Palstalla ateistit joutuvat päivä toisensa jälkeen kiivaasti puolustamaan uskonnottomuuttaan ja on selvää, että kyllä siinä rumbassa monella se uskonnottomuus horjuu. Ateistmissa on se hankala seikka, että siinä ei ole mitään eikä Ketään johon turvautua kun epäusko pääsee yllättämään.
Eikö siis ateismikin olisi paljon helpompaa, jos uskoisi johonkin ihmistä suurempaan ja vahvempaan, esimerkiksi saatanaan? Vai tekevätkö ateistit jo näin?
Olisiko helpompaa olla ateisti jos uskoisi johonkin korkeampaan voimaan?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Enpä ole juuri joutunut puolustamaan ateismiani. Tuon vain esille, ettei jumalia ole olemassa, ja että vaikka uskova uskoo näin olevan, on kysymys vain uskosta, ei todellisuudesta. Ja kyllä uskominen on tosi helppoa: usko vain kaikki kyseenalaistamatta kaikkeen huuhaahan ja ole autuaan onnellinen. Mutta antaako sellainen elämä mitään?
- Anonyymi
Saatanaan uskovat vain sellaiset jotka uskovat mytologisiin jumaltaruihin, eli se on täysin uskovien omia juttuja, eikä koske ateisteja.
Ateismisssa ei ole mitään hankalaa eikä mitään kiivaasti puolusteltavaa. Keskustelut uskovien kanssa ovat aina erittäin yksinkertaisia ja lyhyitä. Uskova väittää minulle että olisi olemassa Jumala. Pyydän uskovaa todistamaan väitteensä. Siihen se keskustelu sitten aina loppuukin. Koskaan ei ole yksikään uskova kyennyt esittämään minulle mitään todisteita, eikä siinä ainaisessa ei-yhtään-mitään ole mitään keskusteltavaa. Minä huomaan olevani Jumalaa rakastava ateisti, vaikka en uskokaan Jumalaan. Jumalan rakastamiseen riittää 10. käskyn noudattaminen.
1. käskyssä Jumala toteaa, että hän on minun jumala mutta ei vaadi uskomaan. Ainoa vaatimus on, etten pidä muita jumalia. Koska en usko yhteenkään jumalaan, noudatan täydellisesti tätä käskyä.
2. Käsky kieltää Jumalan nimen lausumisen. Ateistina minun ei ole tarve lausua Jumalan nimeä.
3. Käskyä noudatan ihan luonnostaan koska teen normaalia päivätyötä arkipäivisin.
4.-10. käskyä noudatan luonnostaan, koska ne kuuluvat normaalin ihmisen elämään. Ihmisten kanssa sovussa eläminen on ihan vaan evoluution tulosta meillä laumaeläimillä. Ei siihen jumalia tarvita.- Anonyymi
Niin, ateistikin voi kehittyä, kun tarpeeksi kauan taapertaa jäljessä. Niinhän ne lapsetkin oppivat, mikseivät siis myös ateistit.
>>>Ketään johon turvautua kun epäusko pääsee yllättämään.<<<
Lainauksesi on muuten melkoinen paradoksi.
On, on ja on ensinnä tulee mieleen , katso Googlesta ja toinen paikka on kirjallisuus ja kirjastot. Näillä eväillä mennään melkoisen syvälle asiaa.- Anonyymi
"kun epäusko pääsee yllättämään."
Epäusko mihin ? - Anonyymi
Tehdäänpä ihan perus argumentti testi:
Olisiko helpompaa olla teisti jos ei uskoisi johonkin korkeampaan voimaan?
Palstalla teistit joutuvat päivä toisensa jälkeen kiivaasti puolustamaan uskonnollisuuttaan ja on selvää, että kyllä siinä rumbassa monella se uskomus horjuu. Teismissä on se hankala seikka, että siinä ei ole mitään eikä Ketään johon turvautua kun epäusko pääsee yllättämään.
Eikö siis teistinkin olisi paljon helpompaa, jos ei uskoisi johonkin ihmistä suurempaan ja vahvempaan, esimerkiksi saatanaan? Vai tekevätkö teistit jo näin?- Anonyymi
"Eikö siis teistinkin olisi paljon helpompaa, jos ei uskoisi johonkin ihmistä suurempaan ja vahvempaan, esimerkiksi saatanaan? Vai tekevätkö teistit jo näin?"
Teistit uskovat saatanaan se on yksi kyseisen uskonnon jumalista kristinuskolta menisi pohja jos teisti ei uskoisi saatanaan ja sen olemassoloon.
Kukaan muuhan ei usko saatanaan kuin teisti ateistille nämä persoonalliset mielikuvitusolennot ovat olemattomia muiden harhoja
- Anonyymi
Johan on tänään tietämättömyydestä kumpuavaa aloitusten huonoutta.
Teismi tarkoittaa jumaluskoa, a-teismi on sen vastakohta. Uskonto voi olla teistinen tai ateistinen.
Suomalaisista teistejä on noin 20%, kirkon tutkimuskeskuksen mukaan. Uskonnottomuuteen se ei kumminkaan suoranaisesti liity.
Miksi edes alkeiden opetteleminen on sinulle niin vastenmielistä? - Anonyymi
Ateisti uskoo tietoon mitä enemmän tiedät sen korkeammalle nouset.
- Anonyymi
Se satana on uskovaisten keksimä valhe, millä on oikeutettua heidän mielestä hävittää ateistit. Minä ateistina nauran enemmän teidän keksimälle saatanalle 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151