Miten luokittelet maastovarman hevosen?

Anonyymi

Haluan kysyä miten luokittelette maastovarman hevosen, onko sillä tiettyjä piirteitä vai käyttäytyykö hevonen tietyllä tavalla että se tekee hevosesta maastovarman? Minulla on hevonen jonka luokittelen ei maastovarmaksi, sillä se sählää enemmän yksin, säikkyy ”turhia” asioita, testailee ratsastajaa mitä ei tee nykyään yleensä ollenkaan. Hevosesta ei tiedä ryöstääkö se käynnistä tai ravista, saattaa yhtäkkiä pelätä ohimeneviä autoja tai vaikka kävelijää. Välillä ravatessa säikkyy ojassa olevaa kantoa tai lätäkköä/ oksaa maassa. Kotiinpäin mennessä se kaahottaa eteempäin. Useimmat hevoset tekevät sen niin, osaan kyllä huomioida syyn, mutta otan sen silti mukaan. Jos ravataan/ laukataan suoraa ja alan pienesti pidättämään ohjasavuilla hevonen lisää vauhtia, saattaa purra kuolaimeen kiinni ja kiitää eteempäin, tähän olen ottanut lisäksi ääniavut ja antanut enemmän ohjaa jotta voisi hoitaa tilanteen pehmeästi. Mutta joskus tilanne vaatii kovan tuntuman suuhun. Olen kuitenkin alkanut miettiä että ennakoiko hevonen pidättämiset ja pakenee niitä, vai suorastaan nauttiiko se vain huumasta ja tuulen suhinasta korvissa? Itse luokittelen tämän hevosen ei maastovarmaksi.
Paljon kysymyksiä ja ajatuksia, toivottavasti jaksat lukea, antaa omia näkemyksiäsi ja vaikka kertoa oman mielipiteesi ja vastauksesi kysymyksiini:)

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        69
        2673
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        63
        2614
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1772
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1607
      5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1530
      6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        9
        1460
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1372
      8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1223
      9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        8
        1187
      10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        25
        1106
      Aihe