Vessalaatikon siivous

Anonyymi

Auttakaa tyhmää. Ajattelin yrittää opettaa kania sisäsiistiksi. Voiko vessalaatikon pohjalla olla esim. puupellettiä? Miten tai siis millä papanat kerätään sieltä pois? Toki on olemassa kissan hiekkalapioita, mutta niistähän tulee monista papanat läpi. Jos jostain löytyy sopivan tiheä hiekkalapio niin sittenhän siinä on se ongelma että pelletit "tarttuu" myös lapioon mukaan?

Myönnän olevani vähän turhankin tarkka siisteydestä, ja en kestäisi katsella vessalaatikossa olevia papanoita yhtään :D jestas miten tyhmä olo nyt on. Kertokaa mikä neuvoksi tai miten te siivoatte laatikot?

2

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moi!

Mulla on pohjalla zooplussan kuusipuuhaketta (chipsi classic), joka ei pölyä, imee hyvin ja peittää hajut. Laitan siihen päälle heinää, jota lisään vähän silloin tällöin. Kani tykkää syödä sitä samalla kun papanoi ja kun sitä lisää pari kertaa päivässä, päällimmäinen heinä pysyy puhtaana. Vaihdan koko laatikon joka toinen päivä. Ihan kokonaan on minusta turha edes yrittää pitää laatikkoa koko ajan papanoista puhtaana. Kani kakkii ihan jatkuvasti ja papanat ovat niin pieniä ja kuivia, etteivät ne ole varsinaista sotkua. Tärkeämpää on, ettei pissa haise. Sisäsiistiksi opettamisessakin kannattaa tavoitella sitä, että kani pissaisi aina laatikkoon ja papanoista suurin osa osuisi ainakin laatikon lähelle. Minun kanini on tosi sisäsiisti, papanoita tulee vessaan, hiukan sen viereen ja muutama yksittäinen viikossa jonnekin muualle. Poimin aina virheosumat ja laitan laatikkoon. Vessalaatikossa on hyväkin olla vähän papanaa, jotta kani tunnistaa sen vessaksi.

• Anonyymi

Suosittelen laittamaan wc-laatikkoon alle esim. sanomalehteä ja päälle puupellettiä sekä vähän purua. Vessalaatikon viereen/vessalaatikkoon kannattaa laittaa heinää, koska kani ulostaa heinää syödessään. Jos laitat heinän vessalaatikkoon, kannattaa se pistää yhdelle kasalle laatikon reunaan, niin että kani ei virtsaa siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe