ole asiakkuutta.
- Anonyymi
ilmiselvä huijaus, teit ihan oikein, kun et klikannut sitä auki ja ehkä estit jonkin kamalan pöpön saastuttamasta tietokonetta. Jos kyseessä oli työtietokone, sinun kannattaisi ilmoittaa siitä myös tytönantajallesi.
- Anonyymi
työnantajallesi...
- Anonyymi
Aika usein näkee itse linkistä, että viittaako se oikeaan paikkaan.
Jos linkki on esim. tämän näköinen: https://netbank.nordea.fi/#!/ tai tämän näköinen https://www.nordea.fi/ niin näyttää viittaavan oikeaan paikkaan.
Jost taas linkissä on jotakin ylimääräisiä sanoja joita epäilee ettei siinä kuuluisi olla tai vaikuttaa epäilyttävältä (esim. https://aax.nordea.fi.net/), niin sitten ei kannata klikata linkkiä auki. - Anonyymi
Minullakin oli kortissa sama vika. Täytin se lomakkeen. Ei kuitenkaan ole uutta korttia vuielä tullut.
- Anonyymi
Vaikuttaa olevan pahimman luokan huijausviesti joten varovaisuus on tärkeää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738