Honda accoerd vasen etu jousi poikki. Onko työläs homma vaihtaa? Onko kellään mitään jippoa, että pääsis helpommalla?
Honda accord jousen vaihto
6
3187
Vastaukset
- Janne
Ei siinä oikein jippoja ole... Jousipuristin tarvitaan. Ainakin vanhemmissa malleissa iskarin alapään kiinnityspultti saattaa olla jumissa ja katkeaa avattaessa. Siinäpä sitten poraat jämät pois.
- kokopesu
Kipin kapin autokauppaan... Konsti kelpaa myös keväisen pesu/vahausurakan välttelyyn.
- The_Zero
Itselläni työnalla juurikin sama homma, mutta vaihdan molemmat etujouset... Täytyy myöntää, että työläshomma on ja oikoreittiä en itse ainakaan löytänyt...
- VRi
Minulla on myös edessä etujousten vaihto. Olleet jo monta vuotta poikki, ei ole haitannut, mutta katsastusnies nyt huomasi. Mutta kun ei löydy noin pieni halkaisijaiselle jouselle jousen kiristimiä.
- TK
Otappa iskarin "tolpan" alapäästä " U väärinpäin" poikittain oleva pultti pois lievällä väkivallalla (oli muistaakseni mutteripuolelta lukkohitsattu eli ei tarvi vasta-avainta). Sitten yläältä ne kolme pulttia irti ja iskari on irti.(muista ottaa muuten se jarruletkukin irti siitä tolpasta) (takana sama homma paitsi vain kaksi mutteria ylhäällä)Käyttäkää reippaasti ruosteenirroitinta ja uskallusta. Biltemasta löytyy ok ja halvat puristimet. Varatkaa aikaa noin puoltoistatuntia/jousi.
Ylihelppojuttu ja korjaamolla rahastetaan törkeesti! Itse vaihdoin juuri vasemmanpuoleisen etuiskarin CC7 koppaiseen Accordiin. Vanha oli aivan loppu, joten hommasin purkaamolta vähän käytetyn etuiskarin jousineen. Tässä korimallissa irroitetaan ylätukivarsi (2kpl konehuoneenpuoleista pulttia 14-19mm). Sitten irroitin U-muotoisen iskarin alapäänpultin irti, sen jälkeen U-alaosa irroitetaan itse iskarista (1kpl 14mm pultti) Nyt iskari on siis kahdessa osassa, ja alaosa on helppo ottaa pois, jonka jälkeen irroitin konehuoneen puolelta iskarin yläpäästä 3kpl olikohan 12 tai 14mm mutteria, jonka jälkeen iskari kirjaimellisti putoaa alas. Niin ja muistakaa ottaa ne jarruletkun 2kpl 12mm pulttia "tolpasta" irti. Tämän jälkeen asensin uuden iskarin päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Pultit oli lujassa mutta eivät katkenneet vaikka auto on vuodelta 1993. Käyttäkää paljon CRC:tä tai vastaavaa ja hyvä olisi laittaa kiinnitysvaiheessa pyöräkotelossa oleviin pultteihin esim. kraffitivaseliinia helpottamaan joskus myöhemmin tulevia irroituksia varten.
Tuo ylätukivarren irroitus ei pakosti ole välttämätöntä, mutta itse halusin sen pois edestä. Missään nimessä alkää alkako irroittamaan vetonivelen ulointa päätä rengasnavasta tai muita tukivarsia paitsi ylätukivarsi, muuten olette todella hukassa. Mukavia työskentelyhetkiä ja varatkaa muutama rööki siihen sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164