Tilasin tuollaisen hyvin halvan digikameroiden 3,5 mm mikkiplugiin liitettäväksi tarkoitetun ulkoisen mikrofonin.
Tätä, MIC-01, myydään er brändeillä, mutta kyseessä on selvästi yksi ja sama tuote.
Hintaa ebayssa tuolla on halvimmillaan vähän yli 8 €. Suomalaisessa digitarvike.fi (nyk. fotonordic.fi) nettikaupassa hintaa samanlaisella on 29,90 €.
https://www.fotonordic.fi/product/109433/mic-01-stereo-microphone--tuulisuoja
Kuten kaupan sivulta näkyy, ainoa arvostelun kirjoittanut ei ole tuotetta täysin tyrmännyt. Myöskään Youtubesta löytyvät arviot tuotteesta eivät ole kovin tuomitsevia.
Tarkoitus itselläkin on lähinnä kokeilla onko tuollaisesta mihinkään.
Halpa ulkoinen mikrofoni MIC-01 ebaysta
9
1454
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mihinkään.. Laatu maksaa aina..
- Anonyymi
Youtubessa on noita mikkivertailuja, niin eipä näy olevan erot kovinkaan mahtavia 20 € ja 200 € mikkien välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubessa on noita mikkivertailuja, niin eipä näy olevan erot kovinkaan mahtavia 20 € ja 200 € mikkien välillä.
Kyllä on kuultavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on kuultavissa.
Eräässäkin Youtube-vertailussa arvostelijan mielestä 20 dollarin mikki voitti 200 dollarin mikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräässäkin Youtube-vertailussa arvostelijan mielestä 20 dollarin mikki voitti 200 dollarin mikin.
Näinhän ne sanoo. Kuten nykymusiikin äänenlaatu vs 80-luvun:D
- Anonyymi
Kokeilin huvin vuoksi itse väsättyä viritystä, eli ikivanhasta nauhavideokamerasta otettua mikkiä, johon olen joskus laittanut koaksiaalikaapelin ja 3,5 mm stereoplugin.
Koaksiaalikaapelin siksi, että kun kokeilin aikoinani kys. mikillä tietokoneella nauhoittaa ääniä käyttäen jotain tavallista sähköpiuhaa, niin tuli kaiken maailman hurinoita ja pörinöitä. Koaksiaalikaapelia käyttäen hurinat hävisi.
Eli tuo vaan kameran mikkiliitäntään ja videoimaan. Kyllä silläkin ääntä tuhdisti sai. Jopa ehkä paremmin kuin kameran omalla stereomikrofonilla.- Anonyymi
Ja tuo vanha videokameran mikki oli siis mono, ei stereo. Tässä mielessä hävisi kyllä kameran omalle mikille.
- Anonyymi
Ei sitten käynyt tuo tilaamani MIC-01 kameraani Lumix DMC-GH3. Syynä erilainen plugi. GH3:ssa kuten ilmeisesti muissakin Panasonicin kameroissa joissa mikkiliitäntä on, on se liitäntä aivan omanlaisensa. Standardi 3-napainen 3,5 mm stereoplugi ei käy.
- Anonyymi
Halvalla ei saa hyvää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748