Honda accoerd vasen etu jousi poikki. Onko työläs homma vaihtaa? Onko kellään mitään jippoa, että pääsis helpommalla?
Honda accord jousen vaihto
6
3073
Vastaukset
- Janne
Ei siinä oikein jippoja ole... Jousipuristin tarvitaan. Ainakin vanhemmissa malleissa iskarin alapään kiinnityspultti saattaa olla jumissa ja katkeaa avattaessa. Siinäpä sitten poraat jämät pois.
- kokopesu
Kipin kapin autokauppaan... Konsti kelpaa myös keväisen pesu/vahausurakan välttelyyn.
- The_Zero
Itselläni työnalla juurikin sama homma, mutta vaihdan molemmat etujouset... Täytyy myöntää, että työläshomma on ja oikoreittiä en itse ainakaan löytänyt...
- VRi
Minulla on myös edessä etujousten vaihto. Olleet jo monta vuotta poikki, ei ole haitannut, mutta katsastusnies nyt huomasi. Mutta kun ei löydy noin pieni halkaisijaiselle jouselle jousen kiristimiä.
- TK
Otappa iskarin "tolpan" alapäästä " U väärinpäin" poikittain oleva pultti pois lievällä väkivallalla (oli muistaakseni mutteripuolelta lukkohitsattu eli ei tarvi vasta-avainta). Sitten yläältä ne kolme pulttia irti ja iskari on irti.(muista ottaa muuten se jarruletkukin irti siitä tolpasta) (takana sama homma paitsi vain kaksi mutteria ylhäällä)Käyttäkää reippaasti ruosteenirroitinta ja uskallusta. Biltemasta löytyy ok ja halvat puristimet. Varatkaa aikaa noin puoltoistatuntia/jousi.
Ylihelppojuttu ja korjaamolla rahastetaan törkeesti! Itse vaihdoin juuri vasemmanpuoleisen etuiskarin CC7 koppaiseen Accordiin. Vanha oli aivan loppu, joten hommasin purkaamolta vähän käytetyn etuiskarin jousineen. Tässä korimallissa irroitetaan ylätukivarsi (2kpl konehuoneenpuoleista pulttia 14-19mm). Sitten irroitin U-muotoisen iskarin alapäänpultin irti, sen jälkeen U-alaosa irroitetaan itse iskarista (1kpl 14mm pultti) Nyt iskari on siis kahdessa osassa, ja alaosa on helppo ottaa pois, jonka jälkeen irroitin konehuoneen puolelta iskarin yläpäästä 3kpl olikohan 12 tai 14mm mutteria, jonka jälkeen iskari kirjaimellisti putoaa alas. Niin ja muistakaa ottaa ne jarruletkun 2kpl 12mm pulttia "tolpasta" irti. Tämän jälkeen asensin uuden iskarin päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Pultit oli lujassa mutta eivät katkenneet vaikka auto on vuodelta 1993. Käyttäkää paljon CRC:tä tai vastaavaa ja hyvä olisi laittaa kiinnitysvaiheessa pyöräkotelossa oleviin pultteihin esim. kraffitivaseliinia helpottamaan joskus myöhemmin tulevia irroituksia varten.
Tuo ylätukivarren irroitus ei pakosti ole välttämätöntä, mutta itse halusin sen pois edestä. Missään nimessä alkää alkako irroittamaan vetonivelen ulointa päätä rengasnavasta tai muita tukivarsia paitsi ylätukivarsi, muuten olette todella hukassa. Mukavia työskentelyhetkiä ja varatkaa muutama rööki siihen sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104