Noniin, eli kaksi viikkoa sitten jäin pakkolomalle työnantajan pakottamana. Laitoin tietenkin työnhaun voimaan ja myös hakemuksen teollisuuskassaan päivärahaa varten. Nyt sieltä kassasta tuli sitten kielteinen päätös sillä perusteella että minua ei olisi saanut määräaikaisena työntekijänä lomauttaa ollenkaan. Eli suomeksi sanottuna laiton lomautus.
Mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä ja mistä alan kyselemään lisätietoa ja toimintaohjetta!?
Määräaikanen työntekijä lomautettu laittomasti (?)
1
108
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedoksi: Vuonna 2020 OLI keväällä 3 kk voimassa poikkeuslaki jonka mukaan myös määräaikaiset sai lomauttaa. En tiedä onko se enää voimassa. Luultavasti ei, koska sinulle niin kerrottiin. Työnantajalla saattoi olla siis vielä väärä tieto.
Googleta turre.com ja lomautuksen toteutus. Siitä sivusta löytyy hyvää lakiasiaa lomautuksista.
Sitten luulen että sinun pitäisi kertoa asia firman työsuojeluvaltuutetulle ja kysyä ohjeita. Työsuojeluvaltuutettu pitäisi osata neuvoa miten edetä.
Lisäksi hyvä paikka kysyä tällaisissa ongelmatilanteissa on liiton lakimiehet, jos kuuluu liittoon. Liiton nettisivulta voi lähettää kysymyksensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337