Qlaira lopetus, mitä tilalle?

Anonyymi

Olen syönyt Qlaira -nimisiä pillereitä reilu puoli vuotta. Tänä aikana rytmihäiriöt ovat huomattavasti lisääntyneet, ja haluan koittaa onko tämä pilleri syypää oloon. Lisäksi korona-aikaan huolestuttaa mahdolliset tukokset jos joutuu esim. pitkään vuodelepoon. Työkin on pelkkää istumatyötä...

Tilalle pohdin kierukkaa. Minulla on ollut aikaisemmin keltarauhashormonia sisältävät minipillerit, mutta ne eivät jostain syystä riittäneet (unettomuus, hikoilu, migreenit jatkuivat...). Epäilen, että tarvitsen estrogeenia keltarauhashormonin rinnalle.

Voiko kierukan kanssa ottaa jossain muodossa estrogeenia? Onko kellään kokemusta? Varaan tietysti gyneltä ajan, mutta kiinnostelee teidän muiden kokemukset :)

5

2000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Estrogeeni poistaa oikealla annostelutavalla ja määrällä vaihdevuosioireet, progestroni (kierukassa) ei vähennä niitä ollenkaan.

Minulla on Mirenan kierukka progestronina ja Estrogel-estrogeeni geelinä. Kierukasta tuli tosi kurja mieli, mutta estrogeenin annosta säätämällä hävisivät kaikki vaihdevuosioireet hikoiluineen, unettomuuksineen, tykytyksineen, päänsärkyineen, ahdistuksineen ja kaikkineen. Geeli tai laastari ei kasvata veritulppariskiä ollenkaan. Olen oikein tyytyväinen. Käy vaihdevuosiin erikoistuneella gynellä, jonka kanssa saat kierukan ja säädettyä estroannoksen kohdalleen. Se vei minulla parisen kuukautta. "Tavalliset" gynet tarjoavat usein samanlaista pilleriannosta kaikille oireista riippumatta, asiantuntija osaa säätää annostelumenetelmän ja määrän juuri Sinulle sopivaksi.

• Anonyymi

Kortsu

• Anonyymi

En ymmärrä asiasta mitään mutta päätinpä osallistua keskusteluun kuitenkin.

Huono valinta tuo sun lääkkees, ois pitäny olla tarkempi ku valitset sitä!

• Anonyymi

Tänään iltapäivälehdessä 19v kertoo, kuinka meinasi kuolla tukehtumalla, kun sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Ei ole 100% turvallista lääkettä olemassakaan!

• Anonyymi

Hmm..Kannattaisi varmaan harkita homoonittomia vaihtoehtoja niin ehkäisyyn kuin vaihdevuosioireidenkin hoitoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe