Oon 11vuotias tyttö ja haluaisin oman lemmikin. Meillä oli koira mutta jouduttiin luopumaan siitä kun iskä tuli allergiseksi sille. Iskä on kaneille kaikista eniten allerginen, vissiin myös vähän kissoille ja koirille.
Oon miettinyt kesyrottaa tai gerbiiliä mutta en osaa päättää kumman ottaisin. Haluisin ehkä enemmän kesyrotan koska ne on seurallisempia. Mutta en tiiä tulisko iskä niille allergiseksi. Ne asuis mun huoneessa tilavassa häkissä. Niin mitä mieltä ootte tulisko se niille allergiseksi. Iskällä on astmaa. Tiiän että se on yksilöllistä tuleeko allergiseksi vai ei. Mutta sellain suhteellisesti. Vai oisko parempi ottaa gerbiili?
Ja jos tiiätte hyviä muita eläimiä jotka ei metelöi hirveesti yöllä , olis myös seuralallisia,suht helppo hoitosia,pärjää yksin pitempiäkin aikoja nii kertokaa. En halua hamsteria. Oon aina halunnu oman lemmikin.
Mitä mieltä
2
94
Vastaukset
- Anonyymi
Moi. En tiedä siitä allergia jutusta, mutta kesyrotta on mielestäni parempi vaihtoehto, koska niinkuin sanoit jo, ne on seurallisempia ja kilttejä eivätkä pure.
- Anonyymi
Rotat ovat melko vaativia ja niitä aina täytyy olla 2! Pahimmillaan pelkkä häkki maksaa 400€ ja rotilla pitää olla paljon virikkeitä häkissä jotka pahimmillaa maksaa 200€ yhteensä. Ja rotan häkki pitää putsata joka ikinen päivä ellei halua että häkki alkaa haisemaan. kerran viikossa kunnonpesu ja jokapäivä pikku pesu. Rotat ovat kyllä ihania mutta vaativat paljon. suosittelen ensin gerbiilejä tai vaikka hiiriä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106