Suunta on ollut jo pitkään selvä. Nyt kaikki sähköautoon.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007889388.html
Sähköautokanta vauhdissa - Latauspisteitä syntyy
98
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka satsaa menneisyyden tekniikkaan ja Kongon lapsien tekemään kaivostoimintaan?
- Anonyymi
Ei todellakaan kukaan enää kehitä polttomoottoreita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan kukaan enää kehitä polttomoottoreita.
Siitähän päättää kysyntä ja tarjonta, ja äänestäjät.
- Anonyymi
Tutkimuksen mukaan kukaan ei palaa takaisin polttomoottoriin ostettuaan ensimmäisen sähköauton. Valitettavasti kaikki eivät ole vielä ostaneet ensimmäistään.
- Anonyymi
Tuo muistuttaa vähän sitä pariskuntaa, jolle tuli jo ennen vihkimistä kova riita siitä, miten omaisuus jaetaan mahdollisen avieron sattuessa............hmm..
- Anonyymi
Suuri osa saksalaisista sanoo nein sähköautoille, tutkimuksen mukaan.
- Anonyymi
Talvella mieli muuttuu
- Anonyymi
Sähköautoilu on mukavaa, sillä auto on joka aamu täyteen ladattu ja valmiina lähtöön. Matkan varrella latauspisteet mahdollistavat ajamisen minne tahansa. Kun auto on latauksessa, voi sillä välin käydä esimerkiksi ostoksilla tai syömässä. Shoppailun ei kuitenkaan tarvitse kestää useita tunteja, vaan hyvin monesta sähköautosta löytyvän pikalatauksen ansiosta akku on ladattu 80 prosenttiin 15-45 minuutissa. Latauspisteitä löytyy Suomesta runsaasti ja lisää rakennetaa mm. S- ryhmä kuten yllä artikkeli kertoo.
- Anonyymi
Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.> Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.
Viisi minuuttia riittää vedyn tankkaukseen.
Nyt rahastetaan väliaikaiseen sähköautoinfraan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.
Viisi minuuttia riittää vedyn tankkaukseen.
Nyt rahastetaan väliaikaiseen sähköautoinfraan.Vetyautoja ei koskaan tule. Lisäksi vedyn tuottaminen vaatii enemmän sähköä kuin sähköautot kuluttavat.
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautoja ei koskaan tule. Lisäksi vedyn tuottaminen vaatii enemmän sähköä kuin sähköautot kuluttavat.
Höpöhöpö, vetyä saa tuotettua ilman sähköäkin ja tälläkin hetkellä teollisuuden päästöissä on vetyä, jota ei oteta vielä edes talteen.
Vety on tulevaisuutta, patteriautot vain typerä välivaihe, eikä sieltä maankamarasta niitä akkujen mineraaleja loputtomiin löydy.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.Ajat 80 km ja lataat 45 min, jos pääset heti lataamaan. Ei tule mitään.
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Höpöhöpö, vetyä saa tuotettua ilman sähköäkin ja tälläkin hetkellä teollisuuden päästöissä on vetyä, jota ei oteta vielä edes talteen.
Vety on tulevaisuutta, patteriautot vain typerä välivaihe, eikä sieltä maankamarasta niitä akkujen mineraaleja loputtomiin löydy.Huoh... Kyllä, vetyä saa tuotettua polttamalla maakaasusta, kuten valtaosa vedystä nyt tuotetaan. Mutta pääasiallinen tapa on tuottaa vetyä elektrolyysillä vedestä ja siinä kuluu enemmän sähköä kuin sähköauto kuluttaa.
Ja päästöistä vedyn ottaminen talteen EI ole helppoa ja siihenkin vaaditaan energiaa. Ei sitä vain napata ilmasta. Aivan kuten puhtaan hapenkaan tuottaminen ei ole yksinkertaista, vaikka sitä ilmassa onkin. Anonyymi kirjoitti:
Huoh... Kyllä, vetyä saa tuotettua polttamalla maakaasusta, kuten valtaosa vedystä nyt tuotetaan. Mutta pääasiallinen tapa on tuottaa vetyä elektrolyysillä vedestä ja siinä kuluu enemmän sähköä kuin sähköauto kuluttaa.
Ja päästöistä vedyn ottaminen talteen EI ole helppoa ja siihenkin vaaditaan energiaa. Ei sitä vain napata ilmasta. Aivan kuten puhtaan hapenkaan tuottaminen ei ole yksinkertaista, vaikka sitä ilmassa onkin.Kylläkyllä, nythän on ilmeisesti jotain tahnaa kehitelty, joka reagoi veden kanssa tuottaen vetyä ja tehdaskin vissiin rakenteilla. Tuo systeemi voisi toimiakin, mutta miten se vesi tankissa ja putkistoissa talvipakkasilla?
Sotien aikaan kerrottiin saksalaisilla olleen jokin menetelmä moottoripyörissään, tankkiin vettä ja jotain tabletteja sekaan ja jonkin ajan kuluttua moottori polkaistiin käyntiin ja matka jatkui. Tuota on saanut lukea ja kuulla useammasta lähteestä.- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Kylläkyllä, nythän on ilmeisesti jotain tahnaa kehitelty, joka reagoi veden kanssa tuottaen vetyä ja tehdaskin vissiin rakenteilla. Tuo systeemi voisi toimiakin, mutta miten se vesi tankissa ja putkistoissa talvipakkasilla?
Sotien aikaan kerrottiin saksalaisilla olleen jokin menetelmä moottoripyörissään, tankkiin vettä ja jotain tabletteja sekaan ja jonkin ajan kuluttua moottori polkaistiin käyntiin ja matka jatkui. Tuota on saanut lukea ja kuulla useammasta lähteestä.Koetehdas on rakenteilla kokeelliseen polttoaineeseen, jonka toimivuutta ei oikeissa autoissa tiedetä. Ja tehtaan tuotanto on 4 tonnia vuodessa. 10 autoa kuluttaa tuon verran vuodessa. Eli tuo tehdas on vain testiautoja varten, yksikään liikenteessä oleva auto ei sieltä polttoainetta saa.
Joten aika kaukana ollaan parhaassakin tapauksessa ja toimivuudestakaan ei mitään varmaa tiedetä.
Laboratiossa voidaan kehitellä kaikenlaista, joka ei käytännön testeissä toimi. Anonyymi kirjoitti:
Koetehdas on rakenteilla kokeelliseen polttoaineeseen, jonka toimivuutta ei oikeissa autoissa tiedetä. Ja tehtaan tuotanto on 4 tonnia vuodessa. 10 autoa kuluttaa tuon verran vuodessa. Eli tuo tehdas on vain testiautoja varten, yksikään liikenteessä oleva auto ei sieltä polttoainetta saa.
Joten aika kaukana ollaan parhaassakin tapauksessa ja toimivuudestakaan ei mitään varmaa tiedetä.
Laboratiossa voidaan kehitellä kaikenlaista, joka ei käytännön testeissä toimi.No sehän on jo aika pitkällä, koska koetehdasta jo rakennetaan, eli vetyä kehittyy sitä tahnaa ja vettä yhdistämällä. Vetyähän kehittyy muuten niinkin, jos veteen sekoitetaan sitruunahappoa ja upotetaan seokseen ruosteisia rautapaloja.
Tuo koetehdas on hyvä alku tuleville keksinnöille ja odotellessa uusia menetelmiä voitaisiin ajaa perinteisimmillä vetyautoilla, joita jo on, mutta Suomessa ei vielä tankkausasemia. Keski-Euroopassa on jo vetykäyttöisiä rekkojakin polttokennotekniikalla.- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
No sehän on jo aika pitkällä, koska koetehdasta jo rakennetaan, eli vetyä kehittyy sitä tahnaa ja vettä yhdistämällä. Vetyähän kehittyy muuten niinkin, jos veteen sekoitetaan sitruunahappoa ja upotetaan seokseen ruosteisia rautapaloja.
Tuo koetehdas on hyvä alku tuleville keksinnöille ja odotellessa uusia menetelmiä voitaisiin ajaa perinteisimmillä vetyautoilla, joita jo on, mutta Suomessa ei vielä tankkausasemia. Keski-Euroopassa on jo vetykäyttöisiä rekkojakin polttokennotekniikalla.Hyvä tieto, "Kai-rekattu" :)
- Anonyymi
Sähköstä on pian raju ylitarjonta, kun tuuli- ja aurinkovoima tuottavat nytkin tällä tavalla. https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Tuulivoima lisääntyy vauhdilla ja sen tuottama sähkö on hyvin halpaa. Olkiluodon ydinvoimalakin valmistuu ja joutuu sopeuttamaan myymänsä sähkön hinnan tuulivoiman mukaan. - Anonyymi
Suomalaislla ei ole varaa siirtyä käytettyihin sähköautonromuihin, joiden pelkkä akun vaihto maksaa enemmän kuin kaksi kappaletta nykyistä käytettyä polttomoottoriautoaan. Kalliista sähkövioista puhumattakaan.
Pelkkää haihattelua koko sähköautoilu, ja rikkaiden "lystiä".- Anonyymi
Miksi niitä akkuja pitäisi vaihdella kun niillä on jo kymmennen vuoden takuukin? Tuollaisella takuulla kun kestävät ainakin 20 vuotta.
Minkälaisia sähkövikoja on sinun sähköautossasi ollut, vai keksitkö koko jutun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niitä akkuja pitäisi vaihdella kun niillä on jo kymmennen vuoden takuukin? Tuollaisella takuulla kun kestävät ainakin 20 vuotta.
Minkälaisia sähkövikoja on sinun sähköautossasi ollut, vai keksitkö koko jutun?Mitä älykkäämpi auto, sitä enemmän, epämääräisempiä ja kalliimpia ovat viat ja korjaaminen. Tämä on ihan fakta, jonka moni sinunkin autoileva läheisesi on varmasti kokenut.
Tuosta takuusta en tiennyt, se voi muuttaa asetelmia hieman, mutta ei paljoa. Itse veikkaan, että jos autokanta tulee oikeasti joskus uudistumaan, niin tällöin puhutaan korkeintaan hybrideistä, jotka nielevät ties mitä tulevaisuuden auton ruokaa.
- Anonyymi
Käytettyjen markkinassa löytyy jo 35 tonnista ylöspäin Tessua:
https://www.nettiauto.com/tesla/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&id_country[]=73- Anonyymi
Ylihintaisia, heikkolaatuisia romuja. Kymppitonnikin on liikaa noista. Voin ostaa Teslan, jos saa vähän ajettuna ja alle 5 vuotta vanhana ja alle kymppitonnilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylihintaisia, heikkolaatuisia romuja. Kymppitonnikin on liikaa noista. Voin ostaa Teslan, jos saa vähän ajettuna ja alle 5 vuotta vanhana ja alle kymppitonnilla.
Näkyvät kuitenkin toimivan, kun on mittarissa parisataa tuhatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyvät kuitenkin toimivan, kun on mittarissa parisataa tuhatta.
Kuten useimmat polttomoottoriautotkin vielä suuremmilla lukemilla.
- Anonyymi
Valtion pitäisi antaa takuu sähköautojen akuille niin käytetynkin uskaltaisi ostaa.
- Anonyymi
Me itse olemme valtio.
Miksi meidän itse pitäisi antaa itsellemme takuu sähköautomme akulle, vaikka jo myyjät antavat niille 10 vuoden takuun? Käytännössä akun kesto on noin 3 kertainen takuuaikaan nähden, eli noin 30 vuotta.
Eikä kahta takuuta voisi yhdelle akulle antaakaan? - Anonyymi
Oletko sinäkin niitä Yli- Viikareita, jotka haluavat veronmaksajien tekevän kaiken puolestasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me itse olemme valtio.
Miksi meidän itse pitäisi antaa itsellemme takuu sähköautomme akulle, vaikka jo myyjät antavat niille 10 vuoden takuun? Käytännössä akun kesto on noin 3 kertainen takuuaikaan nähden, eli noin 30 vuotta.
Eikä kahta takuuta voisi yhdelle akulle antaakaan?Haahahaa,sähköromujobbari,valehtelet kirkkain silmin
- Anonyymi
Muutaman kilometrin roikka matkaan niin ei tarvitse tilata hinauskalustoa korpitaipaleelle. Kyllä sieltä metän kätköistä aina joku shukotorppa löytyy.
- Anonyymi
Tämä ei sovi minulle, nuorelle miehelle. Liian voimakas ja kiihtyvä. Jatkan Corollalla.
https://www.is.fi/autot/art-2000007890444.html- Anonyymi
Hinta 80000€.
- Anonyymi
Sama höpöttäjä tuputtaa päivästä toiseen sähköautoja ja tuulienergiaa.
- Anonyymi
Suomeen on saatava ainakin 10 Talvivaraa saastumaan vesistöjä.
- Anonyymi
Ehkä 20 vuoden päästä. Juuri nyt ei ole mitään syytä hankkia sähköautoa. Ne ovat reilusti ylihinnoiteltuja surkeaan laatuunsa nähden. Itse tuskin edes harkitsen sähköauton hankintaa seuraavaan 10 vuoteen. Luultavasti seuraava autonikin on polttis. Hybridiä en koskaan hanki.
- Anonyymi
Käytettyjen autojen kauppiaat taas inisemässä tässä topiiksisa kuten tapahtuu aina kun joku mainitsee sanan "sähköauto" Suomi 24:lla.
- Anonyymi
Suomen autokanta sähköistyy vauhdilla...
Khi-hi-hii...
pari promillea toistaiseksi sähköautoja vaikka ainakin 10-15 vuotta on vouhkattu.
Satojen kilojen patteria mukanaan raahaavaa polttista ei voi laskea sähköautoksi.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007889388.html - Anonyymi
Sähköautosta on kaikille autoilijoille suuri hyöty. Toisen perässä kun ajaa ja se edellä ajava on sähköauto, niin ei tarvitse hengittää myrkyllisiä pakokaasuja. Pysykäämme terveinä.
- Anonyymi
Sähköautoille on jo enemmän huoltoasemia kuin polttomoottoriautoille. Latauspaikkoja on 1300 ja niissä "tankkaupisteitä" 4800 kpl. Ja lisää tulee tuhansittain joka vuosi.
Kaiken lisäksi joka kodissa on pistorasia.- Anonyymi
Minä en ainakaan hyväksy, että sähköautoille tehdään lataus näin helpoksi. Sellainen kehitys iskee pakoputkiautojen hintoihin alentavasti ja valtion on tultava apuun köyhtyvien autonomistajien attamiseksi heidän hädässään.
Teveisin,
Suntti Juomalainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan hyväksy, että sähköautoille tehdään lataus näin helpoksi. Sellainen kehitys iskee pakoputkiautojen hintoihin alentavasti ja valtion on tultava apuun köyhtyvien autonomistajien attamiseksi heidän hädässään.
Teveisin,
Suntti JuomalainenJos kerran polttisten hinnat laskevat niin sitten ei ainakaan kannata sähköautoa hankkia. On paljon halvempaa hankkia halpa polttis. Ja jos auto on kerran jo menettänyt lähes kaiken arvonsa, sitä kannattaa ajaa mahdollisimman, sillä rahaa ei arvon laskussa enää menetä.
- Anonyymi
Mikäs siinä jos sen akkuauton saa noin viidellä tonnilla, ei se enempää saa maksaa.
miksi muuten saksassa puretaan tuulivoimaloita?- Anonyymi
Osta mieluuummin koko auto, koska akulla ei pysty ajamaan.
- Anonyymi
Sähköautot tuhoavat Andien harvinaiset flamingot ja hörhöt juhlivat Hesarissa
https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/- Anonyymi
Suomenuutiset ovat persusanoma, joka on kepulaisen Maaseudun Tulevaisuuden sisarlehti. Molemmat puolueet kun tekevät kaikkensa maapallon tukahduttamiseksi ympäristöä tuohoamalla. Tehkää edes jompi kumpi parannus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenuutiset ovat persusanoma, joka on kepulaisen Maaseudun Tulevaisuuden sisarlehti. Molemmat puolueet kun tekevät kaikkensa maapallon tukahduttamiseksi ympäristöä tuohoamalla. Tehkää edes jompi kumpi parannus.
Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea
Aivan kuin omaa etuaan ymmärtämätön kirjoittaisi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea
Ja rajat kiinni, Irti Eu:sta ja Markka takaisin. Eikös?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja rajat kiinni, Irti Eu:sta ja Markka takaisin. Eikös?
Ainakin rajojen kiinni laittaminen olisi järkevää. Ja EU hajoaa mahdottomuuteensa kuitenkin. En usko EU:ta olevan olemassa enää 20 vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea
Näinhän se on. Tyhjää paskaa koko viherpopulismi ja kansan mitta alkaa olemaan täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuin omaa etuaan ymmärtämätön kirjoittaisi!
Oma etu on, että veroihin menee mahdollisimman vähän rahaa ja autoilu on halpaa. Ja tämä tarkoittaa myös auton hankintahintaa. Tukien kanssakin sähköauto on liian kallis.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että kaikki sähköautojen tuet pitää lopettaa.
- Anonyymi
Vihreään siirtymään lapsityövoiman avulla!
- Anonyymi
Ei mun fillarissakaan ole akkua. Hyvin kulkee ilmankin etenkin alamäissä.
- Anonyymi
Eikä hatun alla viisautta.
- Anonyymi
https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/
Yllä on viitattu Erik Hanen ohjelmaan Planeetta-e
https://www.fernsehserien.de/planet-e-2011/folgen/232-der-wahre-preis-der-elektroautos-1225489
Sähköistä liikkuvuutta pidetään pelastajana: ympäristöystävällistä, puhdasta, kestävää. Akkuihin tarvittavat raaka-aineet ovat kuitenkin niukasti saatavissa ja tulevat usein ongelma-alueilta. Erityisesti litiumin ja koboltti. Etelä-Amerikassa yhä enemmän tehtaita rakennetaan ekologisesti herkille alueille. Ne aiheuttavat vakavia ympäristövahinkoja. Kongossa työntekijät kaivavat kobolttia usein epäinhimillisissä olosuhteissa. ”Planeetta e” -ohjelma matkustaa Chileen ja Kongoon osoittamaan, millaisissa olosuhteissa ja millä seurauksilla sähköautojen vallankumouksen raaka-aineet tuotetaan.- Anonyymi
On myös kobolttivapaita akkuja. Ainakin osassa Teslan halvimpia malleja on kobolttivapaa akku.
- Anonyymi
https://www.ykliitto.fi/uutiset-media/uutiset/who-dieselmoottorien-pakokaasut-aiheuttavat-syopaa
Syöpä ei ole ainut välitön riski mitä pakokaasut aiheuttavat rankan ilmastomuutoksen lisäksi. - Anonyymi
Yllä on viitattu Erik Hanen ohjelmaan Planeetta-e https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/
Erik Hane Planeetta-e: Chilessä litium uutetaan suolajärvistä, Los Salares. Laguuneissa asuu Andien flamingoja, harvinaisuuksia. Litiumin laajamittaisen louhinnan myötä niiden elinympäristö samalla tuhoutuu; uhkaa sukupuutto. Lisäksi litiumin tuotanto kuluttaa valtavia määriä vettä jo ennestään kuivilla alueilla ja pohjaveden lasku tekee alkuperäiskansojen maanviljelyksen suolajärvien rannalla mahdottomaksi.
Poliittisesti epävakaassa Kongossa puolestaan tuotetaan noin kaksi kolmasosaa maailman koboltinsta. Sekä suuret että pienet yritykset ovat mukana, olosuhteet ovat usein kiistanalaiset. Lapsityövoima on yleistä monissa kaivoksissa. Mutta mitä vaihtoehtoja voisi olla raaka-aineiden hankinnassa ja auton akkujen tuotannossa? ”Planeetta e.2" -ohjelma vierailee Ulmin AURINKOENERGIAN JA VETYTEKNOLOGIAN tutkimuskeskuksessa ZSW sekä tutustuu mineraalien louhintaan Saksan ja Tšekin rajalla Erzgebirgellä ("Malmivuorella") VAIHTOEHTOINA. (Teksti: ZDF) - Anonyymi
Hyödyttömiä rahareikiä
- Anonyymi
Sähköautojen hinnat ovat täyttä utopiaa, suurimmalle osasta autoilijoita. Näitä nyt uutena myytäviä sähköautoja pystyy ostamaan käytettynä ehkä sitten 10-15 vuoden kuluttua. Hintaluokka jotain 2-10 tuhatta euroa. Autokannan uusiutuminen hidastuu entisestään. Näin se menee täällä Euroopan laidalla.
- Anonyymi
Huraa, ajokortiton karvankasvun alkua odotteleva hesalaispissis.
"Saksalaiset sanovatkin nyt "nein danke" sähköautolle"
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/saksalaiset-sanovatkin-nyt-nein-danke-sahkoautolle-ymparistohyotyjen-epaily-kasvanut-voimakkaasti/19062998-ea77-4762-ba78-531413c54c7b
Onko lintsausviikko koulusta ilmastonmuutosta vastaan kristillisten pyhien vapaapäivien alla? - Anonyymi
Sähköautot= Likaista vihreää energiaa joka piilotettu kulisseihin= siitä ei puhuta julkisesti totuuden mukaisesti.
Sähköautot = "Akkujen vankeja" , akku joudutaan uusimaan vääjäämättä jossain vaiheessa, jos nyt ylipäätään tekniikat kestää muuten?
Esim. Mercedeksen kalleimmat akustot maksavat yli 40000:tta euroa, eli jopa yli puolet auton hinnasta!
Akkumineraalien hintataso kohoaa sitä mukaa kun autoja pilvin pimein valmistetaan. Sähköauto on siis yhtä mahtava bisnesmahdollisuus kuin nykyinen rihkama älypuhelin teollisuus = lypsylehmä vailla vertaa ja sähköautot lyö tietenkin puhelinhullutuksen moninverroin hinnoissa.
Ei tule olemaan kestävä ratkaisu liikkumisongelmiin ja ilmastonmuutokseen, tietää vain ylimääräistä digielektroniikka /yms. rojua , jota ennestäänkin haitalle asti!- Anonyymi
Akut joutuu vaihtamaan, mutta ehkä vasta 20-30 vuoden käytön jälkeen.
- Anonyymi
Pitäisi ostaa keittöön vatkain. Sanokaa nyt olisko sittenkin parasta ostaa polttomoottorikäyttöinen sähkökäyttöisen sijaan?
- Anonyymi
Pitäisikö pistää korvien väliin tuulimylly kun noin vinhasti läpi puhaltaa?
- Anonyymi
Miksi ostaa dieselillä oleva sähkövatkain? Itselläni on sähkövatkain jonka sähkön tuotan diesel agregaatilla, kun ei tuule tai on pimeää. Asun nimittäin syrjässä ja jos laitan sähköauton, niin kauanko minun pitää ladata akkuja savuavalla ja helv..moisesti metelöivällä mökä agrella? Matkaa kauppaan tulee yht. 100km. TÄSSÄPÄ punaviherkommunistille pähkinä purtavaksi.
- Anonyymi
Jatkan: Sähköautoja ei voi puolustella ympäristötekona, likainen ,muualla maailmalla saastuttava ja ihmisiä sairastuttava kaivosteollisuus,liittyen akkumineraaleihin pitää siitä huolen!
Ja huom! osa noista mineraaleista tuotetaan banaanivaltioissa lapsityövoiman avulla.
Muuta: Kiinalla on suurimmat tiedetyt Litium varannot, Kiina ei myy niitä raaka-aineena,vaan pyrkii myymään valmiita tuotteita, Kiinalaiset iski kyntensä myös Boliviaan, rakensivat litiumia käsittelevän tehtaan," koipi siis oven raossa" ??
Sähköauton edustaa tyypillistä ihmiskunnan "perse edellä puuhun menoa" isommin tutkimatta ja seurauksia määrittelemättä vain bisnes pyörimään.
Valitettavaa, ettei mikään ns. oppineisuus takaa hyvää tulevaisuutta, opit käytetään pitkälti vääriin asioihin, raha puhuu ja jälki on rumaa :(
Vetytalous voisi olla parempi ratkaisu, mutta ensin tuotetaan haitallista rojua näillä.- Anonyymi
Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.
Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.
Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia.Lisään... Ja edelleen, sähköauton voi ladata kotona, vetyautoa ei. Tämä on merkittävä asia useimmille. Vetyauto voi päihittää sähköauton vain jos sen voi ladata kotona.
- Anonyymi
On vetyautossakin akku, vaikka pienempi kuin täyssähköautossa, ja siinäkin on kobolttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja edelleen, sähköauton voi ladata kotona, vetyautoa ei. Tämä on merkittävä asia useimmille. Vetyauto voi päihittää sähköauton vain jos sen voi ladata kotona.
Siitäkin huolimatta: Sähköauto ei ole kokonaisuutena vähäpäästöistä polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempi, saasteista suurin osa toki jää maihin, joissa kaivosmineraaleja tuotetaan ja usein ilman mitään ympäristönsuojelu toimia ,kuten esim. Chile, Bolivia, ongo, Kiina jne.
Eikä ole kehumista Talvivaarankaan alueessa, hirvittävä häpeäpilkku suomalaisen luonnon keskellä ja jätevedet johdetaan osin Nuasjärveen"
Ja mitä sähköautojen akustoihin tulee, mikään akku ei kestä, eikä pelaa 20-30 vuotta lobbarina olet täysin feikki. Akkujen yhteydessä on muutakin elektroniikkaa, joka on ikääntyvää ja haavoittuvaa kalliisti kunnostettavaa ja erikois osaamista vaativaa hengelle hupaa huoltotoimintaa.
Jokainen iso kolari sähköautolla on luokkaa isompi katastrofi, joten turvallisuuteenkaan ei pysty vetoamaan.
Mietitään nyt noita etelän liukkaan kelin kolarisumia, oletetaan jotta satoja sähköautoja rysähtää sumppuun tietyin seurauksin ja eipä ihme jotta Saksassakin autolijoiden mielipiteet on kääntyneet sähköautojen vastaisiksi.
Kun on tullut liikennöityä Saksan autobahneillakin, niin tietää miten riskit on kovia jo vähemmän vaarallisilla polttomoottoriautoillakin, siellä kun satojen sähköautojen rypäs rysäyttää, niin voi myrkyn ja "sähkötuolien" paljoutta!
Eikä suomalainenkaan palo-ja pelastusjärjestelmä selviäisi sadankaan sähköauton kolarisumasta, loppuisi upotusaltaat kesken äkkiä jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.
Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia.Taitaa olla vetypommin aika, kun kuuntelee tätä vihervasemmiston vallankumousta, sillä historia on osoittanut heidän tyhmyytensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla vetypommin aika, kun kuuntelee tätä vihervasemmiston vallankumousta, sillä historia on osoittanut heidän tyhmyytensä.
Mitään vetypommia ei tule, koska vetyautot ei koskaan tule suosituiksi. Vetyautoista on puhuttu jo ainakin 30 vuotta ja niistä ei ole silti tullut mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin huolimatta: Sähköauto ei ole kokonaisuutena vähäpäästöistä polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempi, saasteista suurin osa toki jää maihin, joissa kaivosmineraaleja tuotetaan ja usein ilman mitään ympäristönsuojelu toimia ,kuten esim. Chile, Bolivia, ongo, Kiina jne.
Eikä ole kehumista Talvivaarankaan alueessa, hirvittävä häpeäpilkku suomalaisen luonnon keskellä ja jätevedet johdetaan osin Nuasjärveen"
Ja mitä sähköautojen akustoihin tulee, mikään akku ei kestä, eikä pelaa 20-30 vuotta lobbarina olet täysin feikki. Akkujen yhteydessä on muutakin elektroniikkaa, joka on ikääntyvää ja haavoittuvaa kalliisti kunnostettavaa ja erikois osaamista vaativaa hengelle hupaa huoltotoimintaa.
Jokainen iso kolari sähköautolla on luokkaa isompi katastrofi, joten turvallisuuteenkaan ei pysty vetoamaan.
Mietitään nyt noita etelän liukkaan kelin kolarisumia, oletetaan jotta satoja sähköautoja rysähtää sumppuun tietyin seurauksin ja eipä ihme jotta Saksassakin autolijoiden mielipiteet on kääntyneet sähköautojen vastaisiksi.
Kun on tullut liikennöityä Saksan autobahneillakin, niin tietää miten riskit on kovia jo vähemmän vaarallisilla polttomoottoriautoillakin, siellä kun satojen sähköautojen rypäs rysäyttää, niin voi myrkyn ja "sähkötuolien" paljoutta!
Eikä suomalainenkaan palo-ja pelastusjärjestelmä selviäisi sadankaan sähköauton kolarisumasta, loppuisi upotusaltaat kesken äkkiä jne.Et taida tietää mitään sähköautoista. Ainakin se jo tiedetään, että Teslan akut kestävät ainakin 400 tuhatta kilometriä jo nykyisellään ilman akun vaihtoa. Ja vanhimmissa lähes 10 vuotta vanhoissa Tesloissa akut toimivat hyvin ja sen jälkeen akkuja on parannettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää mitään sähköautoista. Ainakin se jo tiedetään, että Teslan akut kestävät ainakin 400 tuhatta kilometriä jo nykyisellään ilman akun vaihtoa. Ja vanhimmissa lähes 10 vuotta vanhoissa Tesloissa akut toimivat hyvin ja sen jälkeen akkuja on parannettu.
suomalaisten autokannan keskihinta taitaa olla muutaman tuhannen euroa.
mistä se sama väestö yhtäkkiä hankii sen puuttuvan nollan siihen akkuautoonsa?
maaseudun eläkeukko ajaa kahden tonnin korollallaan viikon välein ruokakauppaan ja takasin parikymmentä kilometriä ja pärjää sillä tavalla ihan ookoo.
nytkö saman ukon pitäisi rikkoa puolen elämänsä säästöpossu ja hankkia pihalle roikan päähän patteriauto, ehei ei tule ikinä onnistumaan.
ja hyvä niin.
- Anonyymi
Sähköbilikka saa multa keskarin kuten monilta muiltakin.
- Anonyymi
Heatrowin lentoasemalla tankataan joka päivä 25 miljoonaa litraa lentovettä ja poltetaan se myös !
miksi siitä ei kukaan metelöi mitään, mikä porukka se oikein lentelee, ei ainakaan persuväki !
mikähän sakki se paahtaa just nyt kohti lappia anoppilaatikot katolla solkenaan menee autoa, näen sen ikkunasta?- Anonyymi
Osaako joku kuvitella paljonko se konttilaiva siellä kanavassa polttaa öljyä sillä konttinjakoreissullaan, ja ne monta sataa muuta laivaa!?
ja täällä viitsitään metelöidä muutaman pikkuauton mukasaastutuksesta !
vainko suomessa voi olal näin pöllöä populaa huh !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaako joku kuvitella paljonko se konttilaiva siellä kanavassa polttaa öljyä sillä konttinjakoreissullaan, ja ne monta sataa muuta laivaa!?
ja täällä viitsitään metelöidä muutaman pikkuauton mukasaastutuksesta !
vainko suomessa voi olal näin pöllöä populaa huh !!Siellä paloi monen monen omakotitalon talven kulutus ennekuin pääsi irti siitä poikittain olostaan.
mutt akun on pää vihreä niin kaikkihan se vihertää silloin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä paloi monen monen omakotitalon talven kulutus ennekuin pääsi irti siitä poikittain olostaan.
mutt akun on pää vihreä niin kaikkihan se vihertää silloin.Ja veronmaksaja se tietenkin maksaa sen vihreän pään käherryksen ja kynsien viilaukset.
onneksi se ei saastuta yhtään mitään. - Anonyymi
No nämä sähköautoilla omaatuntoaan paikkaavathan ne jumbojeteillä kyytiä ottaa ja paskat välittävät sähköautojen "likaisesta vihreästä energiasta".
Sitähän se on vaikka ydinvoimalla olisi lataussähkö jauhettu, uraanikaivokset ja avolouhokset saastuttaa ja maailman loppuun asti joutuu säteileviä ydinjätteitä vahtimaan = piru pullossa!
Tuulisähkö taas tuottaa valtavasti maisemahaittoja ,myllyjen siivet irtoilee vaarallisesti, generaattorit tuprahtelee tuleen ja tuottaa supermyrkkyjä palaessaan, käytöstä poistetuille siiville ei ole mitään kierrätystä=ongelmajätettä.
Kovalla tuulella myllyjä ei voi pyörittää, heikon tuulen aikaan jopa viisikymmen metriset lavat ei pyöri.
Teknokraatit tekevät tuhoa maailmassa viemällä heikkopäisiä ihmisiä uusiin uljaisiin teknologioihin aina "perse edellä puuhun" sapluunalla.
Aivopestyt poliitikot kuvittelevat että kaikki ratkeaa Suomessa ja maailmalla nyt sähköautojen kiihtyvän tuotannon ja käyttöönoton myötä.
Ilmastofasismi on vaarallinen muoto, vaiheessa missä ihmiskunta ei tiedä kokonaisuutta.
Hiljakkoin japanilaiset tutkijat olivat mallintaneet maapallon tarvitsevan enemmän hiilidioksidia hapentuotannon varmistamiseksi maapallolla syystä kun aurinko kuumentaa maapalloa enenevästi.
Onko tuokaan tieto "ilmastopaneelia" tavoittanut, vai ovatko he sähköajoneuvojen myyntiorganisaation osa?
- Anonyymi
Sähköpolkupyörille, sähkörulllalaudoille, potkulaudoille, sähkömoottorisahoille sekä sähkömoottorikelkoille, unohtamatta akkuporakoneita pitää saada myös latauspisteitä aina 200m välein.
- Anonyymi
Millähän töpselillä se lappiin etelänporukkaa kiskova umpitäysi juna ladataan, onko mietitty jo valmiiksi !
pitää olla vähän monta teslapatteria että saadaan se joutoveeluväki sinne ryyppyrinteisiin kehittelemään uusia ihmissuhteita hohoijaa.
entäs tämä raskaampi rekkaliikenne jossa turhakkeille kinnataan lisöäöä roinaa joka kauppaan, pitåå olla vähän enempi patteria kuin taskulampussa.
voi yksinkertaisuutta.
- Anonyymi
Kyllä minä niin mieleni pahoitan näistä latauspaikoista vaikka ei olisi minulta mitenkään pois.
- Anonyymi
Kyllä se varmaan on hyvä jossain lämpimissä maissa,mutta talvella sillä ei tee Suomessa mitään. Tarkoitin siis pelkällä sähköllä toimivaa.
- Anonyymi
Talvella sillä voi ajaa ja lähtiessä saa heti lämmitä ohjaamoon.
- Anonyymi
Seuraavaksi varmaan keksitään jousiviritteinen vieteriauto, joka yhdellä kiristyksellä kulkee 10000 kilometriä
- Anonyymi
Kiitokset S- ryhmä ilmastoteolle.
- Anonyymi
Joko ne tuplabonusta jakaa sähköauto bulvaaneille? Jäitä hattuun,ei maapallon ongelmia sähköautoilla ratkaista, ellei nyt satu vaikuttamaan suvunjatkamiskykyihin?
- Anonyymi
Saksalaiset jo hylkäävät sähköautot, ennen kuin ne iski läpikään.
- Anonyymi
Meillä on lapsilla sähköautorata.
- Anonyymi
Sähköautoon, kenties.
Mut itse ainakin turvaudun kansalaistottelemattomuuteen ja olen avaamatta AINUTTAKAAN tänne iskettyä Hyysingin Satumien linkkiä, koska noi saatanan pikku apurit saa siitä mainostuloja, joten ...
Opi kopsaamaan noitten uutiset tänne, tai ...- Anonyymi
Nyt on tilaa tosiasioille. Lue sinäkin Helsingin Sanomia ja tiedä tasustat.
- Anonyymi
No erikseen pyytäjälle Moottori- lehden uutinen asiasta.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/s-ryhman-sahkoautojen-latausverkosto-tihenee-merkittavasti/
- Anonyymi
normaalista polttomootori autostakin saa sähköauton kun pitää kytkintä pohjassa ja starttaa ja vaihtaa vaihdetta,
- Anonyymi
Iso dieselgeneraattori navettaan mistä saa virtasta aina ku tarttee
- Anonyymi
Sähköautot ovat humpuukia niin pitkään, kunnes keksitään turvallinen massavalmistettava ydinenergialla toimiva akku.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266